Az Y-generáció használná a mobiltárcát
A Mastercard legfrissebb kutatása egyetemisták pénzügyi szokásait, preferenciáit vizsgálta. A felmérés fókuszában a bankkártya-használattal és mobilfizetéssel kapcsolatos kérdések álltak, az online kérdőíves vizsgálatban 20 felsőoktatási intézmény 1507 diákja vett részt. A válaszadók 74%-a tanulmányai mellett fő- vagy mellékállásban dolgozik, az ebből, valamint ösztöndíjból és otthonról származó bevételeit pedig 54%-uk bankszámlán helyezi el.
Az eredmények azt mutatják, hogy az Y-generáció digitális világgal való aktív kapcsolata pénzügyi tevékenységeiben is megmutatkozik. Mobiltelefonját a válaszadók egyötöde használja számla- és mobilfizetésre. A korcsoportban magas a mobiltárca-használattal kapcsolatos hajlandóság, mivel mobiltelefonjuk mindig kéznél van, készpénzt és bankkártyát viszont nem minden esetben visznek magukkal. A mobiltárcát a válaszadók 7%-a már rendszeresen, további 13% alkalmanként használja. Az új technológiát az egyetemisták 72%-a értékelte pozitívan. 49% elképzelhetőnek tartja, hogy használná a jövőben, 4-ből 1 diák pedig biztosan fizetne így, ha adottak lennének a feltételek, amihez okostelefon, megfelelő bankkártya és a saját banknál elérhető mobiltárca-szolgáltatás szükséges.
– A legfiatalabb kártyahasználók kifejezetten nyitottak ezekre az újdonságokra, ők már beleszülettek abba a digitális átalakulásába, mely során szinte minden kütyünk beköltözött egyetlen készülékbe. Számukra természetes, hogy okostelefonjuk segítségével mindent el tudnak intézni a levelezéstől a szállásfoglaláson keresztül egészen a vásárlásig. A mobiltárca használata egy természetes következő lépés ebben a folyamatban, hiszen nemcsak kényelmes és gyors, de biztonságos fizetési megoldást nyújt, amihez csak a mindig kéznél lévő telefonunkra van szükség – mondta Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniárért felelős igazgatója. – Bízunk benne, hogy az idei évtől bevezetett mobiltárcák is sokuk tetszését elnyerik, és okostelefonjukkal egyetlen érintéssel intézik majd pénzügyeiket. //
Kapcsolódó cikkeink
Mastercard Green Friday kampánya idén a tudatos vásárlásra ösztönöz
A Mastercard második alkalommal indítja el a Green Friday kampányt,…
Tovább olvasom >A beszállítói és beszerzői célok ugyanazok, de csatornánként mások a kihívások és tervek – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Keddtől a kiskereskedelem tudományában mélyedhettek el az FMCG-szabadegyetem hallgatói a…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság a polcon – Mit gondolnak a vásárlók a csomagolásról és a környezetvédelemről?
A környezettudatosság egyre fontosabbá válik a mai világban, és a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >