FruitVeb: nagy az érdeklődés a magyar stand iránt a Fruit Logistica szakkiállításon
Nagy az érdeklődés a magyar stand iránt a zöldség-gyümölcs ágazat legnagyobb nemzetközi rendezvényén, a berlini Fruit Logistica Szakkiállításon, ahol a korábbi évekhez képest nagyobb területen, mintegy 120 négyzetméteren mutatkoznak be a magyar zöldség- és gyümölcstermesztők, -kereskedők – mondta a Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács (FruitVeB) elnöke az MTI-nek.
Ledó Ferenc telefonon a helyszínről elmondta: a szerdán megnyílt háromnapos kiállításon 14 termelő és értékesítő szervezet (Tész), valamint 7 kereskedő cég kínálatával ismerkedhetnek meg a vásárlátogatók. A magyar stand iránt nagy az érdeklődés, amit az is jelez, már a kiállítás ideje alatt is több üzletkötés történt – tette hozzá.
A magyar kiállítókon kívül sok magyar szakmai látogató, mintegy 300-400 magyar termelőt, kereskedőt és inputanyag céget képviselő szakember is megjelent a vásáron.
Ledó Ferenc elmondta, hogy csütörtök délután partnertalálkozót tartottak a magyar standon, ahová a kiállító cégekkel kapcsolatban lévő üzletembereket és a német sajtó képviselőit hívták meg. A mintegy 150 résztvevő egyebek mellett a magyar Tészek működéséről kapott tájékoztatást.
A FruitVeb elnöke kiemelte, hogy a német kereskedők keresik a magyar meggyet és cseresznyét, olyannyira, hogy utóbbi gyümölcsből a magyar termelés többszörösét lehetne értékesíteni. Megjegyezte ugyanakkor, hogy a magyar alma iránt nincs érdeklődés. A zöldségek közül a paprika volt a sláger, de keresték például a spárgát is, továbbá a gyümölcslevek és a zöldségchipsek is sikert arattak – mondta Ledó Ferenc.
A Fruit Logisticán az idén a szervezők adatai szerint mintegy 3100 cég vett részt 86 országból, és három nap alatt mintegy 70 ezer szakmai látogatóra számítanak 130 országból. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Több mint 382 milliárd forint forráshoz jutottak a gazdálkodók 2024 végéig
A kormány által megteremtett, szükséges pénzügyi és szakmai feltételeknek köszönhetően…
Tovább olvasom >FRUIT LOGISTICA 2025: Gyümölcsöző kapcsolatok a frissáru globális piacán
A FRUIT LOGISTICA, a világ vezető frissáru-ipari szakkiállítása, 2025. február…
Tovább olvasom >2025. január 1-jétől kötelező feltüntetni a diófélék és szárított gyümölcsök származási helyét
A jövő év elejétől bizonyos diófélék és szárított gyümölcsök csomagolásán…
Tovább olvasom >További cikkeink
A SPAR Magyarország is letette a névjegyét Budapest egyik legnagyobb hazai gin fesztiválja mellett
A IV. Gin Market Budapest minden eddiginél több kiállítóval, impozáns…
Tovább olvasom >Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Employer Branding az AI és a GenZ-k korában konferencia: A folytatás
2024. november 27-én a Pasaréti Közösségi Házban került megrendezésre a…
Tovább olvasom >