Futureal: pénteken nyílik az Etele Plaza
Péntektől fogadja a vásárlókat az Etele Plaza, a több mint 300 millió eurós (100 milliárd forint) beruházásban épült bevásárló- és szórakoztatóközpont – közölte az ingatlan fejlesztője a Futureal csütörtökön az MTI-vel.
A Kelenföldi pályaudvar, a 4-es metró és az M1-M7 autópálya fővárosi bevezető szakaszának találkozásánál épült komplexumban a divatüzletek mellett élelmiszer-áruház, éttermek, kávézók, mozi, fitneszterem, gyermekjátszó is helyet kapott. A plázanyitáskor a bérbeadottság meghaladja a 90 százalékot.
A közlemény szerint az épület Magyarország első okosplázája, amelyben saját fejlesztésű mobilalkalmazáson és felhőalapú szolgáltatásokon keresztül segítenek a vevőknek egyebek mellett a navigációban és az ideális parkolóhely megtalálásában. A parkolóban 1300 helyet alakítottak ki, ezek közül csaknem 130 állomáson elektromos autók töltésére is van lehetőség.
Kereskedelmi környezetben elsőként az Etele Plazában alkalmazzák majd a magyar tervezők által az Óbudai Egyetemen kifejlesztett Ariadné elektronikus vakvezető rendszert, amely a látássérült és vak látogatókat segíti a tájékozódásban. A találmány lényege, hogy a járófelület alatt egy vezetősávot helyeztek el, amelyet egy speciálisan erre a célra tervezett fehér „okosbot” érzékel, a botban lévő eszköz pedig rezgéssel jelzi a vezetővonal irányát.
Kiemelték, hogy a plaza belső terei szinte teljesen érintésmentesek, a légtechnikai rendszer UV-lámpás csírátlanító szűrőegységei pedig másodpercek alatt pusztítják el a levegőben lévő vírusok és baktériumok csaknem 100 százalékát.
A Futureal a kelet-közép-európai régió egyik vezető ingatlanfejlesztő és befektető cégcsoportja, Európa 10 legnagyobb ingatlanfejlesztője között tartják számon. Alapítása óta a Futureal-csoport portfóliója több mint 180, összesen 3 millió négyzetméter bruttó alapterületű ingatlanfejlesztési projekttel bővült, több mint 5 milliárd euró értékben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >2024 már a növekedés éve lehet a kiskereskedelemben
Az idei év a növekedés éve lehet Magyarországon az előző…
Tovább olvasom >Ennyire tartják környezetbarátnak a hazai üzleteket a magyarok
Tízből négy vidéki és fővárosi válaszadó (40%) egyetért abban, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Vegán aktivista a Forbes rangos „30 sikeres magyar 30 alatt” listáján
Vida Raul, a Prove magazin alapítója személyében először került fel…
Tovább olvasom >Meghosszabbítja együttműködését az UEFA és a Just Eat Takeaway
A Just Eat Takeaway 2027-ig meghosszabbítja együttműködését az UEFA Bajnokok…
Tovább olvasom >