Az Y-generáció használná a mobiltárcát
A Mastercard legfrissebb kutatása egyetemisták pénzügyi szokásait, preferenciáit vizsgálta. A felmérés fókuszában a bankkártya-használattal és mobilfizetéssel kapcsolatos kérdések álltak, az online kérdőíves vizsgálatban 20 felsőoktatási intézmény 1507 diákja vett részt. A válaszadók 74%-a tanulmányai mellett fő- vagy mellékállásban dolgozik, az ebből, valamint ösztöndíjból és otthonról származó bevételeit pedig 54%-uk bankszámlán helyezi el.
Az eredmények azt mutatják, hogy az Y-generáció digitális világgal való aktív kapcsolata pénzügyi tevékenységeiben is megmutatkozik. Mobiltelefonját a válaszadók egyötöde használja számla- és mobilfizetésre. A korcsoportban magas a mobiltárca-használattal kapcsolatos hajlandóság, mivel mobiltelefonjuk mindig kéznél van, készpénzt és bankkártyát viszont nem minden esetben visznek magukkal. A mobiltárcát a válaszadók 7%-a már rendszeresen, további 13% alkalmanként használja. Az új technológiát az egyetemisták 72%-a értékelte pozitívan. 49% elképzelhetőnek tartja, hogy használná a jövőben, 4-ből 1 diák pedig biztosan fizetne így, ha adottak lennének a feltételek, amihez okostelefon, megfelelő bankkártya és a saját banknál elérhető mobiltárca-szolgáltatás szükséges.
– A legfiatalabb kártyahasználók kifejezetten nyitottak ezekre az újdonságokra, ők már beleszülettek abba a digitális átalakulásába, mely során szinte minden kütyünk beköltözött egyetlen készülékbe. Számukra természetes, hogy okostelefonjuk segítségével mindent el tudnak intézni a levelezéstől a szállásfoglaláson keresztül egészen a vásárlásig. A mobiltárca használata egy természetes következő lépés ebben a folyamatban, hiszen nemcsak kényelmes és gyors, de biztonságos fizetési megoldást nyújt, amihez csak a mindig kéznél lévő telefonunkra van szükség – mondta Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniárért felelős igazgatója. – Bízunk benne, hogy az idei évtől bevezetett mobiltárcák is sokuk tetszését elnyerik, és okostelefonjukkal egyetlen érintéssel intézik majd pénzügyeiket. //
Kapcsolódó cikkeink
Korán indult idén az iskolai bevásárlás az Egyesült Államokban
A back-to-school vásárlások idén szokatlanul korán kezdődtek az Egyesült Államokban…
Tovább olvasom >A német kiskereskedők 60%-a hirdet a közösségi médiában
Egy friss felmérés szerint Németországban a kiskereskedők közel 60%-a használ…
Tovább olvasom >A kisvállalkozások 83%-a számára létfontosságúak a házhozszállító platformok
A Wolt nemzetközi kutatása szerint a kereskedők 83%-a nélkülözhetetlennek tartja…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >