GfK: Bizakodnak a magyarok 2010 első negyedévében
A GfK Hungária és a Corvinus Egyetem által közösen mért komplex Fogyasztói Bizalom Index (FBI) értéke csaknem 20 ponttal emelkedett 2010 első negyedévében, ezúttal 165,9 ponton áll. A tavalyi év azonos időszakához (a válság mélypontjához) képest 50 pontot meghaladó emelkedés figyelhető meg. A Fogyasztói Várakozások Indexe (FVI) jelentős, 33 pontos emelkedéssel jelenleg 208,8 ponton áll. A háttérben a háztartások várt pénzügyi-anyagi helyzetének, és az ország rövidtávú gazdasági helyzetének kedvezőbb megítélése áll. (Előbbi 30, utóbbi 16 ponttal emelkedett.) Tehát a lakosság most nagyon bízik a saját és az ország helyzetének javulásában.
Törvényszerű, hogy a választások előtt fokozódnak a várakozások, az emberek bizakodóak – ez kézzel fogható a jelenlegi eredményekben is. A 2006 márciusában mért eredményekhez hasonlóan idén is jelentősen emelkedett (akkor 21, most 33 ponttal) a Fogyasztói Várakozások Indexe. Ugyanígy a komplex Fogyasztói Bizalom Index értéke is megugrott, úgy, mint 2006-ban (akkor 14,2, most 19,8 ponttal).
Ugyanakkor azt is érdemes kihangsúlyozni, hogy 2006 márciusában kiugróan magas volt az FBI (204,3), azóta viszont folyamatosan süllyedt – a válság miatt még inkább. Tehát a mostani 165,9 pontos szint erős pozitív bizakodást jelent, de abszolút értékben nem kimagasló – értékelte a trendeket Kozák Ákos, a GfK Hungária igazgatója.
A Vásárlási Hajlandóság Indexe (VHI) csak mérsékelten, 5,4 ponttal emelkedett. A 118,2 pontos érték azt jelzi, hogy a vásárlási kedv még mindig alacsony, a lakosság továbbra is megfontoltan bánik a pénzével. A tartós fogyasztási cikkek iránti vásárlási kedv szintén csekély mértékben, 7 ponttal emelkedett.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >