Franchise híradó
Franchise híradóRománia felől
Magyarországi terjeszkedést tervez a nagyváradi székhelyű La Piadineria dr Gusto. A Romániában jelenleg négy egységgel működő gyors-étterem mesterfranchise partnert keres hazánkban. Az olasz Emilia Romagna tartomány specialitásaként számon tartott piadina lisztből, olívaolajból, sóból és vízből készített diszkosz formájú kenyérféle, tésztája hasonló a pizzáéhoz. Tölteléke változatos és érdekes: lehet mozzarella, szalámi, préselt sonka, császárhús, hasábburgonya, majonéz, sült paprika, paradicsom, csirkemell, hagyma, mustár, fokhagymaszósz, extra erős, nyers sonka, rozmaring, penészes sajt, speck, tonhal, bazsalikom, fűszeres szalámi, olajbogyó, fűszeres olaj, oregano. A La Piadineria dr Gustónak bizonyos számú standard terméke van (minimum 10), de mindegyik fogyasztója maga választhatja ki a piadina töltelékét.
Kis lánc nagy tervekkel
Határon túlra tart a Vita Juice Bar, az első magyarországi smoothy hálózat. A jelenleg három fővárosi egységet üzemeltető társaság indulásának motivációja az egészséges táplálékok területén lévő jelentős hiány volt. A wellnesstörekvések jegyében született a Vita Juice Bar koncepció (Trade magazin, 2008/6). Az alapítók célja az, hogy természetanya gyümölcseinek legjavát nyújtsák fogyasztóiknak. Friss gyümölcsök, nyers zöldségek, búzafű és táplálékkiegészítők finom és egészséges választékával járulnak hozzá az aktív életvitelhez. Az italok nemcsak helyben való fogyasztásra, hanem elvitelre is készülnek, a kínálatban a frissen facsart gyümölcs- és zöldséglevek mellett tizenhatféle smoo-thy szerepel. A Vita Juice Bar tulajdonosai már felvették a kapcsolatot szlovákiai mesterfranchise jelentkezőkkel is.
Komoly befektetéssel
Két év alatt megháromszorozta magyarországi egységeinek számát a KFC. A világ nyolcvan országában több mint 11 000 éttermet üzemeltető hálózat jelenleg tizenöt helyen várja magyar vendégeit. A bővítést követően az idén a minőségi kiszolgálást állítja törekvései középpontjába a KFC brandet Magyarországon üzemeltető AmRest. Ennek jegyé-ben májusban hivatalosan újranyitották a lánc 16 éve átadott első üzletét. Az étterem a hálózat legújabb koncepciója szerint újult meg, törekvéseik szerint fokozottan figyelembe véve a lánc vendégkörét hagyományosan kitevő családos és fiatal generáció igényeit. Májustól valamennyi hazai étteremben kényelmes fotelek, bőrkanapék várják a vendégeket, plazmatévék, és ingyenes wifi-hálózat növelik a komfortfokozatot.
Góliátból kiválva
Technikai okokból elhalasztották a Submarine siófoki egységének nyitását. A sétálóutcába tervezett üzlet csak az amúgy is rövid balatoni szezon második felére tudott volna vendégeket fogadni, ezért a jogtulajdonos és a franchise partner közös döntése nyomán csak jövő nyáron nyit majd meg a szendvicsbár. A figyelem most a következő, saját üzemeltetésű, fővárosi egység felé fordul, emellett tovább folyik az egyeztetés a lehetséges franchise átvevőkkel is. Az elképzelések szerint a továbblépés lehetséges iránya egy, önálló konyhával nem rendelkező, esetleg a Westendben üzemelő egység által ellátott Submarine-express nyitása. Érdekes hír a Submarine tengeralattjárójáról, hogy az eredetileg Subway franchiseként induló vállalkozás a közelmúltban védjegypert nyert egykori partnere ellen, amellyel már korábban felbontotta együttműködését.
Laza szövetségben
A nyári hónapokban két újabb kávézó nyílik a Semiramis láncban. A budapesti Batthyány utcában, és a Mosonmagyaróváron kialakított üzletekkel immáron 72-re nő a magyarországi egységek száma. A 16 éves cég, amelyik hetedik esztendeje saját pörkölésű kávéval látja el valamennyi üzletét, Erdélyben és a Felvidéken is több mint tíz kávézóval képviselteti magát, és a koncepció iránt Ausztriából és Hollandiából is érkezett már érdeklődés. Újdonság a Semiramis háza táján, hogy saját oktatókabinetet hoztak létre, ahol részben a kávézók dolgozóinak alap- és továbbképzése, részben regisztrált baristaképzés folyik. Mindemellett a tisztán magyar magánszemélyek tulajdonában álló cég menedzsmentje élharcosa a Magyar Kávészövetség létrehozásának, amely társulás a szakágazat érdekeit szem előtt tartó lobbitevékenységet folytat, és a kávézás kultúrájának magyarországi elterjesztéséért dolgozik.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
NGM: lakásfelújításra is fordítható a SZÉP kártyára érkező összeg fele 2025-től
A jövő évtől a SZÉP kártyára érkező összeg felét lakásfelújításra,…
Tovább olvasom >Eladták a Hot Ones-t gyártó First We Feast stúdiót – Soros György cége is az új tulajdonosok között
A Buzzfeed 82,5 millió dollárért (több mint 32 milliárd forintért)…
Tovább olvasom >Kemény leánybúcsúk kelléke – A nap videója
És még a mixer is cifrázza! A videóért katt a…
Tovább olvasom >