GfK: enyhén javult a fogyasztói hangulat Németországban
Az előző havinál kissé derűlátóbban ítélik meg a gazdasági kilátásokat a német polgárok a GfK piackutató intézet szerdán közzétett, júniusra vonatkozó fogyasztói hangulatindexe alapján.
A mintegy kétezer ember megkérdezése alapján számított mutató 9,8 pontra, tavaly szeptember óta a legmagasabb szintre emelkedett az előző havi 9,7 pontról. Elemzők azt várták, hogy az index 9,7 ponton marad.
A GfK szerint a szerdán ismertetett javuló mutató is alátámasztja a cégnek azt az év eleji várakozását, hogy idén a lakossági fogyasztás 2 százalék körül bővül a tavalyi 1,9 százalékos növekedés után. A lakossági fogyasztás továbbra is a német gazdaság egyik fő támasza – mutatott rá a Gfk, amely egyúttal arra figyelmeztetett, hogy van egy sor bizonytalanság, amelyet nem szabad alábecsülni. Ezek közé sorolta a Nagy-Britannia uniós tagságáról tartandó népszavazás kimenetelét, valamint a görög adósságválság problémakörét.
A Gfk három alindexet is használ a fogyasztói hangulat következő havi alakulásának értékeléséhez.
Ezek közül a fogyasztók gazdasági kilátásokról alkotott megítélését számszerűsítő mutató 2,0 ponttal 8,3 pontra emelkedett, azaz továbbra is pozitív irányban tér el a nulla pontos hosszú távú átlagtól.
Az index vásárlási hajlandóságot számszerűsítő összetevőjének aktuális értéke 57,7 pontra ugrott az áprilisban mért 55,4 pontról, ami tavaly május óta a legmagasabb érték.
A fogyasztók jövedelmi várakozásait számszerűsítő mutató viszont 51,8 pontra csökkent az előző havi 57,5 pontról, bár így is magas szinten áll.
A német gazdaság az idei első negyedévben szezonálisan és naptárhatással kiigazítva 0,7 százalékkal bővült az előző negyedévhez képest, amikor kisebb, 0,3 százalékos növekedést jegyeztek fel. A tavalyi év azonos időszakához képest a hazai össztermék gyarapodása 1,3 százalékra lassult a tavaly október-decemberben mért 2,1 százalékról. A növekedést alapvetően a belső kereslet hajtotta. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Új kampánnyal népszerűsíti a regionális termékeket az Edeka
Új reklámkampányt indított az Edeka Németországban, amelynek középpontjában a kereskedő…
Tovább olvasom >Németországban egyre több vásárlót vonzanak az élelmiszerek a drogériákba
Egyre nagyobb szerep jut a drogériák élelmiszer-kínálatának a német fogyasztók…
Tovább olvasom >Javult a GfK májusra vonatkozó német fogyasztói hangulatindexe
Az elemzők által várt romlás helyett javult a nürnbergi GfK…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: árréskorlátozást vezetne be a kormány a háztartási cikkeket árusító boltokra
A kormány szerdán tárgyalhatja, csütörtökön pedig várhatóan elfogadhatja azt az…
Tovább olvasom >Drágább Barbie, soványabb Heinz – Trump vámjai átrajzolják a globális fogyasztói piacot
Donald Trump vámpolitikájának hatása egyre több iparágat érint: játékgyártók, autóipari…
Tovább olvasom >Csaknem 20 százalékkal olcsóbb élelmiszerek? A kormány elégedett az árréscsökkentés eredmnyeivel
„Egyre több terméket lehet olcsóbban megvásárolni az árréscsökkentésnek köszönhetően, az…
Tovább olvasom >