Frutti és Veggi kalandjai Európai Friss Csapat néven folytatódnak
Idén újabb hároméves periódusát kezdi meg a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) francia- belga szakmai szervezetekkel együttműködésben megvalósuló, zöldség- és gyümölcsfogyasztást népszerűsítő uniós kampánya. Frutti és Veggi kalandjai Európai Friss Csapat néven folytatódnak, hogy még többen fedezhessék fel a friss zöldségek és gyümölcsök ízének erejét.
Frutti és Veggi a következő három évben is velünk lesznek, ugyanis Európai Friss Csapat néven folytatódik a NAK uniós kampánya a megfelelő mennyiségű zöldség- és gyümölcsfogyasztás érdekében. „A program első periódusa – amely még Európai Friss Kalandok néven futott – nagyon sikeresen zárult, hiszen a 8-14 éves korosztályban 30% feletti Frutti és Veggi ismertsége, így nem is volt kérdés, hogy szeretnénk a program folytatását 2023-ig.” – hangsúlyozta Győrffy Balázs, a NAK elnöke.
A program neve mellett megújulnak az arculati elemek, a kabalafigurák és a közösségimédia-felületek is. Az Európai Friss Csapat – Az ízek ereje program célcsoportja elsősorban a családok és a gyermekek, hiszen alapvető fontosságú, hogy minél több szülő, nagyszülő ismerje meg a zöldségek, gyümölcsök jótékony hatásait és építse be ezeket gyermekei étrendjébe. A gyermek célcsoport azonban az idei évtől a 14-18 éves korosztállyal bővül, aminek egyik fő oka, hogy a WHO adatai szerint ebben a korcsoportban évről évre jelentősen csökken a napi rendszerességgel zöldséget, gyümölcsöt fogyasztók aránya. A középiskolás, tini korcsoport hatékony elérése érdekében a program közösségimédia-jelenléte és -aktivitásai még változatosabbak, intenzívebbek lesznek, valamint szélesedik az alkalmazott kommunikációs eszközök köre is. Az Európai Friss Csapat megjelenik a TikTok-on és a Pinteresten is, illetve olyan influencerekkel működik együtt, akik kifejezetten ebben a korosztályban népszerűek és számukra hitelesek.
Az újdonságok mellett folytatódnak a korábban már megismert, közkedvelt programelemek is: új epizódokkal jön az animációs minisorozat, nyáron Frutti és Veggi ismét országos roadshow-ra indul, és ismét lesz lehetőség a legnagyobb áruházláncok boltjaiban zöldséget, gyümölcsöt kóstolni.
Hosszútávon, a táplálkozási szokások tartós megváltoztatásához nem elegendő három év, ezért is jelent óriási lehetőséget a kampány folytatása, mondta Győrffy Balázs, aki hangsúlyozta: „Napjainkban az már nem kérdés, hogy a zöldség- és gyümölcsfogyasztás elengedhetetlen egészségünk megőrzése szempontjából. A táplálkozási szokások azonban ezt egyáltalán nem tükrözik, a változás pedig hosszú folyamat. Az Európai Friss Csapat program ezért is törekszik arra, hogy a zöldség- és gyümölcsfogyasztás fontosságához kapcsolódó üzenetei a gyerekeket óvodás kortól az érettségiig „elkísérjék”, kialakítva igényüket az egészséges és tudatos táplálkozás iránt. Így nőhet fel egy olyan generáció, akik számára már alapvető lesz a rendszeres zöldség- és gyümölcsfogyasztás.”
Az idei év különlegessége, hogy 2021 az ENSZ Közgyűlés döntése alapján a Gyümölcsök és Zöldségek Nemzetközi Éve, azzal a céllal, hogy az egészséges táplálkozás, egészségünk megőrzése érdekében felhívja a figyelmet a nagyobb mennyiségben fogyasztott zöldségek és gyümölcsök pozitív egészségügyi, élettani hatásaira. Ez a nemzetközi kezdeményezés még nyomatékosabbá teszi az Európai Friss Csapat program üzeneteit, jelentősen erősíti célkitűzéseit, és emellett ösztönzi a keresletet a friss, vitamindús hazai zöldségek és gyümölcsök iránt.
Kapcsolódó cikkeink
A fajtatisztaság és termésbiztonság érdekében növelni kellene a fémzárolt kalászos vetőmagok arányát
Első számú szántóföldi növénnyé lépett elő a kukorica termesztésének nehézségei…
Tovább olvasom >Hogyan előzhető meg a gabonafélék toxinszennyeződése?
Bár a kalászosok aratása már a nyakunkon van, még nem késő védekezni a…
Tovább olvasom >Elindult Németország legnagyobb kutatása a vegetarianizmusról és a vegán táplálkozásról
A növényi alapú táplálkozás világszerte egyre népszerűbb: egyre többen hagyják…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >