GfK: A hiper- és a szupermarketekben költik a legtöbbet élelmiszerre
A vásárlók a hiper- és a szupermarketekben költik a legtöbbet élelmiszerre – közölte a GfK Hungária Piackutató Intézet kedden.
A GfK Hungária Shopping Monitor 2011-2012 kutatása keretében 2011. decemberében végzett felmérést, az évente készülő tanulmány célja az élelmiszer és alapvető háztartási termékek vásárlására vonatkozó szokások, motivációk feltérképezése a 15-69 éves magyar lakosság körében.
Az adatokból egyértelműen látszik, hogy a vásárlók – a korábbi évekhez hasonlóan – a termékek minőségét, frissességét, az árszínvonalat és választékot tartják a leginkább mérlegelendő szempontnak boltválasztáskor – írja közleményében a piackutató intézet.
A megkérdezett vásárlók 30 százaléka saját bevallása szerint a hipermarketekben költi a legtöbb pénzt élelmiszerre. A hipermarketek vonzerejét elsősorban az általuk kínált széles választék, emellett kedvező árszínvonaluk és a jó akcióik jelentik.
A felmérés kimutatta, hogy a szupermarketek szerepe 2008 óta folyamatosan növekszik, 2001 óta először sikerült megelőzniük a diszkontokat az észlelt költésről tett nyilatkozatok terén: a vásárlók mintegy egynegyede említette, hogy szupermarketben költi a legtöbb pénzt élelmiszerre.
Minden ötödik válaszadó diszkontokban vásárol legmagasabb értékben élelmiszert – ez az arány kis ingadozásokkal ugyan, de évek óta változatlan. Ennek az üzlettípusnak a fő vonzerejét az olcsósága jelenti. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
MBH Elemzési Centrum: Tágul az olló a bérek és a kiskereskedelmi forgalom emelkedése között
Tavaly a fizetések 39%-át költöttük el a kiskereskedelemben, ami a…
Tovább olvasom >Kedvencek újraalkotva – laktóz nélkül
Az elmúlt években robbanásszerű növekedésnek indult a laktózmentes termékek piaca,…
Tovább olvasom >Újrahasználható kenyeres zsákokat vezetett be az Albert Heijn
Hatszáz hollandiai üzletében vezette be újrahasználható kenyeres zsákját az Albert…
Tovább olvasom >