Friss, ropogós pékáru – és mind sajátmárkás
A frissensült kenyér, péksütemény ellenállhatatlan illata bevonzza a vevőket a boltba. A PLMA séfje, Berry Pronk az európai boltok pékáruiból válogatott videós kóstolójára. A pékáru erősíti meg leginkább a vásárló és az üzlet kapcsolatát.
A Saját Márkás Termékgyártók Szövetsége PLMALive.eu című havi videó hírműsorának séfje, Berry Pronk nem a sarki pékségbe, hanem Európa nagy boltláncaiba ment a jellegzetes süteményeket keresve, hogy konyhájában bemutassa és meg is kóstolja őket. A boltválasztás egyik meghatározó tényezője a friss pékáru részleg. Ráadásul majdnem minden cikkelem sajátmárkás. Némelyik csak az adott láncban kapható, a vevők sokszor kifejezetten ezért a termékért mennek be rendszeresen a boltba.
Lágy és légies
Egy tipikus francia péksütemény a croissant és a csokis párna. A séf a Carrefour termékét választotta bemutatásra. Azt is kiemelte, hogy kevesebb, mit 1 euróért elérhető a ropogós finomság. Lágy a belseje, ropogós a külseje, vajasan dús ízélményt nyújt és valóban friss – meséli el az ízélményt a mesterszakács.
Omlós és krémes
A következő állomás Portugália, ahonnan a friss Pastais de Nata származik, a Continental üzletláncból. Ezek mini méretek, de a szokásos méretűek 35 cent körül elérhetőek és általában hármas kiszerelésben kínálják őket. Roppanósan omlós linzer kosárka édes, sárga, tojásos főzött krémmel töltve, a tetején kicsit karamellizálva. Akár egész nap eleszegetné őket a séf.
Vegán és nagyon almás
Nagy divat az egészséges étrend. A fogyasztók a friss pékáruk között is keresik a kedvezőbb összetételű variánsokat. Ausztria híres arról, hogy sok vegán pékárut kínál, 100%-ban tej- és tejtermék valamint tojásmentes változatokat. A séf a Spar Gourmet választékából egy igazi apfelstrudelt, almásrétest választott. Frissen vették ki a sütőből, mikor elhozta. Fagylalttal, tejszínhabbal desszertként vagy egyszerűen magában útközben elmajszolva is nagyszerű élmény.
Sós és ropogós
A német perecnek nincs párja a világon – vallja Berry Pronk, aki a Lidl választékából hozott kóstolót kevesebb, mint 50 centtért. Tökéletes befejezése egy élelmiszer bevásárlásnak. Hagyományosan formázott, tömör tésztás, sós íz, ropogós külsővel. Alkalmas már az autó felé haladva a parkolóban való elfogyasztásra vagy otthon kis vajjal megkenve bármilyen alkalommal lecsúszik.
Jól látható, hogy az európai kereskedők a vásárlók igényeinek kielégítésére törekszenek a pékáru területén is. Négy kulcsszó vezérli őket: konzisztencia, elérhetőség, frissesség és innováció. Mindez biztosítja, hogy ezek a szemet gyönyörködtető, hívogatóan illatozó finomságok bevonzzák a vásárlókat.
Kapcsolódó cikkeink
Racionalizálási törekvései közepette növeli európai jelenlétét az Aldi Nord
2023-as fenntarthatósági jelentése szerint 5,9%-kal nőtt az Aldi Nord nettó…
Tovább olvasom >Az ezüst korosztálynak szóló saját márkát vezetett be a Penny Olaszországban
November 7-től jelenik meg a Penny Italia üzleteiben a diszkont…
Tovább olvasom >Egyedi megközelítéssel terjeszkedik az online élelmiszerpiacon a Rohlik
Az Európában már öt országban jelenlévő Rohlik Group stratégiája középpontjában…
Tovább olvasom >További cikkeink
Paradigmaváltás küszöbén az élelmezésben – A Lánchíd Klub szeptemberi ülésének vendége volt: Szöllősi Réka élelmiszer-politikai szakértő
Hátrányból indulunk! Egy globális paradigmaváltás küszöbén állunk! 2030-ig a G20…
Tovább olvasom >BMI: Mélyülő zsugorodás októberben
A Beszerzési Menedzser Index (BMI) szezonálisan kiigazított októberi értéke: 47,6.…
Tovább olvasom >GKI: Versenyképességi reformok szükségessége az EU-ban és Magyarország szerepe a változásokban
Az Európai Uniónak jelentős reformokra van szüksége a Draghi jelentés…
Tovább olvasom >