FruitVeb: a várható almatermés egyharmada lesz étkezési minőségű
A várható almatermés minőségét tekintve egyharmada lesz étkezési, kétharmada pedig ipari léalma-alapanyag – mondta Domján Erika, a FruitVeb Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács ügyvezetője csütörtökön az M1 aktuális csatornán.
Idén átlagos almatermés, 550-600 ezer tonna várható. Az alma minőségét rontották az áprilisi fagyok, de a jelenlegi viharos időjárás sem kedvez a gyümölcsnek – tette hozzá.
A FruitVeb a termelői árak emelkedésére számít, hogy az ipari léalmánál legalább a termelők önköltsége megtérül és a feldolgozók az ipari almánál megadják majd a kilogrammonkénti 25-30 forintos árat a termelőknek. Ugyanakkor a szervezet a fogyasztói áraknál nem vár jelentősebb áremelkedést, hiszen az árazás az európai trendeket követi.
Domján Erika szerint korszerű almaültetvényekre lenne szükség Magyarországon, ugyanis azoknál megoldott az öntözés, a jégvédelem és korszerű fajtákat is termelnek.
A magyar almatermelők által termelt alma nagy része a magyar piacra kerül, Magyarország nem tekinthető jelentős exportőrnek az európai piacon.
Domján Erika közölte: Európában 12 millió alma terem évente, egyharmadát a lengyelek termelik, de jelentős termelőnek számítanak még az olaszok és a franciák is. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Gazdag zöldségkínálattal találkozhatnak a fogyasztók a húsvét előtti időszakban
Bőséges zöldségkínálattal várják a vásárlókat a hazai boltok, a hazai…
Tovább olvasom >Az európai piac több mint felének kiszolgálására is elegendő a magyar tormatermés
A húsvét közeledtével minden évben ugrásszerű növekedésnek indul a különböző…
Tovább olvasom >„Az idei év legfontosabb feladata a tudásátadás” – Interjú Papp Zsolttal, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara elnökével
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara 2025-ben kiemelt célként tűzte ki az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Föld napja: Felemás a magyar lakosság klímatudatossága
Április 22-e a Föld napja, így kifejezetten aktuális kérdés a…
Tovább olvasom >Országos kampányt indított a Tej Terméktanács a trappista sajt népszerűsítésére
A Tej Terméktanács országos marketingkampányt indított a hazai előállítású trappista…
Tovább olvasom >Bizalomzuhanás a globális gazdaságban az amerikai vámháború nyomán
A világgazdaság vezető szereplőinek gazdasági bizalmi indexei jelentősen romlottak az…
Tovább olvasom >