GfK: javult a fogyasztói bizalom a második negyedévben
Az év második negyedében javult a hazai fogyasztók bizalma, jövőbe vetett hite és vásárlási hajlandósága is – közölte. a GfK piackutató. A Komplex Fogyasztói Bizalom Index, a Fogyasztói Várakozások Indexe és a Vásárlási Hajlandóság Index is nőtt.
Némileg kevesebben számítanak a munkanélküliség növekedésére, és az inflációs várakozások is kicsit kedvezőbb képet mutatnak, mint korábban. A válaszadók átlagosan 10 százalékos növekedést várnak egy éven beül.
Ugyanakkor továbbra is kedvezőtlenek a család reáljövedelmére vonatkozó kilátások. Nem változott sem a hitelfelvételi kedv, sem pedig a megtakarításokról szóló vélemények. Enyhén csökkent a lakásvásárlást érdemesnek tartók aránya.
2011 júniusában megfordult a Komplex Fogyasztói Bizalom Index csökkenő tendenciája. 14 pontos növekedéssel jelenleg 154,2 pont az értéke.
2011 második negyede során a Fogyasztói Várakozások Index alakulásában is megtört a tavalyi év második felétől megfigyelhető csökkenés. A Fogyasztói Várakozások Indexe mintegy 16 ponttal nőtt. jelenleg 187,0 ponton áll.
A növekedés oka, hogy javult mind a háztartások várt pénzügyi helyzetének, mind az ország gazdasági helyzetének megítélése. Utóbbi esetében különösen a rövid távú, vagyis 12 hónapra vonatkozó várakozások javultak nagyobb mértékben.
A Vásárlási Hajlandóság Index (VHI) is emelkedett 2011 júniusában: 11 pontos növekedéssel 117,8 ponton állt – írja a Népszabadság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >Sok a jelentkezés, mégis gyakran kihívást jelent a hatékony toborzás a hazai vállalatoknak
A magyarországi cégek munkaerő-menedzsmenttel kapcsolatos tapasztalatai és elképzelései csak minimális…
Tovább olvasom >