Romlott a német fogyasztók hangulata áprilisban
Az infláció növekedése áprilisban a várt szint alá csökkentette a fogyasztói hangulatindexet a GfK piackutató intézet kimutatása szerint.
Áprilisban 9,8 pontra csökkent az előző havi 10,0 pontról a GfK németországi fogyasztói hangulatindexe. Elemzők 10,0 pontot vártak áprilisra.
A mutató romlását a februárban az előző havi 1,9 százalékról 2,2 százalékra emelkedett németországi inflációra vezeti vissza a GfK elemzése. Az intézet az olajár március eleji tíz százalékos csökkenésére hivatkozva azonban átmeneti jelenségnek tekinti a fogyasztói hangulatindex inflációs nyomásra visszavezethető áprilisi romlását. Összességében a lakosság bizakodó a gazdasági kilátásokat illetően – állapítja meg az elemzés.
A lakosság konjunkturális várakozásai javultak áprilisban. A mutató az előző havihoz képest 8,4 ponttal 18,1 pontra emelkedett, és így közel tizennyolc ponttal áll az egy évvel korábbi értéke felett.
A jövedelmi várakozásokat számszerűsítő mutató azonban az inflációs aggodalmak miatt romlott márciusban, az előző havihoz képest 4,7 ponttal 43,4 pontra csökkent.
A lakosság beszerzési hajlandósága azonban romló jövedelmi várakozásaik ellenére sem csökkent, sőt 3,9 ponttal 55,5 pontra emelkedett áprilisban. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >Raskó György: az alapvető élelmiszerek megvásárlása is komoly kihívást jelent számos magyar háztartás számára
A magyar lakosság körében továbbra is érzékelhető az elszegényedés súlyos…
Tovább olvasom >A nemzetközi pénzügyi intézmények szerint Magyarország visszatér a gazdasági növekedés pályájára
A nemzetközi pénzügyi intézmények előrejelzése szerint a magyar gazdaság idén…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >