GDP-arányosan Magyarország költi a legtöbbet szabadidős és kulturális tevékenységekre az EU-ban
Az Európai Unió tagországai átlagosan a bruttó hazai termékük (GDP) egy százalékát költik szabadidős, kulturális és vallási tevékenységek támogatására; a tagállamok GDP-arányos listáját Magyarország vezeti 2,1 százalékkal – derült ki az uniós statisztikai hivatal (Eurostat) jelentéséből.
Az EU országai 2015-ben közel 153 milliárd eurót fordítottak szabadidős, kulturális és vallási tevékenységekre, ami az össz-GDP mintegy egy százalékát tette ki.
Ez sokkal alacsonyabb a szociális kiadásoknál (19,2 százalék), az egészségügyi (7,2 százalék), az oktatási (4,9 százalék) vagy a védelmi (1,4 százalék) költségeknél, viszont magasabb, mint például a környezetvédelemre (0,8 százalék) és a lakhatásra (0,6 százalék) fordított GDP-arányos összeg.
A bruttó hazai termékhez viszonyítva a legtöbbet Magyarország fordította erre a célra (2,1 százalék), a második Észtország (2 százalék), melyet Dánia, Bulgária és Lettország követ. A skála másik végén Írország (0,6 százalék), illetve az Egyesült Királyág, Görögország és Olaszország (0,7 százalék) található.
Lakosságarányosan a listát Luxemburg (1068 euró/fő) vezeti, amelyet Dánia (843 euró/fő), Finnország (565 euró/fő), Hollandia (561 euró/fő), valamint Svédország (499) követ. A lista végére Románia (97 euró/fő), Bulgária (106 euró/fő) és Görögország (113 euró/fő) került. Az Eurostat adatai alapján Magyarországon nagyjából 240 euró jutott egy főre, az uniós átlag pedig 299 euró/fő volt 2015-ben.(MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Kihirdették az Európai Unió mesterséges intelligenciáról szóló rendeletét
A mai napon kihirdették az EU mesterséges intelligenciáról szóló rendeletét…
Tovább olvasom >Szintetikus vegyületek az ételeinkben? Fontos uniós projekt hazai partnere a Tudatos Vásárlók Egyesülete
A ToxFree Life for All az EU frissen indult tudatosságnövelő…
Tovább olvasom >Panaszt nyújtottak be a kínai méz ellen az EU-ban
Az Agrárminisztérium (AM) szakmai támogatásával az Országos Magyar Méhészeti Egyesület…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >