GfK: közel minden harmadik vásárlói kosárba kerül friss zöldség vagy gyümölcs

Szerző: trademagazin Dátum: 2013. 11. 12. 12:46

Közel minden harmadik vásárlói kosárba kerül friss zöldség vagy gyümölcs, friss áru vásárlásakor pedig fontos a fogyasztóknak, hogy magyar eredetű terméket vásároljanak – derül ki a GfK Hungária legfrissebb felméréséből, amelynek eredményeit kedden juttatta el az MTI-nek.

zoldseg

A GfK Hungária adatai szerint a zöldség és a gyümölcs a legnépszerűbb élelmiszerkategóriák közé tartozik Magyarországon: az őszi és téli időszakban felértékelődő zöldségek vásárlásának havi eloszlása egyenletesebb, gyümölcsre legtöbbet júliusban és augusztusban költenek a fogyasztók.

A GfK Hungária zöldség- és gyümölcsfogyasztást folyamatosan mérő panelének adatai szerint az utóbbi időben egyre zárul az “olló” a két terménycsoport népszerűsége között, aminek különös jelentősége lehet az őszi-téli időszakban, amikor is a hangsúly inkább a zöldségeké.

A teljes kategória részesedése a napi fogyasztási cikk költésekből mintegy 10 százalékra tehető.

Arra a kérdésre, hogy mennyire fontos a termék magyar eredete egy ötös skálán ( 1 – egyáltalán nem fontos, 5 – nagyon fontos), gyümölcsök esetében a válaszok átlaga 3,4, zöldségek esetében pedig 3,6 lett. A termék hazai eredetére hasonlóan odafigyelnek a vásárlók a friss tőkehús, tojás és húskészítmény kategóriák esetében.

A legtöbb – tízből jellemzően nyolc – háztartás által vásárolt zöldségek listáját a paprika, paradicsom, hagyma, répa és burgonya vezeti. Uborka és káposzta tízből hét háztartás kosarába kerül, az októberben külön kiskereskedelmi kampánnyal népszerűsített gombát viszont csak minden második háztartás vásárolja. (MTI)

Kapcsolódó cikkeink