Az Y-generáció használná a mobiltárcát
A Mastercard legfrissebb kutatása egyetemisták pénzügyi szokásait, preferenciáit vizsgálta. A felmérés fókuszában a bankkártya-használattal és mobilfizetéssel kapcsolatos kérdések álltak, az online kérdőíves vizsgálatban 20 felsőoktatási intézmény 1507 diákja vett részt. A válaszadók 74%-a tanulmányai mellett fő- vagy mellékállásban dolgozik, az ebből, valamint ösztöndíjból és otthonról származó bevételeit pedig 54%-uk bankszámlán helyezi el.
Az eredmények azt mutatják, hogy az Y-generáció digitális világgal való aktív kapcsolata pénzügyi tevékenységeiben is megmutatkozik. Mobiltelefonját a válaszadók egyötöde használja számla- és mobilfizetésre. A korcsoportban magas a mobiltárca-használattal kapcsolatos hajlandóság, mivel mobiltelefonjuk mindig kéznél van, készpénzt és bankkártyát viszont nem minden esetben visznek magukkal. A mobiltárcát a válaszadók 7%-a már rendszeresen, további 13% alkalmanként használja. Az új technológiát az egyetemisták 72%-a értékelte pozitívan. 49% elképzelhetőnek tartja, hogy használná a jövőben, 4-ből 1 diák pedig biztosan fizetne így, ha adottak lennének a feltételek, amihez okostelefon, megfelelő bankkártya és a saját banknál elérhető mobiltárca-szolgáltatás szükséges.
– A legfiatalabb kártyahasználók kifejezetten nyitottak ezekre az újdonságokra, ők már beleszülettek abba a digitális átalakulásába, mely során szinte minden kütyünk beköltözött egyetlen készülékbe. Számukra természetes, hogy okostelefonjuk segítségével mindent el tudnak intézni a levelezéstől a szállásfoglaláson keresztül egészen a vásárlásig. A mobiltárca használata egy természetes következő lépés ebben a folyamatban, hiszen nemcsak kényelmes és gyors, de biztonságos fizetési megoldást nyújt, amihez csak a mindig kéznél lévő telefonunkra van szükség – mondta Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniárért felelős igazgatója. – Bízunk benne, hogy az idei évtől bevezetett mobiltárcák is sokuk tetszését elnyerik, és okostelefonjukkal egyetlen érintéssel intézik majd pénzügyeiket. //
Kapcsolódó cikkeink
Élményekkel teli csizma: Az európai Z generáció kedvenc ajándékai
Bár a legújabb AirPodsra vagy egy dizájner táskára sem mondanak…
Tovább olvasom >Több tájékoztatás kell az ESG-előírásokról a magyar kkv-k számára
Bár az idei évben bevezetett ESG szabályozás egyelőre csak a…
Tovább olvasom >Az online vásárlók többségének elege van a kiszámíthatatlanul érkező csomagokból
A DODO megbízásából készített friss Ipsos-kutatás alapján minden második megrendelővel…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Digitális formában is elérhetővé válik a SZÉP-kártya 2025-től
2025. szeptember 1-jétől jelentős változás lép életbe a SZÉP-kártya felhasználásában:…
Tovább olvasom >Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >