Az Y-generáció használná a mobiltárcát
A Mastercard legfrissebb kutatása egyetemisták pénzügyi szokásait, preferenciáit vizsgálta. A felmérés fókuszában a bankkártya-használattal és mobilfizetéssel kapcsolatos kérdések álltak, az online kérdőíves vizsgálatban 20 felsőoktatási intézmény 1507 diákja vett részt. A válaszadók 74%-a tanulmányai mellett fő- vagy mellékállásban dolgozik, az ebből, valamint ösztöndíjból és otthonról származó bevételeit pedig 54%-uk bankszámlán helyezi el.
Az eredmények azt mutatják, hogy az Y-generáció digitális világgal való aktív kapcsolata pénzügyi tevékenységeiben is megmutatkozik. Mobiltelefonját a válaszadók egyötöde használja számla- és mobilfizetésre. A korcsoportban magas a mobiltárca-használattal kapcsolatos hajlandóság, mivel mobiltelefonjuk mindig kéznél van, készpénzt és bankkártyát viszont nem minden esetben visznek magukkal. A mobiltárcát a válaszadók 7%-a már rendszeresen, további 13% alkalmanként használja. Az új technológiát az egyetemisták 72%-a értékelte pozitívan. 49% elképzelhetőnek tartja, hogy használná a jövőben, 4-ből 1 diák pedig biztosan fizetne így, ha adottak lennének a feltételek, amihez okostelefon, megfelelő bankkártya és a saját banknál elérhető mobiltárca-szolgáltatás szükséges.
– A legfiatalabb kártyahasználók kifejezetten nyitottak ezekre az újdonságokra, ők már beleszülettek abba a digitális átalakulásába, mely során szinte minden kütyünk beköltözött egyetlen készülékbe. Számukra természetes, hogy okostelefonjuk segítségével mindent el tudnak intézni a levelezéstől a szállásfoglaláson keresztül egészen a vásárlásig. A mobiltárca használata egy természetes következő lépés ebben a folyamatban, hiszen nemcsak kényelmes és gyors, de biztonságos fizetési megoldást nyújt, amihez csak a mindig kéznél lévő telefonunkra van szükség – mondta Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniárért felelős igazgatója. – Bízunk benne, hogy az idei évtől bevezetett mobiltárcák is sokuk tetszését elnyerik, és okostelefonjukkal egyetlen érintéssel intézik majd pénzügyeiket. //
Kapcsolódó cikkeink
A brit vásárlók szerint nagyobb figyelmet érdemelne az élelmiszerpazarlás témája
A vásárlók 70%-a úgy véli, hogy a kiskereskedőknek fenntarthatósági (ESG)…
Tovább olvasom >Közös élményekkel készül a nyárra a K&H és a Mastercard
A K&H és a Mastercard idén országszerte exkluzív zenei és…
Tovább olvasom >Hűségprogramokkal a vásárlók lemorzsolódása ellen
A Salesforce friss Connected Shoppers felmérése szerint a kiskereskedők kétharmada…
Tovább olvasom >További cikkeink
A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a NOE és a CBA közös húsvéti akcióján
Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a Nagycsaládosok Országos…
Tovább olvasom >Megnövelt kapacitással segíti a húsvéti visszaváltást a MOHU
Az ünnepek közeledtével várhatóan a boltok forgalma növekedni fog, így…
Tovább olvasom >