GDP-arányosan Magyarország költi a legtöbbet szabadidős és kulturális tevékenységekre az EU-ban
Az Európai Unió tagországai átlagosan a bruttó hazai termékük (GDP) egy százalékát költik szabadidős, kulturális és vallási tevékenységek támogatására; a tagállamok GDP-arányos listáját Magyarország vezeti 2,1 százalékkal – derült ki az uniós statisztikai hivatal (Eurostat) jelentéséből.
Az EU országai 2015-ben közel 153 milliárd eurót fordítottak szabadidős, kulturális és vallási tevékenységekre, ami az össz-GDP mintegy egy százalékát tette ki.
Ez sokkal alacsonyabb a szociális kiadásoknál (19,2 százalék), az egészségügyi (7,2 százalék), az oktatási (4,9 százalék) vagy a védelmi (1,4 százalék) költségeknél, viszont magasabb, mint például a környezetvédelemre (0,8 százalék) és a lakhatásra (0,6 százalék) fordított GDP-arányos összeg.
A bruttó hazai termékhez viszonyítva a legtöbbet Magyarország fordította erre a célra (2,1 százalék), a második Észtország (2 százalék), melyet Dánia, Bulgária és Lettország követ. A skála másik végén Írország (0,6 százalék), illetve az Egyesült Királyág, Görögország és Olaszország (0,7 százalék) található.
Lakosságarányosan a listát Luxemburg (1068 euró/fő) vezeti, amelyet Dánia (843 euró/fő), Finnország (565 euró/fő), Hollandia (561 euró/fő), valamint Svédország (499) követ. A lista végére Románia (97 euró/fő), Bulgária (106 euró/fő) és Görögország (113 euró/fő) került. Az Eurostat adatai alapján Magyarországon nagyjából 240 euró jutott egy főre, az uniós átlag pedig 299 euró/fő volt 2015-ben.(MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Magyarország 20 éve az EU-ban: hogyan változott a lakosság fogyasztása?
2004. május 1-én tíz új állam csatlakozott az Európai Unióhoz,…
Tovább olvasom >Kreativitás és művészeti szaktudás, mint az üzleti siker alapja?
Releváns kérdés, hogy azok, akik művészeti és kulturális területen mozognak…
Tovább olvasom >Magyarország 20 éve az EU-ban: hogyan változott a külkereskedelem?
2004. május 1-én tíz új állam csatlakozott az Európai Unióhoz,…
Tovább olvasom >További cikkeink
IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Vegán aktivista a Forbes rangos „30 sikeres magyar 30 alatt” listáján
Vida Raul, a Prove magazin alapítója személyében először került fel…
Tovább olvasom >Meghosszabbítja együttműködését az UEFA és a Just Eat Takeaway
A Just Eat Takeaway 2027-ig meghosszabbítja együttműködését az UEFA Bajnokok…
Tovább olvasom >