FruitVeb: nagy az érdeklődés a magyar stand iránt a Fruit Logistica szakkiállításon
Nagy az érdeklődés a magyar stand iránt a zöldség-gyümölcs ágazat legnagyobb nemzetközi rendezvényén, a berlini Fruit Logistica Szakkiállításon, ahol a korábbi évekhez képest nagyobb területen, mintegy 120 négyzetméteren mutatkoznak be a magyar zöldség- és gyümölcstermesztők, -kereskedők – mondta a Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács (FruitVeB) elnöke az MTI-nek.
Ledó Ferenc telefonon a helyszínről elmondta: a szerdán megnyílt háromnapos kiállításon 14 termelő és értékesítő szervezet (Tész), valamint 7 kereskedő cég kínálatával ismerkedhetnek meg a vásárlátogatók. A magyar stand iránt nagy az érdeklődés, amit az is jelez, már a kiállítás ideje alatt is több üzletkötés történt – tette hozzá.
A magyar kiállítókon kívül sok magyar szakmai látogató, mintegy 300-400 magyar termelőt, kereskedőt és inputanyag céget képviselő szakember is megjelent a vásáron.
Ledó Ferenc elmondta, hogy csütörtök délután partnertalálkozót tartottak a magyar standon, ahová a kiállító cégekkel kapcsolatban lévő üzletembereket és a német sajtó képviselőit hívták meg. A mintegy 150 résztvevő egyebek mellett a magyar Tészek működéséről kapott tájékoztatást.
A FruitVeb elnöke kiemelte, hogy a német kereskedők keresik a magyar meggyet és cseresznyét, olyannyira, hogy utóbbi gyümölcsből a magyar termelés többszörösét lehetne értékesíteni. Megjegyezte ugyanakkor, hogy a magyar alma iránt nincs érdeklődés. A zöldségek közül a paprika volt a sláger, de keresték például a spárgát is, továbbá a gyümölcslevek és a zöldségchipsek is sikert arattak – mondta Ledó Ferenc.
A Fruit Logisticán az idén a szervezők adatai szerint mintegy 3100 cég vett részt 86 országból, és három nap alatt mintegy 70 ezer szakmai látogatóra számítanak 130 országból. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
FRUIT LOGISTICA 2025: Számos innovációval várja az érdeklődőket a kiállítás
A nemzetközi gyümölcs- és zöldségkereskedelem képviselői 2025-ben ismét Berlinben találkoznak.…
Tovább olvasom >2025. január 1-jétől kötelező feltüntetni a diófélék és szárított gyümölcsök származási helyét
A jövő év elejétől bizonyos diófélék és szárított gyümölcsök csomagolásán…
Tovább olvasom >Agrárkamara: élénkül a kereslet a dió iránt, nőtt az ültetvények nagysága
A dió, a karácsonyi bejgli, a zserbó és a hókifli…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Trade magazin idén is megkérdezi az Olvasói véleményét a karácsonyi tv-reklámokról! Szavazzon Ön is!
A közönségszavazás 2024. december 12. és 19. között zajlik. 🎁…
Tovább olvasom >FRUIT LOGISTICA 2025: Számos innovációval várja az érdeklődőket a kiállítás
A nemzetközi gyümölcs- és zöldségkereskedelem képviselői 2025-ben ismét Berlinben találkoznak.…
Tovább olvasom >EuroCIS 2025: Komoly érdeklődés mutatkozik a kiskereskedelmi technológia szakvására iránt
Az Amazon és a TikTok nemrég egy olyan megállapodást kötött,…
Tovább olvasom >