Frissáru nyomon követése a gyakorlatban
A GS1 Magyarország a Metro Kereskedelmi Kft-vel együttműködésben már korábban elindította a GS1 DataBar bevezetését, első körben a frissáruk körében. Ez a vonalkódtípus lehetővé teszi, hogy a tételszámra, a lejárati időre és a származási országra (is) vonatkozó adatokat a kasszáknál is automatikusan tudják olvasni és feldolgozni, így az információ a vevő számára szintén hozzáférhető. A következő lépés pedig ebben az együttműködésben egy nyomonkövetési adatkommunikációs rendszer bevezetése, amelyen keresztül a beszállítók további adatokat tesznek elérhetővé a termék eredetére vonatkozóan.
A piaci bevezetés előtt álló információs platformon keresztül a fogyasztók már a vásárlás pillanatában okostelefonjaik segítségével elérhetik a termék eredetére és feldolgozására vonatkozó adatokat, nyomon követhetik a termék előállítását. Emellett egy weboldalon keresztül is lehívhatók az információk. A legfontosabb célközönséget azok a fogyasztók jelentik, akik kíváncsiak a vásárolt termék előállításási folyamatára, de bármely, az adott feldolgozási, értékesítési folyamatban érintett vállalkozás is hozzáférhet az adatokhoz.
A rendszer hiteles információkra támaszkodva különböző szintű résztvevőket von be úgy, hogy a termékinformációk, különösen a dinamikus adatok, ellenőrzött folyamatok révén és az elvárásoknak megfelelően kerüljenek rögzítésre. Az adatokat az a szereplő teszi elérhetővé, amelyik az adott nyomonkövetési eseményért felelős.
A GS1 célja, hogy ezeket a megoldásokat, hatósági szereplőkkel történő együttműködések keretében, széles körben is bevezesse, és a teljes hazai élelmiszerszektorban átláthatóságot biztosítson. (x)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >