Az Y-generáció használná a mobiltárcát
A Mastercard legfrissebb kutatása egyetemisták pénzügyi szokásait, preferenciáit vizsgálta. A felmérés fókuszában a bankkártya-használattal és mobilfizetéssel kapcsolatos kérdések álltak, az online kérdőíves vizsgálatban 20 felsőoktatási intézmény 1507 diákja vett részt. A válaszadók 74%-a tanulmányai mellett fő- vagy mellékállásban dolgozik, az ebből, valamint ösztöndíjból és otthonról származó bevételeit pedig 54%-uk bankszámlán helyezi el.
Az eredmények azt mutatják, hogy az Y-generáció digitális világgal való aktív kapcsolata pénzügyi tevékenységeiben is megmutatkozik. Mobiltelefonját a válaszadók egyötöde használja számla- és mobilfizetésre. A korcsoportban magas a mobiltárca-használattal kapcsolatos hajlandóság, mivel mobiltelefonjuk mindig kéznél van, készpénzt és bankkártyát viszont nem minden esetben visznek magukkal. A mobiltárcát a válaszadók 7%-a már rendszeresen, további 13% alkalmanként használja. Az új technológiát az egyetemisták 72%-a értékelte pozitívan. 49% elképzelhetőnek tartja, hogy használná a jövőben, 4-ből 1 diák pedig biztosan fizetne így, ha adottak lennének a feltételek, amihez okostelefon, megfelelő bankkártya és a saját banknál elérhető mobiltárca-szolgáltatás szükséges.
– A legfiatalabb kártyahasználók kifejezetten nyitottak ezekre az újdonságokra, ők már beleszülettek abba a digitális átalakulásába, mely során szinte minden kütyünk beköltözött egyetlen készülékbe. Számukra természetes, hogy okostelefonjuk segítségével mindent el tudnak intézni a levelezéstől a szállásfoglaláson keresztül egészen a vásárlásig. A mobiltárca használata egy természetes következő lépés ebben a folyamatban, hiszen nemcsak kényelmes és gyors, de biztonságos fizetési megoldást nyújt, amihez csak a mindig kéznél lévő telefonunkra van szükség – mondta Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniárért felelős igazgatója. – Bízunk benne, hogy az idei évtől bevezetett mobiltárcák is sokuk tetszését elnyerik, és okostelefonjukkal egyetlen érintéssel intézik majd pénzügyeiket. //
Kapcsolódó cikkeink
Mindent a házi kedvencnek! – Euromonitor International 2025
A globális kisállatgondozási piac 2025-ben várhatóan eléri a 215 milliárd…
Tovább olvasom >Költségtudatosság és tech-nyitottság – így utaznak külföldre a magyarok idén a Visa felmérése szerin
A magyarok 36%-a tervez külföldi nyaralást a közelgő szabadsága alatt,…
Tovább olvasom >Tízből kilenc fogyasztó már a mesterséges intelligenciára bízza az online keresést
A Bain & Company friss jelentése szerint a fogyasztók 80%-a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Kik nyertek és kik buktak 2024-ben? – Látványos eredménykülönbségek az élelmiszer-kiskereskedelemben
A 2024-es üzleti év mérlege az élelmiszer-kiskereskedelmi szektorban látványosan kettévált:…
Tovább olvasom >Felfutóban a hazai ginpiac – A SPAR szerint a vásárlók egyre tudatosabbak, és nyitottak a magyar márkákra
A gin értékesítése az elmúlt években látványosan erősödött a magyar…
Tovább olvasom >