GfK: növekszik a bankjukhoz hű ügyfelek aránya
Folyamatosan növekedett tavaly azok aránya, akik fő bankjukat nem kívánják lecserélni, míg a bankváltásra nyitottak aránya stabil 7 százalék körül alakult – derült ki a GfK reprezentatív felméréséből.
A negyedévente felvett adatokon alapuló Financial Intelligence elemzése idézi Ertl Andrást, a GfK szakemberét, aki a trendet azzal indokolta, hogy az ügyfelek egyre több személyre szabott megoldás közül választhatnak, amely a főbankhoz fűződő viszonyukat stabilizálja, pozitívan befolyásolja.
A bankváltásra nyitottak csoportjába mintegy ötszázezer ügyfél tartozik, akik jellemzően fiatalabbak, még nem töltötték be a 30-at és körükben az átlagnál lényegesen alacsonyabb a folyószámla-hitellel bírók aránya, ami természetes módon megkönnyíti számukra a döntést. Mindazonáltal Ertl András szerint ez a bankok számára egy újabb termékfejlesztési lehetőséget nyújt: az aktuális főbankjuk által nyújtott kondícióknál előnyösebb feltételeket biztosító bankok ezeket az ügyfeleket folyószámlahitel-átvállalással csábíthatják el.
A 2016-os évet felölelő kutatás mintegy 1000 bankkapcsolattal rendelkező, a 15-69 éves korosztályba tartozó ügyfél megkérdezésével készült.
A piackutató cég egy másik – a CIB Bank megbízásából – felmérést is készített, amely egyebek mellett az átlagosnál magasabb jövedelmű, illetve nagyobb megtakarítással rendelkező ügyfélkör változó bankválasztási és bankolási szokásaira mutat rá. A válaszadók átlagos havi jövedelme nettó 326 000 forint, és 3 900 000 forintnyi megtakarításuk van.
Az összegzés szerint a megkérdezett ügyfelek túlnyomó része a jelenlegi bankjuk kiválasztásakor azt tartotta fontosnak, hogy a pénzintézet sok helyen elérhető legyen, illetve, hogy a versenytársakhoz képest jó kamatokat, kondíciókat kínáljon. Egy jövőbeli választás esetén azonban elsősorban a szolgáltatásokat – a megbízhatóság, a jó internetbank, illetve a gyors és szakszerű ügyintézés – vennék figyelembe.
A reprezentatív kutatás mintegy 500 ügyfél online megkérdezésével készült a 25-59 éves bankhasználók körében. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Korán indult idén az iskolai bevásárlás az Egyesült Államokban
A back-to-school vásárlások idén szokatlanul korán kezdődtek az Egyesült Államokban…
Tovább olvasom >A német kiskereskedők 60%-a hirdet a közösségi médiában
Egy friss felmérés szerint Németországban a kiskereskedők közel 60%-a használ…
Tovább olvasom >A kisvállalkozások 83%-a számára létfontosságúak a házhozszállító platformok
A Wolt nemzetközi kutatása szerint a kereskedők 83%-a nélkülözhetetlennek tartja…
Tovább olvasom >További cikkeink
Júliusban a GKI konjunktúra indexe enyhén csökkent
A GKI Gazdaságkutató Zrt. – az EU támogatásával végzett –…
Tovább olvasom >A mai nappal feléljük a Föld erőforrásait, és ebben már vaskosan benne van valami, amire nem is gondolunk
Július 24-én van idén a globális Ovreshoot Day, vagyis a…
Tovább olvasom >Megállíthatatlanul drágul a kenyér – és vele együtt minden a pékségből
A kenyér a magyar családok asztalának alapdarabja, mégis egyre kevesebben…
Tovább olvasom >