GfK: enyhén javult a fogyasztói hangulat Németországban
Az előző havinál kissé derűlátóbban ítélik meg a gazdasági kilátásokat a német polgárok a GfK piackutató intézet szerdán közzétett, júniusra vonatkozó fogyasztói hangulatindexe alapján.
A mintegy kétezer ember megkérdezése alapján számított mutató 9,8 pontra, tavaly szeptember óta a legmagasabb szintre emelkedett az előző havi 9,7 pontról. Elemzők azt várták, hogy az index 9,7 ponton marad.
A GfK szerint a szerdán ismertetett javuló mutató is alátámasztja a cégnek azt az év eleji várakozását, hogy idén a lakossági fogyasztás 2 százalék körül bővül a tavalyi 1,9 százalékos növekedés után. A lakossági fogyasztás továbbra is a német gazdaság egyik fő támasza – mutatott rá a Gfk, amely egyúttal arra figyelmeztetett, hogy van egy sor bizonytalanság, amelyet nem szabad alábecsülni. Ezek közé sorolta a Nagy-Britannia uniós tagságáról tartandó népszavazás kimenetelét, valamint a görög adósságválság problémakörét.
A Gfk három alindexet is használ a fogyasztói hangulat következő havi alakulásának értékeléséhez.
Ezek közül a fogyasztók gazdasági kilátásokról alkotott megítélését számszerűsítő mutató 2,0 ponttal 8,3 pontra emelkedett, azaz továbbra is pozitív irányban tér el a nulla pontos hosszú távú átlagtól.
Az index vásárlási hajlandóságot számszerűsítő összetevőjének aktuális értéke 57,7 pontra ugrott az áprilisban mért 55,4 pontról, ami tavaly május óta a legmagasabb érték.
A fogyasztók jövedelmi várakozásait számszerűsítő mutató viszont 51,8 pontra csökkent az előző havi 57,5 pontról, bár így is magas szinten áll.
A német gazdaság az idei első negyedévben szezonálisan és naptárhatással kiigazítva 0,7 százalékkal bővült az előző negyedévhez képest, amikor kisebb, 0,3 százalékos növekedést jegyeztek fel. A tavalyi év azonos időszakához képest a hazai össztermék gyarapodása 1,3 százalékra lassult a tavaly október-decemberben mért 2,1 százalékról. A növekedést alapvetően a belső kereslet hajtotta. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >Piactér-koncepciójával a szupermarketizáció útjára lépett a Penny Németországban
A Penny németországi piactér-koncepciója evolúciós lépés a szupermarketizáció útján. A…
Tovább olvasom >Ismert YouTube sztár adományozta egy berlini Edeka üzlet teljes készletét rászorulóknak
MrBeast, a világ egyik legismertebb YouTube-sztárja, egy berlini Edeka üzlet…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >