Garantált minőségű magyar hús a Tescóban
A Tesco hetente mintegy 1 millió kilogramm friss húst értékesít. Az áruházakba kerülő baromfihús 100, a hal 90 és a vörös húsok 60 százaléka hazai beszállítóktól származik. A vállalat emellett a magyar húsexportot is segíti: a magyar baromfi több európai áruházban is az állandó kínálat részét képezi, főként Csehországban és az Egyesült Királyságban. A húsok szigorú, többlépcsős minőségellenőrzési folyamatot követően kerülnek a pultokba.
A Tesco számára kiemelten fontosak a magyar beszállítók a hústermékek esetén is: az áruházlánc Magyarországon összesen 16 beszállítóval dolgozik együtt a hal, 14-gyel a baromfi és 12-vel a vörös hús esetében. Annak érdekében, hogy csak a legjobb minőségű hús kerülhessen a vásárlók kosarába, a beszállítókkal szemben az egyik legfontosabb elvárás az áruházlánc saját, szigorú élelmiszerbiztonsági szabványának (TFMS) betartása.
Az ellenőrzési folyamat már a kiválasztáskor megkezdődik: az első beszállítás előtt átfogó vizsgálatokat folytat le a Tesco, annak érdekében, hogy minden előírásnak megfeleljen a partner. Ezt követően folyamatos technológusi látogatásokkal és harmadik fél általi auditokkal győződnek meg az áruházlánc minőségbiztosítási szakemberei arról, hogy a hús megfelelő minőségű. A központi raktár hetente 1-1,2 millió kilogramm húst fogad be, ekkor ismét próba elé állítják azok minőségét. Az áruházlánc szakértői megvizsgálják a címkézést, a csomagolás épségét, és tárolási teszteket végeznek. A minőségbiztosítási folyamat a boltokba kerülés után is folytatódik. Szigorú rendszer szerint követik nyomon a húsok lejárati idejét, és vásárlói teszteket is végeznek.
Országszerte közel 800 alkalmazott gondoskodik a legmagasabb szintű kiszolgálásról az áruházlánc hús- és baromfi pultjaiban. Közülük 248-an már tőkehús-szakeladói végzettséget is szereztek a Tesco Húsakadémián. A vállalat saját képzési rendszerének célja, hogy a vásárlók szakértő segítséget kaphassanak a húsok kiválasztásakor a hipermarketekben. A Tesco folyamatosan szem előtt tartja a vásárlók visszajelzéseit is: figyeli és értékeli azokat, majd a tapasztalatok alapján megteszik a szükséges lépéseket, hogy megfeleljenek a legmagasabb elvárásoknak. A vásárlói igények minél teljesebb körű kiszolgálása érdekében olyan ingyenes szolgáltatásokat kínál a Tesco, mint a húsok ledarálása vagy felszeletelése, és az eladók akár egy szelet húst is levágnak a vásárlóknak.
Kapcsolódó cikkeink
Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Hogyan táplálkozzunk kánikulában? – a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének tanácsai
A nyár a lazítás, a nyaralás, a szabadtéri programok időszaka…
Tovább olvasom >Az Albert Heijn a világon elsőként hozta nyilvánosságra metánkibocsátását
Az Albert Heijn holland élelmiszerlánc történelmi lépést tett: 2024-es fenntarthatósági…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kínai kézbe kerülhet a Media Markt és a Saturn
Új tulajdonosa lehet Európa egyik legismertebb elektronikai áruházláncának: a kínai…
Tovább olvasom >Az LVMH hathavi profitja 22 százalékkal, a bevétele 4 százalékkal csökkent
Csökkent az LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton SA, a világ…
Tovább olvasom >Fogyasztóvédelmi hatóság: gyorsfagyasztott burgonyakrokettet hívott vissza a Family Frost
Elősütött, gyorsfagyasztott burgonyakrokettet hívott vissza ásványolaj-szennyezettség miatt a Family Frost…
Tovább olvasom >