GfK: növekszik a bankjukhoz hű ügyfelek aránya
Folyamatosan növekedett tavaly azok aránya, akik fő bankjukat nem kívánják lecserélni, míg a bankváltásra nyitottak aránya stabil 7 százalék körül alakult – derült ki a GfK reprezentatív felméréséből.
A negyedévente felvett adatokon alapuló Financial Intelligence elemzése idézi Ertl Andrást, a GfK szakemberét, aki a trendet azzal indokolta, hogy az ügyfelek egyre több személyre szabott megoldás közül választhatnak, amely a főbankhoz fűződő viszonyukat stabilizálja, pozitívan befolyásolja.
A bankváltásra nyitottak csoportjába mintegy ötszázezer ügyfél tartozik, akik jellemzően fiatalabbak, még nem töltötték be a 30-at és körükben az átlagnál lényegesen alacsonyabb a folyószámla-hitellel bírók aránya, ami természetes módon megkönnyíti számukra a döntést. Mindazonáltal Ertl András szerint ez a bankok számára egy újabb termékfejlesztési lehetőséget nyújt: az aktuális főbankjuk által nyújtott kondícióknál előnyösebb feltételeket biztosító bankok ezeket az ügyfeleket folyószámlahitel-átvállalással csábíthatják el.
A 2016-os évet felölelő kutatás mintegy 1000 bankkapcsolattal rendelkező, a 15-69 éves korosztályba tartozó ügyfél megkérdezésével készült.
A piackutató cég egy másik – a CIB Bank megbízásából – felmérést is készített, amely egyebek mellett az átlagosnál magasabb jövedelmű, illetve nagyobb megtakarítással rendelkező ügyfélkör változó bankválasztási és bankolási szokásaira mutat rá. A válaszadók átlagos havi jövedelme nettó 326 000 forint, és 3 900 000 forintnyi megtakarításuk van.
Az összegzés szerint a megkérdezett ügyfelek túlnyomó része a jelenlegi bankjuk kiválasztásakor azt tartotta fontosnak, hogy a pénzintézet sok helyen elérhető legyen, illetve, hogy a versenytársakhoz képest jó kamatokat, kondíciókat kínáljon. Egy jövőbeli választás esetén azonban elsősorban a szolgáltatásokat – a megbízhatóság, a jó internetbank, illetve a gyors és szakszerű ügyintézés – vennék figyelembe.
A reprezentatív kutatás mintegy 500 ügyfél online megkérdezésével készült a 25-59 éves bankhasználók körében. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Fenntartható nem kell, de bio legyen?
Németországban jelentősen visszaesett a fenntartható termékek iránti kereslet, ami új…
Tovább olvasom >Több tájékoztatás kell az ESG-előírásokról a magyar kkv-k számára
Bár az idei évben bevezetett ESG szabályozás egyelőre csak a…
Tovább olvasom >Az online vásárlók többségének elege van a kiszámíthatatlanul érkező csomagokból
A DODO megbízásából készített friss Ipsos-kutatás alapján minden második megrendelővel…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >