Franchise híradó

Szerző: trademagazin Dátum: 2008. 05. 21. 08:00

Franchise híradóÁprilis 1-jével új főtitkárt választott a Magyar Franchise Szövetség.
A másfél évtizedes tevékenység után leköszönő dr. Kiss Istvánt a Dakexpo Kiállításszervező és Tanácsadó Kft. ügyvezető igazgatója, dr. Mandel Katalin váltja. Az új főtitkár által irányított vállalkozás szervezi többek között a budapesti Nemzetközi Franchise Kiállítás és Buybrand Show-t.
Dr. Mandel Katalin kérdésünkre elmondta, hogy az egyik legfontosabb feladatának a jelenleg közel félszáz rendszergazda tagot összefogó szervezet tagságának szélesítését tartja. A tartalékok kifogyhatatlannak tűnnek, hiszen Magyarországon csaknem félezer franchise rendszergazda végez gazdasági tevékenységet.
– A korábbiaknál aktívabb tevékenységet fog a Magyar Franchise Szövetség kifejteni, mind hazai, mind nemzetközi viszonylatban. Rendszeressé tesszük tagjaink számára a klubdélután-rendszerű információ- és tapasztalatcserét, de a külföldi szakkiállításokon és konferenciákon is biztosítjuk a rendszeres részvételt.
Június 19–20-án a szövetség tagjai bemutatkozási lehetőséget kapnak a szlovén–macedón–horvát–magyar franchise konferencián, szeptemberben hasonló prezentációra lesz lehetőség Alsó-Ausztriában. Októberben a milánói franchise-kiállításon lesz jelen a szövetség, majd november 6. és 8. között ismét Budapesten válogathatnak a hazai és külföldi átvevőjelöltek.
Tekintettel arra, hogy az új főtitkár által vezetett tanácsadó cég, a Dakexpo több hazai, vendéglátással foglalkozó hálózat megszületésénél bábáskodott, és jelenleg is számos lehetséges külföldi jogtulajdonos képviseletét látja el, várhatóan megnövekszik majd a Magyar Franchise Szövetség tagjai között a vendéglátósok aránya. Jelenleg a KFC-t és a Pizza Hutot képviselő AmRest, a Mórik Kft., a Főzelékfaló, a McDonald’s, a Pizza Pont és a Testarossa reprezentálja a szakágazatot a szövetségben.
Ahogy Mandel Katalin székfoglalója alkalmából elmondta: a Magyar Franchise Szövetség ezután is megpróbálja a legszélesebb körben felhívni a figyelmet a hazánkban jelen lévő franchise-hálózatok jelentőségére, azok a kis- és középvállalkozói szektor gazdasági fejlődésére gyakorolt pozitív hatására.

Az Azték Choxolat koncepció tulajdonosai úgy döntöttek, franchise rendszerben folytatják tevékenységüket.
Budapesti mintaegységük üzemeltetésén szerzett tapasztalataikra alapozva országos hálózat kialakítását kezdik meg a közeljövőben. A vállalkozás tevékenységének középpontjában természetesen a csokoládé áll. Kéttucatnyi forró ital – köztük olyan különlegesség, mint a feketeribizlis-zöldborsos változat – mellett az otthoni elkészítéshez szükséges alapanyagok, kellékek, fűszerek is beszerezhetők. Bonbonok, snackek, saját készítésű péksütemények teszik teljessé az Azték Choxolat kínálatát.

Újabb két franchise partner által üzemeltetett egységgel bővül a Főzelékfaló-hálózat.
A nyíregyházi NyírPlazában és a fővárosi Ferenciek terén nyitott új egységekkel, összesen nyolc helyen várja a vendégeket főzelékközpontú gyorsétterem. Az alapötlet sikerét illusztrálja az is, hogy az új üzlet tulajdonosa már a második Főzelékfalót üzemelteti. Bársony Ferenc, a koncepció tulajdonosa elmondta, hogy a közeli jövőben nem szerepel tervei között újabb saját üzemeltetésű üzlet nyitása.

Norbi újra nekifut.
A Schobert Nobert által alapított Update Zrt. a Moszkva téri „bukás” után – a Duna Plazában már több mint egy esztendeje üzemelő Update gyorsétterem mellett – tavasz végén Miskolcon, Tatabányán és Szigetszentmiklóson nyit újabb franchise egységeket. Emellett egyszerűsített termékválasztékkal, csökkentett beruházásigénnyel kezdik meg egy Café & Shop elnevezésű lánc kialakítását. A nagyvárosok, forgalmas települések frekventált körzeteibe tervezett, 40 négyzetméter feletti alapterületű egységekben az Update rendszer alapján várná választék a vendégeket. A vendéglátó tevékenység nélküli Update-shopok száma már elérte a tízet.

Kapcsolódó cikkeink