Gasztrofesztivál-kutatás: ki látogatja, mennyit költ?
Négy fesztiválon, 4000 ember megkérdezésével készült el Magyarország első gasztrofesztivál-elemzése. A felmérést készítő CME Hungary Zrt. ennek alapján próbálta meghatározni, kik az igazi fesztiválozók, honnan tájékozódnak és mennyit költenek. Állítólag övőre is elvégzik a kutatást – akkor már 20.000 ember megkérdezésével.
Átlag évi 1-4 gasztrofesztivált látogatunk. Ezek tipikus vendége olyan 39 éves párkapcsolatban élő, budapesti nő, aki a párjával együtt látogat ki a gasztro-eseményekre és átlagosan 6200 Ft-ot költ a belépő árán felül.
A fesztiválszervezők még mindig a hagyományos médiaeszközökben hisznek, de a közönség már az online térben tájékozódik elsősorban. A megkérdezettek jelentős része főleg online forrásból (24%) és ismerősöktől (26%) tájékozódik, valamint azzal a feltételezéssel ellentétben, hogy jóval a fesztivál kezdete előtt határoz a részvétellel kapcsolatban, csupán néhány nappal a fesztivált megelőzően dönt és hajlandó akár utazni is a kulináris élvezetekért. Magyarországon több mint 200 gasztronómiai témájú fesztivált szerveznek, de ezekből csak alig 20-nak van értékelhető honlapja” – mondta el Poór Csaba, a kutatást végző CME Hungary Zrt. vezérigazgatója.
A válaszadók több mint fele szívesen felkeresi a rendezvényt megelőzően a fesztivál Facebook, illetve weboldalát, és közel négyötöde tartja fontosnak ezeknek a platformoknak a meglétét, így a szervezőknek érdemes kiemelt figyelmet fordítania ezekre a csatornákra.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Eladták a Hot Ones-t gyártó First We Feast stúdiót – Soros György cége is az új tulajdonosok között
A Buzzfeed 82,5 millió dollárért (több mint 32 milliárd forintért)…
Tovább olvasom >Kemény leánybúcsúk kelléke – A nap videója
És még a mixer is cifrázza! A videóért katt a…
Tovább olvasom >