GDP-arányosan Magyarország költi a legtöbbet szabadidős és kulturális tevékenységekre az EU-ban
Az Európai Unió tagországai átlagosan a bruttó hazai termékük (GDP) egy százalékát költik szabadidős, kulturális és vallási tevékenységek támogatására; a tagállamok GDP-arányos listáját Magyarország vezeti 2,1 százalékkal – derült ki az uniós statisztikai hivatal (Eurostat) jelentéséből.
Az EU országai 2015-ben közel 153 milliárd eurót fordítottak szabadidős, kulturális és vallási tevékenységekre, ami az össz-GDP mintegy egy százalékát tette ki.
Ez sokkal alacsonyabb a szociális kiadásoknál (19,2 százalék), az egészségügyi (7,2 százalék), az oktatási (4,9 százalék) vagy a védelmi (1,4 százalék) költségeknél, viszont magasabb, mint például a környezetvédelemre (0,8 százalék) és a lakhatásra (0,6 százalék) fordított GDP-arányos összeg.
A bruttó hazai termékhez viszonyítva a legtöbbet Magyarország fordította erre a célra (2,1 százalék), a második Észtország (2 százalék), melyet Dánia, Bulgária és Lettország követ. A skála másik végén Írország (0,6 százalék), illetve az Egyesült Királyág, Görögország és Olaszország (0,7 százalék) található.
Lakosságarányosan a listát Luxemburg (1068 euró/fő) vezeti, amelyet Dánia (843 euró/fő), Finnország (565 euró/fő), Hollandia (561 euró/fő), valamint Svédország (499) követ. A lista végére Románia (97 euró/fő), Bulgária (106 euró/fő) és Görögország (113 euró/fő) került. Az Eurostat adatai alapján Magyarországon nagyjából 240 euró jutott egy főre, az uniós átlag pedig 299 euró/fő volt 2015-ben.(MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Eurostat: stabil növekedést mutat az online platformokon foglalt vendégéjszakák száma az EU-ban
Stabil növekedést mutat az uniós tagországok rövid távra kiadott szálláshelyein…
Tovább olvasom >GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >Az útipoggyásszal kapcsolatos tudnivalókat tett közzé a NAV
Összeállítást tett közzé honlapján a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV)…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szárazság, technológiai verseny és összefogás: beindult a hazai dinnyeszezon
Komoly kihívások közepette indul a 2025-ös magyar dinnyeszezon: a csapadékhiány,…
Tovább olvasom >Romló, de a nemzetgazdasági átlagnál jobb konjunktúra a turizmusban
2025. júniusban a turisztikai cégek 70%-a szolgáltatási árainak növekedéséről számolt…
Tovább olvasom >Áremelkedés, exportcsökkenés, új fogyasztói szokások – így alakult a baromfi- és tojáspiac 2025 első felében
Látványos változások jellemezték 2025 első félévét a hazai baromfi- és…
Tovább olvasom >