Romlott a német fogyasztók hangulata áprilisban
Az infláció növekedése áprilisban a várt szint alá csökkentette a fogyasztói hangulatindexet a GfK piackutató intézet kimutatása szerint.
Áprilisban 9,8 pontra csökkent az előző havi 10,0 pontról a GfK németországi fogyasztói hangulatindexe. Elemzők 10,0 pontot vártak áprilisra.
A mutató romlását a februárban az előző havi 1,9 százalékról 2,2 százalékra emelkedett németországi inflációra vezeti vissza a GfK elemzése. Az intézet az olajár március eleji tíz százalékos csökkenésére hivatkozva azonban átmeneti jelenségnek tekinti a fogyasztói hangulatindex inflációs nyomásra visszavezethető áprilisi romlását. Összességében a lakosság bizakodó a gazdasági kilátásokat illetően – állapítja meg az elemzés.
A lakosság konjunkturális várakozásai javultak áprilisban. A mutató az előző havihoz képest 8,4 ponttal 18,1 pontra emelkedett, és így közel tizennyolc ponttal áll az egy évvel korábbi értéke felett.
A jövedelmi várakozásokat számszerűsítő mutató azonban az inflációs aggodalmak miatt romlott márciusban, az előző havihoz képest 4,7 ponttal 43,4 pontra csökkent.
A lakosság beszerzési hajlandósága azonban romló jövedelmi várakozásaik ellenére sem csökkent, sőt 3,9 ponttal 55,5 pontra emelkedett áprilisban. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >Nagy Márton: továbbra is alacsony szinten az infláció
Az infláció az előzetes kormányzati jelzéseknek megfelelően kedvező, alacsony szinten…
Tovább olvasom >Mérsékelten nőtt az infláció októberben Csehországban
Szeptemberről októberre 0,3 százalékkal nőtt az infláció Csehországban, amely éves…
Tovább olvasom >További cikkeink
A magyar családi vállalkozások együttműködésbe fektetnek, nem a generációváltásba
A ma Magyarországon működő 515 ezer társas vállalkozás több, mint…
Tovább olvasom >Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >