GfK: növekszik a bankjukhoz hű ügyfelek aránya
Folyamatosan növekedett tavaly azok aránya, akik fő bankjukat nem kívánják lecserélni, míg a bankváltásra nyitottak aránya stabil 7 százalék körül alakult – derült ki a GfK reprezentatív felméréséből.
A negyedévente felvett adatokon alapuló Financial Intelligence elemzése idézi Ertl Andrást, a GfK szakemberét, aki a trendet azzal indokolta, hogy az ügyfelek egyre több személyre szabott megoldás közül választhatnak, amely a főbankhoz fűződő viszonyukat stabilizálja, pozitívan befolyásolja.
A bankváltásra nyitottak csoportjába mintegy ötszázezer ügyfél tartozik, akik jellemzően fiatalabbak, még nem töltötték be a 30-at és körükben az átlagnál lényegesen alacsonyabb a folyószámla-hitellel bírók aránya, ami természetes módon megkönnyíti számukra a döntést. Mindazonáltal Ertl András szerint ez a bankok számára egy újabb termékfejlesztési lehetőséget nyújt: az aktuális főbankjuk által nyújtott kondícióknál előnyösebb feltételeket biztosító bankok ezeket az ügyfeleket folyószámlahitel-átvállalással csábíthatják el.
A 2016-os évet felölelő kutatás mintegy 1000 bankkapcsolattal rendelkező, a 15-69 éves korosztályba tartozó ügyfél megkérdezésével készült.
A piackutató cég egy másik – a CIB Bank megbízásából – felmérést is készített, amely egyebek mellett az átlagosnál magasabb jövedelmű, illetve nagyobb megtakarítással rendelkező ügyfélkör változó bankválasztási és bankolási szokásaira mutat rá. A válaszadók átlagos havi jövedelme nettó 326 000 forint, és 3 900 000 forintnyi megtakarításuk van.
Az összegzés szerint a megkérdezett ügyfelek túlnyomó része a jelenlegi bankjuk kiválasztásakor azt tartotta fontosnak, hogy a pénzintézet sok helyen elérhető legyen, illetve, hogy a versenytársakhoz képest jó kamatokat, kondíciókat kínáljon. Egy jövőbeli választás esetén azonban elsősorban a szolgáltatásokat – a megbízhatóság, a jó internetbank, illetve a gyors és szakszerű ügyintézés – vennék figyelembe.
A reprezentatív kutatás mintegy 500 ügyfél online megkérdezésével készült a 25-59 éves bankhasználók körében. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Idén magához térhet a spanyol online élelmiszerpiac
Két év csökkenés után újra növekedésnek indulhat a spanyol online…
Tovább olvasom >Alig vásárolnak a németek a közösségi médián keresztül
A német vásárlók körében továbbra sem terjedt el a közösségi…
Tovább olvasom >Prioritást élvez az AI a brit kiskereskedők technológiai fejlesztéseiben
A brit kiskereskedők kétharmada (67%) a mesterséges intelligenciát (MI) helyezi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >