Garantiqa: beruházásra készül minden második kisvállalkozás
A hazai mikrovállalkozások harmada, a kisvállalkozások több mint fele tervez beruházást a következő egy évben – derül ki a Garantiqa Hitelgarancia Zrt. országos, reprezentatív kutatásából, amelyet 500 vállalkozás megkérdezésével készítettek el.
A garanciacég MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a következő egy évben a legkisebb cégek 14 százaléka gondolkodik hitelfelvételen, míg a kisvállalatok 31 százaléka akar kölcsönt felvenni. Az elmúlt két évben a mikrovállalkozások 11 százaléka, a középvállalatoknak pedig 26 százaléka vett igénybe intézményi kezességvállalást a hitelfelvételeik során.
A közleményben kitérnek arra: a vállalkozások hiteleire készfizető kezességet vállaló Garantiqa jelentős növekedést ért el, 2016 végére a garancia-portfoliója 443 milliárd forintra emelkedett, ami 21 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. A garanciacég kezességvállalásainak segítségével 543 milliárd forint hitelt vehettek fel a vállalkozások – tették hozzá.
A felmérés szerint a következő 12 hónapban a beruházástól tartózkodó vállalatok számára a legnagyobb akadályt egy ingadozó piaci helyzet, illetve a válaszadók harmadánál a forráshiány jelenti. A legkisebb cégek saját növekedésük szempontjából a pénzügyi stabilitást, a kiszámítható gazdasági környezetet, illetve a hatékony kormányzati tevékenységet tartják a legfontosabb tényezőknek, sikereik szempontjából legkevésbé fontosnak a nemzetközi befektetői bizalom alakulását ítélik.
„Az elmúlt két évben a hitelfelvételhez kezességvállalást igénybe vevő mikro- és kisvállalatoknak csupán kevesebb, mint negyede gondolta úgy, hogy enélkül is biztosan hozzájutott volna a kiválasztott finanszírozási formához” – idézi a közlemény Búza Évát, a Garantiqa Hitelgarancia Zrt. vezérigazgatóját.
A vezérigazgató kiemelte: a növekvő finanszírozási igények kielégítésére, a vállalkozások hitelezésének megkönnyítése érdekében a társaság a közelmúltban az egy vállalkozásra jutó kezességvállalási korlátot 150 millió forintról 250 millió forintra emelte fel. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az Unilever 75 millió euró értékben fektet be Nyírbátorban
Új termékkategória és világszerte ismert szépségápolási márkák gyártási tevékenységét hozza…
Tovább olvasom >Gyors növekedés előtt áll az online és diszkont élelmiszer-kereskedelem
Az online és diszkont élelmiszer-kereskedelmi csatornák fogják várhatóan a leggyorsabb…
Tovább olvasom >Több mint 25 millió eurót invesztál a DS Smith a lengyelországi termelésbe
A DS Smith csomagolóipari vállalat több mint 25 millió eurót…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >