GfK: enyhén javult a fogyasztói hangulat Németországban
Az előző havinál kissé derűlátóbban ítélik meg a gazdasági kilátásokat a német polgárok a GfK piackutató intézet szerdán közzétett, júniusra vonatkozó fogyasztói hangulatindexe alapján.
A mintegy kétezer ember megkérdezése alapján számított mutató 9,8 pontra, tavaly szeptember óta a legmagasabb szintre emelkedett az előző havi 9,7 pontról. Elemzők azt várták, hogy az index 9,7 ponton marad.
A GfK szerint a szerdán ismertetett javuló mutató is alátámasztja a cégnek azt az év eleji várakozását, hogy idén a lakossági fogyasztás 2 százalék körül bővül a tavalyi 1,9 százalékos növekedés után. A lakossági fogyasztás továbbra is a német gazdaság egyik fő támasza – mutatott rá a Gfk, amely egyúttal arra figyelmeztetett, hogy van egy sor bizonytalanság, amelyet nem szabad alábecsülni. Ezek közé sorolta a Nagy-Britannia uniós tagságáról tartandó népszavazás kimenetelét, valamint a görög adósságválság problémakörét.
A Gfk három alindexet is használ a fogyasztói hangulat következő havi alakulásának értékeléséhez.
Ezek közül a fogyasztók gazdasági kilátásokról alkotott megítélését számszerűsítő mutató 2,0 ponttal 8,3 pontra emelkedett, azaz továbbra is pozitív irányban tér el a nulla pontos hosszú távú átlagtól.
Az index vásárlási hajlandóságot számszerűsítő összetevőjének aktuális értéke 57,7 pontra ugrott az áprilisban mért 55,4 pontról, ami tavaly május óta a legmagasabb érték.
A fogyasztók jövedelmi várakozásait számszerűsítő mutató viszont 51,8 pontra csökkent az előző havi 57,5 pontról, bár így is magas szinten áll.
A német gazdaság az idei első negyedévben szezonálisan és naptárhatással kiigazítva 0,7 százalékkal bővült az előző negyedévhez képest, amikor kisebb, 0,3 százalékos növekedést jegyeztek fel. A tavalyi év azonos időszakához képest a hazai össztermék gyarapodása 1,3 százalékra lassult a tavaly október-decemberben mért 2,1 százalékról. A növekedést alapvetően a belső kereslet hajtotta. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Újratölthető üvegekben kezd bort kínálni az Edeka Südwest
Németországban elsőként vezet be az Edeka Südwest többször használható boros…
Tovább olvasom >Ismerik, de nem használják az élő közvetítéses vásárlás szolgáltatást a németek
Egyre több német vásárló ismeri a live shopping, azaz az…
Tovább olvasom >A németek fele vásárol lejáratközeli élelmiszert, de sok élelmiszer még mindig a kukában végzi
Egy friss Kaufland-felmérés szerint a németek 50%-a rendszeresen vásárol olyan…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az Európai Bizottság egy évvel elhalasztaná az EUDR bevezetését
Tegnap az Európai Bizottság bejelentette, hogy az Európai Unió Erdőirtás-mentes…
Tovább olvasom >Íme a legvilágpiacképesebb magyar e-kereskedők
Első alkalommal adták át a HungarEcomm Stars Díjat, Magyarország legkiemelkedőbb,…
Tovább olvasom >Magyarország átvette a Békekenyér-kezdeményezés elnökségét Németországtól
Jövőre Magyarország látja el a berlini fal leomlásának emlékére Németország…
Tovább olvasom >