Frissáru nyomon követése a gyakorlatban
A GS1 Magyarország a Metro Kereskedelmi Kft-vel együttműködésben már korábban elindította a GS1 DataBar bevezetését, első körben a frissáruk körében. Ez a vonalkódtípus lehetővé teszi, hogy a tételszámra, a lejárati időre és a származási országra (is) vonatkozó adatokat a kasszáknál is automatikusan tudják olvasni és feldolgozni, így az információ a vevő számára szintén hozzáférhető. A következő lépés pedig ebben az együttműködésben egy nyomonkövetési adatkommunikációs rendszer bevezetése, amelyen keresztül a beszállítók további adatokat tesznek elérhetővé a termék eredetére vonatkozóan.
A piaci bevezetés előtt álló információs platformon keresztül a fogyasztók már a vásárlás pillanatában okostelefonjaik segítségével elérhetik a termék eredetére és feldolgozására vonatkozó adatokat, nyomon követhetik a termék előállítását. Emellett egy weboldalon keresztül is lehívhatók az információk. A legfontosabb célközönséget azok a fogyasztók jelentik, akik kíváncsiak a vásárolt termék előállításási folyamatára, de bármely, az adott feldolgozási, értékesítési folyamatban érintett vállalkozás is hozzáférhet az adatokhoz.
A rendszer hiteles információkra támaszkodva különböző szintű résztvevőket von be úgy, hogy a termékinformációk, különösen a dinamikus adatok, ellenőrzött folyamatok révén és az elvárásoknak megfelelően kerüljenek rögzítésre. Az adatokat az a szereplő teszi elérhetővé, amelyik az adott nyomonkövetési eseményért felelős.
A GS1 célja, hogy ezeket a megoldásokat, hatósági szereplőkkel történő együttműködések keretében, széles körben is bevezesse, és a teljes hazai élelmiszerszektorban átláthatóságot biztosítson. (x)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A JYSK fenntarthatósági stratégiája: innovációk és zöld megoldások a környezetvédelem jegyében
A JYSK fenntarthatósági törekvései jó példát mutatnak a modern kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >Gyengén indult az ősz a kiskereskedelemben
Az előző havi, augusztusi adatokhoz viszonyítva nem indult jól az…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával szűri ki az Amazon a hibás termékeket szállítás előtt
Az Amazon „Project P. I.” modellje (a P. I. a private investigator, azaz…
Tovább olvasom >