Franchise partnereket keres az Auchan Franciaországban
A francia élelmiszerkereskedő Auchan hét franciaországi üzletét tervezi franchise-partnereknek átadni. A vállalat a jövőben egyre nagyobb mértékben kíván erre a működési modellre támaszkodni.
Mint azt Gilles Martin, a CFDT szakszervezet delegáltja az AFP francia hírügynökségnek elmondta, „a franchise fejlesztésére irányuló nagyszabású projektet” a csoport legutóbbi Szociális és Gazdasági Bizottsági ülésén jelentették be. Elárulta, hogy kezdetben hét szupermarket kerül értékesítésre azzal, hogy „a franciaországi üzlethálózat akár a fele is franchise-ba kerülhet”.
Az AFP megkeresésére válaszul az Auchan jelezte, hogy „vevőket keres” és „a tárgyalások némelyekkel már egész előrehaladottak”.
Ugyanez a forrás megerősítette a csoport azon szándékát, hogy franchise-formátumot fejlesszen a „szupermarketek számára” anélkül, hogy konkrét adatokat közölt volna a potenciálisan érintett üzletek számáról.
Egy sajtóközleményben a szakszervezetek „aggodalmukat” fejezték ki „a franchise üzleteladásokon keresztül történő hangsúlyos fejlődése” miatt, hivatkozva „az egyéni és kollektív társadalmi következményekre”.
A lépés jelentős változást jelentene az Auchan stratégiájában, mivel a csoport történelme során mindig tulajdonosa volt valamennyi üzletének.
A kereskedő honlapja szerint 119 hipermarketet, 235 szupermarketet és 10 kisboltot üzemeltet Franciaországban és összesen 65 000 embert foglalkoztat.
Kapcsolódó cikkeink
Kik nyertek és kik buktak 2024-ben? – Látványos eredménykülönbségek az élelmiszer-kiskereskedelemben
A 2024-es üzleti év mérlege az élelmiszer-kiskereskedelmi szektorban látványosan kettévált:…
Tovább olvasom >Sehol se lehet rágyújtani a franciáknál, ahol gyerekek vannak
Franciaország betiltja a dohányzást a gyerekek által látogatott közterületeken Július…
Tovább olvasom >Új márkastratégiával és szerethető figurával újít az Auchan
A 27 éves jubileum alkalmából nem csak akciókkal és nyereményjátékkal…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Kik nyertek és kik buktak 2024-ben? – Látványos eredménykülönbségek az élelmiszer-kiskereskedelemben
A 2024-es üzleti év mérlege az élelmiszer-kiskereskedelmi szektorban látványosan kettévált:…
Tovább olvasom >Felfutóban a hazai ginpiac – A SPAR szerint a vásárlók egyre tudatosabbak, és nyitottak a magyar márkákra
A gin értékesítése az elmúlt években látványosan erősödött a magyar…
Tovább olvasom >