Frissdiplomásokból képez vezetőket a Tesco ősszel indult programjaival
A Tesco frissen végzett hallgatóknak szóló menedzseri képzéseket indított. A Fiatal Vezetők, illetve a Közép-Európai Frissdiplomás gyakornoki programokban olyan ambiciózus pályakezdők vesznek részt, akik nemrég fejezték be tanulmányaikat. Az áruházlánc nagy hangsúlyt helyez a szakma iránt lelkes fiatalok oktatására, ezért a koronavírus-járvány ellenére a két vezetőképző program mellett továbbra is biztosítja az évközi gyakorlati képzést a kereskedelmi szakiskolások számára egy erre alkalmas új, online platformon keresztül.
Idén ősszel két képzési programot indított pályakezdők részére a Tesco, hogy motiváló karrierlehetőséget teremtsen tehetséges frissdiplomások számára, amelyekhez összesen hét fiatal csatlakozott. Az újonnan meghirdetett Fiatal Vezetők gyakornoki program 6-12 hónap alatt készíti fel a résztvevőket a boltvezetői pozíció betöltésére, akik ez idő alatt minden áruházi pozíciót végigjárnak, és elsajátítják azt a tudást és azokat a képességeket, amelyek egy maximum 1 000 négyzetméter alapterületű áruház működésének irányításához szükségesek. A másik lehetőség, a Közép-Európai Frissdiplomás gyakornoki program keretében pedig a központi iroda fő funkcióit ismerik meg a képzésbe bejutott jelentkezők, és 6-9 hónap során a beszerzési, a marketingosztály és az ellátási lánccal foglalkozó terület munkájába tanulnak bele. Hogy az áruházlánc teljes működését átlássák, megismerkednek az áruházak és a logisztikai központ működésével is, valamint betekintést kapnak a Tesco közép-európai működésébe is. Az így kialakított átfogó kép után dönthetik el, hogy melyik területen szeretnének végül elhelyezkedni.
„Fontos számunkra, hogy ne csak kollégáinknak, hanem a szakma iránt lelkes pályakezdőknek is ígéretes karrierlehetőséget nyújtsunk. Idén 27 munkatársunk kezdte meg az áruház-, és boltvezetői gyakornoki programot, és közülük 11-en már az új pozíciójukban dolgoznak. Emellett azonban a friss és még tapasztalatlan, de ígéretes tehetségek fejlesztését és munkalehetőségét is biztosítani szeretnénk, ezért indítottuk el a működésünk két fő területét lefedő gyakornoki programjainkat. Az elmúlt időszak bebizonyította a kereskedelmi szakmák értékállóságát, ezért a járvány jelentette speciális helyzet ellenére arra törekszünk, hogy a viszonylag rövid, de intenzív és komplex képzésekkel már felelősségteljes, vezetői beosztásra készítsük fel a fiatal generációt. Éppen ezért folytatjuk a kereskedelmi szakiskolások évközi gyakorlati oktatását is, hiszen minden területen szükség van új szakemberekre” – mondta Szigeti Barbara, a Tesco Magyarország HR-vezetője.
„Úgy érzem, hogy a Tesco Közép-Európai Frissdiplomás programjában most nagyon jó helyen vagyok. A képzés során sok területet megismerhetek, és olyan vezetőkkel találkozhatok, akikkel egyébként nem tudnék ilyen könnyen kapcsolatba kerülni. Ráadásul azokat a területeket helyezik a fókuszba, amelyek a leginkább érdekelnek. Nagy bennem a tudásszomj, és remélem, sikerül bizonyítanom mind magamnak, mind a cégnek, mert a Tescónál képzelem el a jövőm” – mondta Wehring Dóra, a program egyik résztvevője.
A Tesco évek óta fogad szakiskolásokat évközi gyakorlati képzésre. Számuk két év alatt több mint duplájára növekedett, így az áruházlánc jelenleg mintegy 600 tanuló szakmai képzéséhez járul hozzá. A koronavírus-járvány miatt az oktatás egy olyan egyedi fejlesztésű online szoftver használatával zajlik, amely bármilyen, internetcsatlakozással rendelkező eszközről – akár mobiltelefonról is – kényelmesen elérhető külön alkalmazás letöltése nélkül. A technológia alkalmas a gyakorlati tananyag átadására és számonkérésére is, mivel szimulálni tudja a kereskedelemben használt gépek, rendszerek működését.
Kapcsolódó cikkeink
„Ha ez így folytatódik, eltűnnek az akciók” – interjú Pálinkás Zsolttal, a Tesco Magyarország vezérigazgatójával
2025 tavaszán a hazai élelmiszer-kiskereskedelem egyik legfontosabb szereplőjét, a Tescót…
Tovább olvasom >Padlóra viszi a drogériatermékek árait a Tesco
Több mint 150 már eddig is garantáltan alacsony árú háztartási…
Tovább olvasom >Már javában tart a dinnyeszezon a Tescónál
A Tesco évről évre jelentős mennyiségű magyar görögdinnyével látja el…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spórol, rákeres az interneten, akcióra vadászik – így vásárol Európa 2025-ben
Az európai vásárlók 58 százaléka továbbra sem számít vásárlóerejének javulására…
Tovább olvasom >„Ha ez így folytatódik, eltűnnek az akciók” – interjú Pálinkás Zsolttal, a Tesco Magyarország vezérigazgatójával
2025 tavaszán a hazai élelmiszer-kiskereskedelem egyik legfontosabb szereplőjét, a Tescót…
Tovább olvasom >Egy felmérés szerint a magyarok 36 százaléka tervez külföldi nyaralást az idén
A magyarok 36 százaléka tervez külföldi nyaralást az idén nyáron,…
Tovább olvasom >