GfK: növekszik a bankjukhoz hű ügyfelek aránya
Folyamatosan növekedett tavaly azok aránya, akik fő bankjukat nem kívánják lecserélni, míg a bankváltásra nyitottak aránya stabil 7 százalék körül alakult – derült ki a GfK reprezentatív felméréséből.
A negyedévente felvett adatokon alapuló Financial Intelligence elemzése idézi Ertl Andrást, a GfK szakemberét, aki a trendet azzal indokolta, hogy az ügyfelek egyre több személyre szabott megoldás közül választhatnak, amely a főbankhoz fűződő viszonyukat stabilizálja, pozitívan befolyásolja.
A bankváltásra nyitottak csoportjába mintegy ötszázezer ügyfél tartozik, akik jellemzően fiatalabbak, még nem töltötték be a 30-at és körükben az átlagnál lényegesen alacsonyabb a folyószámla-hitellel bírók aránya, ami természetes módon megkönnyíti számukra a döntést. Mindazonáltal Ertl András szerint ez a bankok számára egy újabb termékfejlesztési lehetőséget nyújt: az aktuális főbankjuk által nyújtott kondícióknál előnyösebb feltételeket biztosító bankok ezeket az ügyfeleket folyószámlahitel-átvállalással csábíthatják el.
A 2016-os évet felölelő kutatás mintegy 1000 bankkapcsolattal rendelkező, a 15-69 éves korosztályba tartozó ügyfél megkérdezésével készült.
A piackutató cég egy másik – a CIB Bank megbízásából – felmérést is készített, amely egyebek mellett az átlagosnál magasabb jövedelmű, illetve nagyobb megtakarítással rendelkező ügyfélkör változó bankválasztási és bankolási szokásaira mutat rá. A válaszadók átlagos havi jövedelme nettó 326 000 forint, és 3 900 000 forintnyi megtakarításuk van.
Az összegzés szerint a megkérdezett ügyfelek túlnyomó része a jelenlegi bankjuk kiválasztásakor azt tartotta fontosnak, hogy a pénzintézet sok helyen elérhető legyen, illetve, hogy a versenytársakhoz képest jó kamatokat, kondíciókat kínáljon. Egy jövőbeli választás esetén azonban elsősorban a szolgáltatásokat – a megbízhatóság, a jó internetbank, illetve a gyors és szakszerű ügyintézés – vennék figyelembe.
A reprezentatív kutatás mintegy 500 ügyfél online megkérdezésével készült a 25-59 éves bankhasználók körében. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Évente közel 40 különböző kereskedőnél vásárolnak az amerikai fogyasztók
A Circana friss kutatása szerint az amerikai háztartások egy éven…
Tovább olvasom >Javult a GfK májusra vonatkozó német fogyasztói hangulatindexe
Az elemzők által várt romlás helyett javult a nürnbergi GfK…
Tovább olvasom >Modern idő(se)k
Az „ezüstgeneráció” egyre meghatározóbb szereplője az FMCG-piacnak Európa-szerte: a szenior…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kevesebb cukor, minimális szénhidrát
A cukormentes és szénhidrátcsökkentett élelmiszerek piaca ma már messze túlmutat…
Tovább olvasom >TikTok-trend ihlette a Kroger új saját márkás termékcsaládját
A Kroger amerikai élelmiszerlánc a legújabb „cherry-core” TikTok trendből merített…
Tovább olvasom >Egyedi hangot keres a Lidl skóciai önkiszolgáló pénztáraihoz
A Lidl közel 3 millió fontot fordít arra, hogy önkiszolgáló…
Tovább olvasom >