Romlott a német fogyasztók hangulata áprilisban
Az infláció növekedése áprilisban a várt szint alá csökkentette a fogyasztói hangulatindexet a GfK piackutató intézet kimutatása szerint.
Áprilisban 9,8 pontra csökkent az előző havi 10,0 pontról a GfK németországi fogyasztói hangulatindexe. Elemzők 10,0 pontot vártak áprilisra.
A mutató romlását a februárban az előző havi 1,9 százalékról 2,2 százalékra emelkedett németországi inflációra vezeti vissza a GfK elemzése. Az intézet az olajár március eleji tíz százalékos csökkenésére hivatkozva azonban átmeneti jelenségnek tekinti a fogyasztói hangulatindex inflációs nyomásra visszavezethető áprilisi romlását. Összességében a lakosság bizakodó a gazdasági kilátásokat illetően – állapítja meg az elemzés.
A lakosság konjunkturális várakozásai javultak áprilisban. A mutató az előző havihoz képest 8,4 ponttal 18,1 pontra emelkedett, és így közel tizennyolc ponttal áll az egy évvel korábbi értéke felett.
A jövedelmi várakozásokat számszerűsítő mutató azonban az inflációs aggodalmak miatt romlott márciusban, az előző havihoz képest 4,7 ponttal 43,4 pontra csökkent.
A lakosság beszerzési hajlandósága azonban romló jövedelmi várakozásaik ellenére sem csökkent, sőt 3,9 ponttal 55,5 pontra emelkedett áprilisban. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Késleltetve jelenik meg az infláció az e-kereskedelemben
Az erős piaci verseny a legtöbb esetben késlelteti az online…
Tovább olvasom >K&H: többe kerülhet az iskolakezdés, mint valaha
Az infláció az iskolakezdésre is hatással van, a szülőknek a…
Tovább olvasom >Elképesztő módon drágul a paradicsom
Augusztusban már javában a paradicsom szezonjában járunk: nem csoda, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Tesco önkiszolgáló pénztárakra cseréli a hagyományos kasszákat
A Tesco számos nagyobb üzletéből kivonja a személyzettel rendelkező pénztárak…
Tovább olvasom >Az élelmiszer-pazarlás rejtett erőforrás: a biometán az orosz gáz alternatívája lehet
Az élelmiszerlánc minden lépésében megtalálható biológiai hulladék az orosz gázimport…
Tovább olvasom >A Johnson & Johnson leállítja a talkum-alapú babapúder globális értékesítését
A Johnson & Johnson 2023-ban leállítja a talkum alapú babapúder…
Tovább olvasom >