Franchise partnereket keres az Auchan Franciaországban
A francia élelmiszerkereskedő Auchan hét franciaországi üzletét tervezi franchise-partnereknek átadni. A vállalat a jövőben egyre nagyobb mértékben kíván erre a működési modellre támaszkodni.
Mint azt Gilles Martin, a CFDT szakszervezet delegáltja az AFP francia hírügynökségnek elmondta, „a franchise fejlesztésére irányuló nagyszabású projektet” a csoport legutóbbi Szociális és Gazdasági Bizottsági ülésén jelentették be. Elárulta, hogy kezdetben hét szupermarket kerül értékesítésre azzal, hogy „a franciaországi üzlethálózat akár a fele is franchise-ba kerülhet”.
Az AFP megkeresésére válaszul az Auchan jelezte, hogy „vevőket keres” és „a tárgyalások némelyekkel már egész előrehaladottak”.
Ugyanez a forrás megerősítette a csoport azon szándékát, hogy franchise-formátumot fejlesszen a „szupermarketek számára” anélkül, hogy konkrét adatokat közölt volna a potenciálisan érintett üzletek számáról.
Egy sajtóközleményben a szakszervezetek „aggodalmukat” fejezték ki „a franchise üzleteladásokon keresztül történő hangsúlyos fejlődése” miatt, hivatkozva „az egyéni és kollektív társadalmi következményekre”.
A lépés jelentős változást jelentene az Auchan stratégiájában, mivel a csoport történelme során mindig tulajdonosa volt valamennyi üzletének.
A kereskedő honlapja szerint 119 hipermarketet, 235 szupermarketet és 10 kisboltot üzemeltet Franciaországban és összesen 65 000 embert foglalkoztat.
Kapcsolódó cikkeink
Zárás után extra vásárlási lehetőséggel várja törzsvásárlóit az Auchan
December 14-én záróra után különleges vásárlási lehetőséget biztosít Bizalomkártyás törzsvásárlóinak…
Tovább olvasom >Az Auchan is beszállt a dubaji csokoládéversenybe
A karácsonyi szezon közeledtével már nemcsak a Lidl polcain támad…
Tovább olvasom >Karácsonykor esszük meg az éves halfogyasztásunk 35-40 százalékát
Bár a hazai táplálkozás szerint hetente legalább egyszer halat kéne…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent a Trade magazin 2024/12-2025/1. száma
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 192 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >