GfK: gyorsan terjed a mobilnetezés
A telefonról vagy táblagépről történő internethasználat egyre jobban eltolódik a mobilinternetes technológia felé; tavaly a felhasználók 23 százaléka használta többségében ezt a módozatot, és népszerűbb volt a helyhez kötött wifi-elérés, idén viszont már tízből hét internetező használ mobilinternetet, és többségbe kerültek a jellemzően mobilinternetezők – derül ki a GfK kutatásából.
Az MTI-hez szerdán eljuttatott tájékoztatás szerint az internetezők 71 százalékának van okostelefonja, és további 10 százalék tervezi, hogy beszerez egyet.
Emelkedett a mobiltelefon-előfizetésre fordított havi összeg, a tavaly mérthez képest idén átlagosan 750 forinttal fizetnek többet havonta a fogyasztók.
A feltöltőkártyás előfizetők havi mobilköltése jellemzően 2600 forint. A havi számlás előfizetéssel rendelkezőké átlagosan 7000 forint, de közülük minden harmadik fogyasztó az átlagnál többet fordít mobil digitális kommunikációs célra. Minden tizedik előfizető 13 ezer forintnál is többet költ egy hónapban.
Nagy, esetenként 50 százalékot meghaladó mértékben növekedett a mobileszközökön alkalmazott funkciók használata. Nagyon népszerű a chatelés, a térképhasználat és a fényképek megosztása, de magas arányban használják mobil eszközeiket a fogyasztók biztosítással kapcsolatos ügyintézésre vagy egészségügyi információszerzésre is. Tízből egy megkérdezett szokott mobil környezetben vásárolni – ismertette a GfK.
A közlemény szerint a mobilbankolás előnyeit minden ötödik, 18-49 év közötti internetező megtapasztalta már, és a technológia fejlődésével nagy növekedés előtt állhat a mobiltelefonos fizetés. A megkérdezettek szerint vannak azonban hiányosságok is, kifejezetten internetes vásárlásra szolgáló elkülönített bankkártyát, webkártyát vagy internetkártyát a válaszadóknak csak 17 százaléka használ, és nem ítélik biztonságosabbnak használatát más bankkártyáénál.
A GfK évente ismétlődő Digital Connected Consumer kutatásában a digitális eszközök elterjedését követi nyomon. Az idei adatfelvétel májusban történt, mintegy 1500, heti rendszerességgel internetező, 15-59 év közötti fogyasztó megkérdezésével, ez hozzávetőleg 3,5 millió lakost reprezentál Magyarországon – közölte a GfK. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Fenntartható nem kell, de bio legyen?
Németországban jelentősen visszaesett a fenntartható termékek iránti kereslet, ami új…
Tovább olvasom >Rekordösszeget spórolnak a német fogyasztók a fenntartható élelmiszereken
Németországban rekordalacsony szintre esett vissza a fenntartható termékek vásárlási hajlandósága.…
Tovább olvasom >Tovább csökkent a kiskereskedelem részesedése a lakossági költésekben az EU-ban
A kiskereskedelemben eszközölt kiadások 2023-ban immár a második évben csökkentek,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >