GfK: gyorsan terjed a mobilnetezés
A telefonról vagy táblagépről történő internethasználat egyre jobban eltolódik a mobilinternetes technológia felé; tavaly a felhasználók 23 százaléka használta többségében ezt a módozatot, és népszerűbb volt a helyhez kötött wifi-elérés, idén viszont már tízből hét internetező használ mobilinternetet, és többségbe kerültek a jellemzően mobilinternetezők – derül ki a GfK kutatásából.
Az MTI-hez szerdán eljuttatott tájékoztatás szerint az internetezők 71 százalékának van okostelefonja, és további 10 százalék tervezi, hogy beszerez egyet.
Emelkedett a mobiltelefon-előfizetésre fordított havi összeg, a tavaly mérthez képest idén átlagosan 750 forinttal fizetnek többet havonta a fogyasztók.
A feltöltőkártyás előfizetők havi mobilköltése jellemzően 2600 forint. A havi számlás előfizetéssel rendelkezőké átlagosan 7000 forint, de közülük minden harmadik fogyasztó az átlagnál többet fordít mobil digitális kommunikációs célra. Minden tizedik előfizető 13 ezer forintnál is többet költ egy hónapban.
Nagy, esetenként 50 százalékot meghaladó mértékben növekedett a mobileszközökön alkalmazott funkciók használata. Nagyon népszerű a chatelés, a térképhasználat és a fényképek megosztása, de magas arányban használják mobil eszközeiket a fogyasztók biztosítással kapcsolatos ügyintézésre vagy egészségügyi információszerzésre is. Tízből egy megkérdezett szokott mobil környezetben vásárolni – ismertette a GfK.
A közlemény szerint a mobilbankolás előnyeit minden ötödik, 18-49 év közötti internetező megtapasztalta már, és a technológia fejlődésével nagy növekedés előtt állhat a mobiltelefonos fizetés. A megkérdezettek szerint vannak azonban hiányosságok is, kifejezetten internetes vásárlásra szolgáló elkülönített bankkártyát, webkártyát vagy internetkártyát a válaszadóknak csak 17 százaléka használ, és nem ítélik biztonságosabbnak használatát más bankkártyáénál.
A GfK évente ismétlődő Digital Connected Consumer kutatásában a digitális eszközök elterjedését követi nyomon. Az idei adatfelvétel májusban történt, mintegy 1500, heti rendszerességgel internetező, 15-59 év közötti fogyasztó megkérdezésével, ez hozzávetőleg 3,5 millió lakost reprezentál Magyarországon – közölte a GfK. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
GfK tanulmány: Így változott az európai kereskedelmi vásárlóerő 2025
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Javult a GfK szeptemberi német fogyasztói hangulatindexe
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Javult a GfK májusra vonatkozó német fogyasztói hangulatindexe
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Átadták a 2025-ös Fenntartható jövőért díjakat: az év legkiemelkedőbb fenntartható vállalatai és vezetői kaptak elismerést
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Átadták a 2025-ös A Fenntartható jövőért díjakat
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Hogyan induljunk el, ha még nem vagyunk jelen az internetes kereskedelemben?
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >