Garantiqa: beruházásra készül minden második kisvállalkozás
A hazai mikrovállalkozások harmada, a kisvállalkozások több mint fele tervez beruházást a következő egy évben – derül ki a Garantiqa Hitelgarancia Zrt. országos, reprezentatív kutatásából, amelyet 500 vállalkozás megkérdezésével készítettek el.
A garanciacég MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a következő egy évben a legkisebb cégek 14 százaléka gondolkodik hitelfelvételen, míg a kisvállalatok 31 százaléka akar kölcsönt felvenni. Az elmúlt két évben a mikrovállalkozások 11 százaléka, a középvállalatoknak pedig 26 százaléka vett igénybe intézményi kezességvállalást a hitelfelvételeik során.
A közleményben kitérnek arra: a vállalkozások hiteleire készfizető kezességet vállaló Garantiqa jelentős növekedést ért el, 2016 végére a garancia-portfoliója 443 milliárd forintra emelkedett, ami 21 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. A garanciacég kezességvállalásainak segítségével 543 milliárd forint hitelt vehettek fel a vállalkozások – tették hozzá.
A felmérés szerint a következő 12 hónapban a beruházástól tartózkodó vállalatok számára a legnagyobb akadályt egy ingadozó piaci helyzet, illetve a válaszadók harmadánál a forráshiány jelenti. A legkisebb cégek saját növekedésük szempontjából a pénzügyi stabilitást, a kiszámítható gazdasági környezetet, illetve a hatékony kormányzati tevékenységet tartják a legfontosabb tényezőknek, sikereik szempontjából legkevésbé fontosnak a nemzetközi befektetői bizalom alakulását ítélik.
„Az elmúlt két évben a hitelfelvételhez kezességvállalást igénybe vevő mikro- és kisvállalatoknak csupán kevesebb, mint negyede gondolta úgy, hogy enélkül is biztosan hozzájutott volna a kiválasztott finanszírozási formához” – idézi a közlemény Búza Évát, a Garantiqa Hitelgarancia Zrt. vezérigazgatóját.
A vezérigazgató kiemelte: a növekvő finanszírozási igények kielégítésére, a vállalkozások hitelezésének megkönnyítése érdekében a társaság a közelmúltban az egy vállalkozásra jutó kezességvállalási korlátot 150 millió forintról 250 millió forintra emelte fel. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >13 millió eurót ruház be a DS Smith ausztriai gyáraiba
A DS Smith csomagolóipari vállalat 13 millió eurót invesztál az…
Tovább olvasom >11,5 millió eurót fordított boltfelújításra a Maxima Latvija 2023-ban
A Maxima Latvija 2023-ban 11,5 millió eurót ruházott lettországi üzlethálózatának…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >