GfK: 20 százalékkal többet költenek napi fogyasztási cikkekre a háztartások decemberben
Egy háztartás átlagosan 74 ezer forintot költött élelmiszerre és háztartási vegyi árura tavaly decemberben, ami 20 százalékkal volt több a havonta átlagosan elköltött 61 500 forintnál – közölte a Gfk Hungária piackutató kedden.
Tájékoztatásuk szerint a családok jövedelmi szintjüktől, koruktól, lakóhelyüktől függetlenül a napi fogyasztási cikkekre fordított éves kiadásaik 10 százalékát decemberben költik el.
A jövedelem alapján a legmagasabb és a legalacsonyabb 20 százalékba sorolt csoportok nominális decemberi költése között viszont jelentős az eltérés: 97 ezer forintot, azaz csaknem a dupláját fordítják a magas jövedelmű háztartások decemberben élelmiszerre és háztartási vegyi árura a legalacsonyabb jövedelműeknél mért 52 ezer forinttal szemben.
Az élelmiszer és háztartási vegyiáru-piacon az üzletek decemberben bonyolítják az éves forgalom 10 százalékát.
Kiemelten nagy arányban költenek a háztartások a karácsonyi sütés-főzés alapanyagaira, csokoládéra, majonézre, hagyományos kakaóporra, sütőporra, vanília cukorra, mustárra és tejszínhabra. Magas az ajándéknak szánt testápolási termékek, illetve csokoládék, szeszes italok és borok decemberre eső értékesítési aránya is.
A költések alapján a 2011-ben regisztrált visszaesést követően évről-évre nő a háztartások által megvásárolt szaloncukor mennyisége. A növekedést általában az olcsóbb kimért termékek generálják, míg a csomagolt szaloncukrok piaca fokozatosan csökkent az elmúlt évek során.
Tavaly a vásárlók átlagosan 1405 forintot fizettek egy kiló szaloncukorért, a kimért szaloncukrok átlagára 980 forint volt kilónként, míg a csomagolt termékeké ennek több mint két és félszerese, 2578 forint. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Egyre nagyobb a kereslet a mentes termékek iránt – változnak a vásárlói szokások
Folyamatosan nő a speciális étrendet követők száma, de a tudatos…
Tovább olvasom >JÖN! Egy hét múlva újra itt a „Szerelmem a trade marketing” konferencia
Egy hét múlva ismét itt a „Szerelmem a trade marketing” konferencia.…
Tovább olvasom >A PwC megvette a GKID-t
A GKID megállapodást kötött a PwC-vel, melynek értelmében a PricewaterhouseCoopers…
Tovább olvasom >További cikkeink
Gyorsuló infláció Magyarországon: brutális élelmiszerdrágulás és kérdéses hatékonyságú intézkedések
2025 februárjában ismét gyorsult az infláció Magyarországon: a fogyasztói árak…
Tovább olvasom >Megjelent az árrésstop részletes szabályozása: kiket érint és milyen termékekre vonatkozik?
A Magyar Közlönyben megjelent a kormány által bevezetett árrésstop részletes…
Tovább olvasom >NGM: az Idősek Tanácsa az áfa-visszatérítéssel érintett termékek körének bővítését kezdeményezte
Az Idősek Tanácsa az áfa-visszatérítéssel érintett termékek körének bővítését kezdeményezte…
Tovább olvasom >