GfK: 20 százalékkal többet költenek napi fogyasztási cikkekre a háztartások decemberben
Egy háztartás átlagosan 74 ezer forintot költött élelmiszerre és háztartási vegyi árura tavaly decemberben, ami 20 százalékkal volt több a havonta átlagosan elköltött 61 500 forintnál – közölte a Gfk Hungária piackutató kedden.
Tájékoztatásuk szerint a családok jövedelmi szintjüktől, koruktól, lakóhelyüktől függetlenül a napi fogyasztási cikkekre fordított éves kiadásaik 10 százalékát decemberben költik el.
A jövedelem alapján a legmagasabb és a legalacsonyabb 20 százalékba sorolt csoportok nominális decemberi költése között viszont jelentős az eltérés: 97 ezer forintot, azaz csaknem a dupláját fordítják a magas jövedelmű háztartások decemberben élelmiszerre és háztartási vegyi árura a legalacsonyabb jövedelműeknél mért 52 ezer forinttal szemben.
Az élelmiszer és háztartási vegyiáru-piacon az üzletek decemberben bonyolítják az éves forgalom 10 százalékát.
Kiemelten nagy arányban költenek a háztartások a karácsonyi sütés-főzés alapanyagaira, csokoládéra, majonézre, hagyományos kakaóporra, sütőporra, vanília cukorra, mustárra és tejszínhabra. Magas az ajándéknak szánt testápolási termékek, illetve csokoládék, szeszes italok és borok decemberre eső értékesítési aránya is.
A költések alapján a 2011-ben regisztrált visszaesést követően évről-évre nő a háztartások által megvásárolt szaloncukor mennyisége. A növekedést általában az olcsóbb kimért termékek generálják, míg a csomagolt szaloncukrok piaca fokozatosan csökkent az elmúlt évek során.
Tavaly a vásárlók átlagosan 1405 forintot fizettek egy kiló szaloncukorért, a kimért szaloncukrok átlagára 980 forint volt kilónként, míg a csomagolt termékeké ennek több mint két és félszerese, 2578 forint. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Dr. Némedi Erzsébet: A boldogság a bélben lakik
A bélrendszerünkben lévő mikrobiom egy olyan ökoszisztéma, amely nem csak…
Tovább olvasom >Életbe lépett az árrésstop mintegy ezer alapvető élelmiszernél
Hétfőn lépett életbe az árrésstop, amely harminc termékkategóriában mintegy ezer…
Tovább olvasom >Egyre nagyobb a kereslet a mentes termékek iránt – változnak a vásárlói szokások
Folyamatosan nő a speciális étrendet követők száma, de a tudatos…
Tovább olvasom >További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >