GDP-arányosan Magyarország költi a legtöbbet szabadidős és kulturális tevékenységekre az EU-ban
Az Európai Unió tagországai átlagosan a bruttó hazai termékük (GDP) egy százalékát költik szabadidős, kulturális és vallási tevékenységek támogatására; a tagállamok GDP-arányos listáját Magyarország vezeti 2,1 százalékkal – derült ki az uniós statisztikai hivatal (Eurostat) jelentéséből.
Az EU országai 2015-ben közel 153 milliárd eurót fordítottak szabadidős, kulturális és vallási tevékenységekre, ami az össz-GDP mintegy egy százalékát tette ki.
Ez sokkal alacsonyabb a szociális kiadásoknál (19,2 százalék), az egészségügyi (7,2 százalék), az oktatási (4,9 százalék) vagy a védelmi (1,4 százalék) költségeknél, viszont magasabb, mint például a környezetvédelemre (0,8 százalék) és a lakhatásra (0,6 százalék) fordított GDP-arányos összeg.
A bruttó hazai termékhez viszonyítva a legtöbbet Magyarország fordította erre a célra (2,1 százalék), a második Észtország (2 százalék), melyet Dánia, Bulgária és Lettország követ. A skála másik végén Írország (0,6 százalék), illetve az Egyesült Királyág, Görögország és Olaszország (0,7 százalék) található.
Lakosságarányosan a listát Luxemburg (1068 euró/fő) vezeti, amelyet Dánia (843 euró/fő), Finnország (565 euró/fő), Hollandia (561 euró/fő), valamint Svédország (499) követ. A lista végére Románia (97 euró/fő), Bulgária (106 euró/fő) és Görögország (113 euró/fő) került. Az Eurostat adatai alapján Magyarországon nagyjából 240 euró jutott egy főre, az uniós átlag pedig 299 euró/fő volt 2015-ben.(MTI)
Kapcsolódó cikkeink
AM: a méhészeti ágazat jelentősége túlmutat önmagán
A méhészeti ágazat jelentősége túlmutat önmagán, mézet lehet importálni, beporzást…
Tovább olvasom >A méhészeti ágazat jelentősége túlmutat önmagán
Mézet lehet importálni, beporzást viszont nem – jelentette ki Nagy…
Tovább olvasom >EU: a nemzetközi jog alkalmazása kötelezettség a kibertérben is
Az Európai Unió Tanácsa nyilatkozatot hagyott jóvá a nemzetközi jog…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >Régiók harca: ezek a legnépszerűbb ételek a magyarok szerint
Mexikói ételekből az országos átlag ötszöröse fogy Debrecenben, míg Szeged…
Tovább olvasom >Vállalkozásra szabott csarnokok segítik a KKV-k fejlődését és növekedését
A RaktárAD belga-magyar tulajdonosi háttérrel rendelkező logisztikai fejlesztő új fejezetet…
Tovább olvasom >