Fővárosi péküzemet zárt be a Nébih
Súlyos higiéniai problémák és a nyilvántartás teljes hiánya miatt azonnali hatállyal bezárt egy fővárosi péküzemet a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih), az ellenőrzés során több mint egy tonna pitát is kivontak a forgalomból.
A Nébih hétfői közleménye szerint az üzemben a falakat, a padozatot, az ajtókat és a berendezési tárgyakat vastagon, nagy felületen ellepte a penész. Az épület takarítatlan volt, a padlót egérürülék és eldobott cigarettacsikkek borították. Az ellenőrök döglött és élő egereket is találtak a helyiségekben.
Az üzemben kizárólag pitát gyártottak, amit a tulajdonos nyilatkozata szerint vendéglátóhelyeknek értékesítettek, de más kötelező adatokhoz hasonlóan erről sem vezettek nyilvántartást.
A Nébih szakemberei a helyszínen több mint egy tonna készterméket foglaltak le, valamint az üzem működését azonnali hatállyal megtiltották.
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) a foglalkoztatottak bejelentését is vizsgálta, de itt sem volt minden rendben, kilencből hármat egyáltalán nem, egy alkalmazottat pedig késve jelentett be a vállalkozás.
Az ügyben mindkét hatóság részéről milliós nagyságrendű bírság kiszabása várható – közölték. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Jelzi a méretcsökkenéseket a Nébih
Március 1-jén elindult a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) adatbázisa, ahol…
Tovább olvasom >Minden tekintetben sikeres volt a SIRHA Budapest 2024 szakkiállítás
Hatalmas sikerrel zárt az idei SIRHA Budapest. Kelet-Közép-Európa legjelentősebb nemzetközi…
Tovább olvasom >Nébih: a tavalyinál kevesebb bírsággal zárult a tavaszi élelmiszerellenőrzés
Körülbelül ugyanannyi figyelmeztetéssel, de a tavalyinál kevesebb bírsággal zárult az…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Borsodi a magyar futballválogatott hivatalos söre
Együttműködési megállapodást kötött a Borsodi Sörgyár és a Magyar Labdarúgó…
Tovább olvasom >1,1 milliárd dolláros megállapodást kötött a Coca-Cola és a Microsoft
Az italgyártó már közel egy éve dolgozik a generatív mesterséges…
Tovább olvasom >Tízből hat Z-generációs vásárlónak a felhasználói élmény és a megbízható értékelések a legfontosabbak
Több mint 75% vásárláskor az értékelésekre és az ügyfélszolgálatra támaszkodik…
Tovább olvasom >