Friss, ropogós pékáru – és mind sajátmárkás
A frissensült kenyér, péksütemény ellenállhatatlan illata bevonzza a vevőket a boltba. A PLMA séfje, Berry Pronk az európai boltok pékáruiból válogatott videós kóstolójára. A pékáru erősíti meg leginkább a vásárló és az üzlet kapcsolatát.

Berry Pronk mesterszakács pékáru kóstolója
A Saját Márkás Termékgyártók Szövetsége PLMALive.eu című havi videó hírműsorának séfje, Berry Pronk nem a sarki pékségbe, hanem Európa nagy boltláncaiba ment a jellegzetes süteményeket keresve, hogy konyhájában bemutassa és meg is kóstolja őket. A boltválasztás egyik meghatározó tényezője a friss pékáru részleg. Ráadásul majdnem minden cikkelem sajátmárkás. Némelyik csak az adott láncban kapható, a vevők sokszor kifejezetten ezért a termékért mennek be rendszeresen a boltba.
Lágy és légies
Egy tipikus francia péksütemény a croissant és a csokis párna. A séf a Carrefour termékét választotta bemutatásra. Azt is kiemelte, hogy kevesebb, mit 1 euróért elérhető a ropogós finomság. Lágy a belseje, ropogós a külseje, vajasan dús ízélményt nyújt és valóban friss – meséli el az ízélményt a mesterszakács.

Carrefour croissant és csokis párna egyenesen a kemencéből
Omlós és krémes
A következő állomás Portugália, ahonnan a friss Pastais de Nata származik, a Continental üzletláncból. Ezek mini méretek, de a szokásos méretűek 35 cent körül elérhetőek és általában hármas kiszerelésben kínálják őket. Roppanósan omlós linzer kosárka édes, sárga, tojásos főzött krémmel töltve, a tetején kicsit karamellizálva. Akár egész nap eleszegetné őket a séf.

Krémes töltött kosárkák, tetejükön karamellizálva, Portugáliából
Vegán és nagyon almás
Nagy divat az egészséges étrend. A fogyasztók a friss pékáruk között is keresik a kedvezőbb összetételű variánsokat. Ausztria híres arról, hogy sok vegán pékárut kínál, 100%-ban tej- és tejtermék valamint tojásmentes változatokat. A séf a Spar Gourmet választékából egy igazi apfelstrudelt, almásrétest választott. Frissen vették ki a sütőből, mikor elhozta. Fagylalttal, tejszínhabbal desszertként vagy egyszerűen magában útközben elmajszolva is nagyszerű élmény.

Vegán, tej- és tojásmentes almásrétes Ausztriából
Sós és ropogós
A német perecnek nincs párja a világon – vallja Berry Pronk, aki a Lidl választékából hozott kóstolót kevesebb, mint 50 centtért. Tökéletes befejezése egy élelmiszer bevásárlásnak. Hagyományosan formázott, tömör tésztás, sós íz, ropogós külsővel. Alkalmas már az autó felé haladva a parkolóban való elfogyasztásra vagy otthon kis vajjal megkenve bármilyen alkalommal lecsúszik.

Sós és ropogós perec Németországból
Jól látható, hogy az európai kereskedők a vásárlók igényeinek kielégítésére törekszenek a pékáru területén is. Négy kulcsszó vezérli őket: konzisztencia, elérhetőség, frissesség és innováció. Mindez biztosítja, hogy ezek a szemet gyönyörködtető, hívogatóan illatozó finomságok bevonzzák a vásárlókat.
Kapcsolódó cikkeink
Az AI és a saját márkák révén nőtt az Eroski nyeresége
A spanyol Eroski kiskereskedelmi lánc a 2025-ös pénzügyi év első…
Tovább olvasom >A Coop Italia saját márkás termékeivel erősít a horvát Tommy
Stratégiai együttműködést kötött a horvát Tommy kiskereskedelmi lánc és az…
Tovább olvasom >Meginduló piac, változó fogyasztói térképen
A fogyasztói optimizmus erősödik, a volumenek lassan visszatérnek – de…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egymillióval nőhet a lakossági klímák száma Magyarországon – így válasszunk okosan
A háztartási klímaberendezések száma két évtized alatt megtízszereződött Magyarországon, jelenleg…
Tovább olvasom >Megháromszorozza területét a HGL a HelloParks Maglód megaparkban
Újabb 10 ezer négyzetméter területre írt alá bérleti szerződést a…
Tovább olvasom >Rekordmélyre zuhant az innováció a spanyol FMCG-piacon
Spanyolországban 15 év alatt 48%-kal esett vissza az új termékek…
Tovább olvasom >