Garantiqa: a mikrocégek 41, a kisvállalkozások 57 százaléka pályázna uniós forrásra
A mikrovállalkozások 41 százaléka, a kisvállalkozásoknak pedig az 57 százaléka pályázna uniós forrásra a mostani uniós költségvetési ciklusban – derül ki a Garantiqa múlt év végén készített felméréséből.
A Garantiqa Hitelgarancia Zrt. MTI-hez eljuttatott, tavaly év végi felmérése alapján a megkérdezett cégek úgy vélik: Magyarországon nehéz megfelelő munkaerőt találni, ennek ellenére a válaszadó mikrocégek 86 százaléka, a kisvállalkozások 91 százaléka kizárólag Magyarországon keresne új alkalmazottakat. A mikrocégek 11 százaléka, a kisvállalkozások 9 százaléka volt azon a véleményen, hogy a belföldi munkaerőpiac mellett külföldön is keresnének dolgozókat.
A felmérésben részt vevő vállalkozások számára a meglévő munkatársak véleménye számít a leginkább a létszámbővítés során. A mikrovállalkozások esetében 83 százalék, a kisvállalkozásoknak pedig a 82 százaléka a kollégák javaslata alapján vesz fel újabb dolgozókat – derül ki a felmérésből.
A jövőbeni fejlesztésekhez szükséges létszámmal jelenleg nem rendelkező mikro- és kisvállalkozásoknak az 54, illetve 59 százaléka tervez létszámbővítést – olvasható a Garantiqa közleményében.
A kutatás arra is választ keresett, hogy a korábbi uniós pályázatokon elinduló cégek milyen célra fordították a forrásokat. A válaszok alapján mind a mikro-, mind a kisvállalkozások körében az eszközvásárlás volt a fő cél, 46, illetve 50 százalékban erre költötték a pályázati forrásokat. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
OKSZ: Vezesse ki a Kormány az árstopot és szüntesse meg a kiskereskedelmi adót
Az Országos Kereskedelmi Szövetség tagvállalkozásai felháborodással értesültek arról, hogy a…
Tovább olvasom >AM-államtitkár: az élelmiszeripar fejlesztésére a kormány 750 milliárd forint uniós forrást fordít
Az élelmiszeripar fejlesztésére a kormány a korábbi 468 milliárd forint…
Tovább olvasom >Uniós biztos: az EU jó úton halad, hogy 2050-re klímasemlegessé váljon
A Fit for 55 néven ismert európai uniós klímavédelmi csomag,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >