Romlott a német fogyasztók hangulata áprilisban
Az infláció növekedése áprilisban a várt szint alá csökkentette a fogyasztói hangulatindexet a GfK piackutató intézet kimutatása szerint.
Áprilisban 9,8 pontra csökkent az előző havi 10,0 pontról a GfK németországi fogyasztói hangulatindexe. Elemzők 10,0 pontot vártak áprilisra.
A mutató romlását a februárban az előző havi 1,9 százalékról 2,2 százalékra emelkedett németországi inflációra vezeti vissza a GfK elemzése. Az intézet az olajár március eleji tíz százalékos csökkenésére hivatkozva azonban átmeneti jelenségnek tekinti a fogyasztói hangulatindex inflációs nyomásra visszavezethető áprilisi romlását. Összességében a lakosság bizakodó a gazdasági kilátásokat illetően – állapítja meg az elemzés.
A lakosság konjunkturális várakozásai javultak áprilisban. A mutató az előző havihoz képest 8,4 ponttal 18,1 pontra emelkedett, és így közel tizennyolc ponttal áll az egy évvel korábbi értéke felett.
A jövedelmi várakozásokat számszerűsítő mutató azonban az inflációs aggodalmak miatt romlott márciusban, az előző havihoz képest 4,7 ponttal 43,4 pontra csökkent.
A lakosság beszerzési hajlandósága azonban romló jövedelmi várakozásaik ellenére sem csökkent, sőt 3,9 ponttal 55,5 pontra emelkedett áprilisban. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Fagy sújtotta a hazai gyümölcsösöket – áremelkedéssel és kínálati hiánnyal indul a szezon
Május beköszöntével egyre több szezonális gyümölcs jelenik meg a boltokban…
Tovább olvasom >Törökországban némileg lassult az élelmiszerinfláció áprilisban
Törökországban 2021 decembere óta legalacsonyabbra, 37,86 százalékra lassult az éves…
Tovább olvasom >Áprilisban emelkedett kissé az euróövezeti infláció
A vártnál nagyobbnak, az előző havival megegyezőnek bizonyult az euróövezeti…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: árréskorlátozást vezetne be a kormány a háztartási cikkeket árusító boltokra
A kormány szerdán tárgyalhatja, csütörtökön pedig várhatóan elfogadhatja azt az…
Tovább olvasom >Drágább Barbie, soványabb Heinz – Trump vámjai átrajzolják a globális fogyasztói piacot
Donald Trump vámpolitikájának hatása egyre több iparágat érint: játékgyártók, autóipari…
Tovább olvasom >Csaknem 20 százalékkal olcsóbb élelmiszerek? A kormány elégedett az árréscsökkentés eredmnyeivel
„Egyre több terméket lehet olcsóbban megvásárolni az árréscsökkentésnek köszönhetően, az…
Tovább olvasom >