Romlott a német fogyasztók hangulata áprilisban
Az infláció növekedése áprilisban a várt szint alá csökkentette a fogyasztói hangulatindexet a GfK piackutató intézet kimutatása szerint.
Áprilisban 9,8 pontra csökkent az előző havi 10,0 pontról a GfK németországi fogyasztói hangulatindexe. Elemzők 10,0 pontot vártak áprilisra.
A mutató romlását a februárban az előző havi 1,9 százalékról 2,2 százalékra emelkedett németországi inflációra vezeti vissza a GfK elemzése. Az intézet az olajár március eleji tíz százalékos csökkenésére hivatkozva azonban átmeneti jelenségnek tekinti a fogyasztói hangulatindex inflációs nyomásra visszavezethető áprilisi romlását. Összességében a lakosság bizakodó a gazdasági kilátásokat illetően – állapítja meg az elemzés.
A lakosság konjunkturális várakozásai javultak áprilisban. A mutató az előző havihoz képest 8,4 ponttal 18,1 pontra emelkedett, és így közel tizennyolc ponttal áll az egy évvel korábbi értéke felett.
A jövedelmi várakozásokat számszerűsítő mutató azonban az inflációs aggodalmak miatt romlott márciusban, az előző havihoz képest 4,7 ponttal 43,4 pontra csökkent.
A lakosság beszerzési hajlandósága azonban romló jövedelmi várakozásaik ellenére sem csökkent, sőt 3,9 ponttal 55,5 pontra emelkedett áprilisban. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
K&H: a tényadatban szereplőnél jóval komolyabb inflációt érzékelnek a középkorúak
A középkorú magyarok inflációs érzete továbbra is messze meghaladja a…
Tovább olvasom >Júniusban újra emelkedett az infláció – a gyümölcsök drágulása húzza felfelé az árakat
Júniusra 4,6 százalékra nőtt az éves infláció, szemben a májusi…
Tovább olvasom >Krisán László: A stabilizáció az első lépés, de a versenyképességhez új válaszokra van szükség
A vállalkozások számára 2024 a stabilizáció időszaka volt – de…
Tovább olvasom >További cikkeink
Így ebédel a magyar – továbbra is húsfogyasztó nemzet vagyunk
Egy friss hazai kutatás feltárta, hogyan (nem) változott a magyar…
Tovább olvasom >Zsugorinfláció: adatbázis indul a kisebb kiszerelésekről
A fogyasztók könnyen hozzáférhető, megbízható és folyamatosan frissülő forrásból tájékozódhatnak…
Tovább olvasom >Támad a Temu: az online diszkontóriás betörne az európai élelmiszerpiacra is
A kínai Temu online piactér az olcsó elektronikai és ruházati…
Tovább olvasom >