Franchise híradó

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 12. 03. 08:00

Franchise híradóFérfiak szavazták
Miközben mi is mind többet írunk a McDonald’s éttermek dizájnjának változásáról, a minőséget sugárzó enteriőr koncepciójáról, a „leghuszonegye-dikszázadibb” belsők között is helyük van, sőt, azokat is túlszárnyalhatják a klasszikus építészeti értékeket mutató üzletek. Erre jó bizonyíték az Askmen.com nevű internetes férfimagazin szavazásának eredménye is: a világ 10 legszebb McDonald’s étterme listáján a mi Nyugati téri McDonald’s-ünk (amit egyébként a Nyugati pályaudvar épületeként a „tornyos” Eiffel tervezett, és eredetileg Sissi királyné fogadóépületeként működött) második helyezést ért el. Nem véletlen, hogy az anyacég sok figyelmet fordít és sokat fektet be az arányosan magas profitot hozó európai hálózatába; a top 10 listába 6 európai egység is bekerült. A győztes hallatán (egy londoni üzlet az Oxford Streeten) nem kiáltunk ugyan renonszot, de annál, a képek alapján, nekünk jobban tetszik az edinburghi és a párizsi „versenyző”.

IPhone – a marketingeszköz
Az információs technika fejlődése számos új üzleti célú kommunikációs rendszer kialakítását teszi lehetővé a vendéglátás területén is; a nagy gyorsétterem-láncok többnyire az elsők között élnek az újdonságok adta lehetőségekkel. Egy iPhone-ra letölthető alkalmazás nemrégiben a Pizza Hutnak hozott komoly anyagi és PR-hasznot. A rendelőprogram használata során a „vendég” telefonján egy mutatós grafikus felületen állíthatja össze, milyen pizzát, tésztát vagy csirkeszárnyat szeretne hozatni, és az érintőképernyőn játékosan határozhatja meg az adag méretét és a kiegészítőket. Az ötlet sikere nem csak a programletöltésekben mérhető (az alkalmazás letöltőinek száma rövid idő alatt átlépte az egymilliót), de a haszonban is: a számos díjat is elnyerő „Pizza Hut App” megjelenésének első három hónapjában a cég iPhone-os rendelésekből származó bevétele egymillió dollár volt.

Újabb próbálkozás a smoothie-val
Úgy tűnik, épül az itthon eddig szerény eredményekkel bevezetni próbált népszerű italfajta terjedésének hazai „infrastruktúrája”. Június óta ugyanis egy új, speciális magyar franchise-koncepció van jelen a piacon, a Dr.Frutti.
Az ötletgazda-tulajdonos célja a rendszer kiépítésén túl a hazai smoothie-kultúra terjesztése. A világ gazdagabbik felén rendkívül sikeres, az egészségkultusz okán sokszor desszertként fogyasztott ital olyan gyümölcskoktél, amiben három-négy fajta – jellemzően speciális technológiával fagyasztott – gyümölcsöt gyümölcslével, esetleg joghurttal, tejjel kevernek össze egy erre a célra fejlesztett nagyteljesítményű mixerben. Itthoni terjedését lassítja a tény, hogy a termék minőségi alapanyagai miatt nem tartozik az olcsó kategóriába (bár talán egy jó magyar név is segíthetne népszerűsítésében). Amerikában és Nyugat-Európában bárhálózatokat építenek a smoothie-ra, nálunk ez az italfajta nem, vagy alig tud eltartani egy erre specializálódott vendéglátóhelyet – ezt látszik bizonyítani az eddigi próbálkozások mérsékelt sikere is. Ezért a Dr.Frutti franchise-t shop-in-shop rendszerben ajánlja alkalmazni a tulajdonos.
A Dr.Frutti termékek négy deciliteres italok, melyek 200 gramm gyümölcs mellett 100 százalékos gyümölcslevet tartalmaznak, legfeljebb alacsony zsírtartalmú tej vagy méz hozzáadásával, azaz nincs bennük cukor, jég vagy más kiegészítő anyag.
A franchise-átvevő a belépési csomagtól függően kapja befektetéséért a nevet, a receptet és a betanítást, valamint a gépet és a marketinganyagokat, cserébe a rendszergazdától kell megvásárolnia a 7 különféle smoothie-fajtához tartozó, adagonként csomagolt, sokkolva fagyasztott gyümölcsmixet.
A Hoventán nagy sikerrel bemutatott rendszert eddig 60 vendéglátóhely vásárolta meg, a tulajdonos ezt a számot a jövő év végéig szeretné megötszörözni.

Kapcsolódó cikkeink