GfK: gyorsan terjed a mobilnetezés
A telefonról vagy táblagépről történő internethasználat egyre jobban eltolódik a mobilinternetes technológia felé; tavaly a felhasználók 23 százaléka használta többségében ezt a módozatot, és népszerűbb volt a helyhez kötött wifi-elérés, idén viszont már tízből hét internetező használ mobilinternetet, és többségbe kerültek a jellemzően mobilinternetezők – derül ki a GfK kutatásából.
Az MTI-hez szerdán eljuttatott tájékoztatás szerint az internetezők 71 százalékának van okostelefonja, és további 10 százalék tervezi, hogy beszerez egyet.
Emelkedett a mobiltelefon-előfizetésre fordított havi összeg, a tavaly mérthez képest idén átlagosan 750 forinttal fizetnek többet havonta a fogyasztók.
A feltöltőkártyás előfizetők havi mobilköltése jellemzően 2600 forint. A havi számlás előfizetéssel rendelkezőké átlagosan 7000 forint, de közülük minden harmadik fogyasztó az átlagnál többet fordít mobil digitális kommunikációs célra. Minden tizedik előfizető 13 ezer forintnál is többet költ egy hónapban.
Nagy, esetenként 50 százalékot meghaladó mértékben növekedett a mobileszközökön alkalmazott funkciók használata. Nagyon népszerű a chatelés, a térképhasználat és a fényképek megosztása, de magas arányban használják mobil eszközeiket a fogyasztók biztosítással kapcsolatos ügyintézésre vagy egészségügyi információszerzésre is. Tízből egy megkérdezett szokott mobil környezetben vásárolni – ismertette a GfK.
A közlemény szerint a mobilbankolás előnyeit minden ötödik, 18-49 év közötti internetező megtapasztalta már, és a technológia fejlődésével nagy növekedés előtt állhat a mobiltelefonos fizetés. A megkérdezettek szerint vannak azonban hiányosságok is, kifejezetten internetes vásárlásra szolgáló elkülönített bankkártyát, webkártyát vagy internetkártyát a válaszadóknak csak 17 százaléka használ, és nem ítélik biztonságosabbnak használatát más bankkártyáénál.
A GfK évente ismétlődő Digital Connected Consumer kutatásában a digitális eszközök elterjedését követi nyomon. Az idei adatfelvétel májusban történt, mintegy 1500, heti rendszerességgel internetező, 15-59 év közötti fogyasztó megkérdezésével, ez hozzávetőleg 3,5 millió lakost reprezentál Magyarországon – közölte a GfK. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Javult a GfK májusra vonatkozó német fogyasztói hangulatindexe
Az elemzők által várt romlás helyett javult a nürnbergi GfK…
Tovább olvasom >Európai Vásárlóerő 2024: Magyarország a 30. helyen
A GfK elemzése szerint 2024-ben az európai lakosság egy főre…
Tovább olvasom >Fenntartható nem kell, de bio legyen?
Németországban jelentősen visszaesett a fenntartható termékek iránti kereslet, ami új…
Tovább olvasom >További cikkeink
Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Kiszámíthatatlan szezont hozott 2025 a csonthéjas gyümölcsök piacán
Ellentétes tendenciák jellemzik a 2025-ös csonthéjas gyümölcsszezont világszerte: miközben egyes…
Tovább olvasom >Hódít a #MatchaTok: a japán zöldtea por lett a közösségi média új kedvence
A TikTokon elindult #MatchaTok trend szélsebesen meghódította a világot: a…
Tovább olvasom >