GfK: a műszaki termékek piaca 11,1 százalékkal nőtt az első negyedévben
A tartós műszaki cikkek értékesítése 2015 első negyedévében 11,1 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához viszonyítva, a növekedés fő hajtóerejét a telekommunikációs szektor és a háztartási nagygépek eladása adta – közölte a GfK Hungária Piackutató kedden az MTI-vel.
A tájékoztatás szerint a háztartási nagygép-eladások 23,1 százalékos bővüléséhez a támogatott hűtőgépcsere program is hozzájárult, a hűtők és a fagyasztók értékesítése jelentősen meghaladta az előző év első negyedévit. Ebben a szektorban ugyanakkor a szárítógépek a slágertermékek, ezek értékesítése érte el a legnagyobb növekedést. A nagygép-piac teljes értéke 18,6 milliárd forint volt az első negyedévben – áll a közleményben.
A telekommunikációs termékek eladása 22,1 százalékkal nőtt éves összehasonlításban, 39,3 milliárd forintot ért el. A növekedés kizárólag az okostelefonok nagy népszerűségének köszönhető, értékben az összes eladott telefonkészülék 95 százaléka volt ilyen eszköz – közölte a GfK.
Az adatok alapján a háztartási kisgép szektor az első negyedévben mindössze 4,8 százalékkal nőtt, értéke 7 milliárd forint volt. E kategórián belül a kávéfőzők és a szájápolási termékek a legnépszerűbbek, ezek eladása kétszámjegyű bővülést mutatott. Csökkent ugyanakkor például a kenyérpirítók, a vízforralók és a vasalók eladása, míg a porszívóké minimálisan emelkedett.
A szórakoztató elektronikai piac 2,2 százalékkal nőtt, az eladások értéke 16 milliárd forint volt. A piacot leginkább meghatározó síkpaneles televíziók növekedése lelassult, ugyanakkor a nagy kijelzős televíziók iránti keresletnövekedés töretlen, minden ötödik értékesített televíziókészülék 46 collos vagy annál nagyobb kijelzővel rendelkezik.
A IT termékek értékesítése 1,3 százalékkal nőtt, 27,3 milliárd forintot tett ki az első negyedévben. A szektor bővülését elsősorban a tabletek adják.
A GfK adatai szerint a fotótermékek összforgalma 6 százalékkal, 1,8 milliárd forintra csökkent.
Az irodatechnikai hardverek és kellékanyagok eladása 3 százalékkal emelkedett, értéke 7 milliárd forint volt. A nyomtatók és multifunkciós berendezések iránti kereslet közepes mértékben nőtt, míg a festékek és tonerek forgalma kismértékben visszaesett – közölte a piackutató. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Dinamikusan bővül a second-hand piac Magyarországon: az iPhone és Apple Watch a legkelendőbbek
A second-hand készülékek piaca világszinten 12%-kal nőtt, de hazánkban is…
Tovább olvasom >Kutatás: 200 ezer alatt költenénk rá, mégis számít a márka – magyarok és a mobilvásárlás
A magyarok többsége akkor vesz új telefont, ha az előző…
Tovább olvasom >MediaMarkt: Kincset érő tárgyak lapulnak a magyarok szekrényeiben
Lefelé vásárlással kompenzáljuk az egyelőre még bizonytalan anyagi helyzetünket, de…
Tovább olvasom >További cikkeink
A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >