Főszerepbe kerülnek a csomagolás nélküli zöldségek
Az élelmiszer-pazarlás és a műanyag hulladékok elleni küzdelem jegyében az Egyesült Királyságban változások várhatók az élelmiszerboltok polcain. A brit kormány tervei szerint növelni kívánják a lédig, azaz csomagolás nélküli termékek kínálatát, különös tekintettel a gyümölcsökre és zöldségekre. A becslések szerint a brit háztartások több mint 10 százaléka által pazarolt élelmiszerek évente akár 40 ezer forintos költséget is jelenthet egy négytagú családnak.

Ahol megoldható, ott nem lesz csomagolás
Az új szabályok értelmében az élelmiszerboltoknak növelniük kellene a csomagolás nélkül kínált friss termékek arányát. Az intézkedés célja az élelmiszer-pazarlás és a csomagolásokból származó hulladékok csökkentése. A tervek szerint 2025-r3 a csomagolás nélkül értékesített gyümölcsök és zöldségek aránya elérheti a 30 százalékot, és három év múlva akár az összes csomagolás 80 százalékát is eltávolíthatják – írja a Retail Gazette brit kiskereskedelmi szakportál.
Az élelmiszerboltoknak kötelező lesz csomagolás nélkül árusítaniuk azokat a gyümölcsöket és zöldségeket, amelyeknél ez technikailag és gazdaságilag is megvalósítható. Azonban várható, hogy bizonyos termékek, mint például az uborka, vagy a bogyós gyümölcsök kivételek lesznek, mivel a csomagolás növeli azok eltarthatóságát.
A javaslat arra ösztönzi az élelmiszerboltokat, hogy használjanak újrahasznosítható vagy papíralapú csomagolást. Bár a brit kormány lépéseit az élelmiszer-pazarlás és a műanyagok elleni küzdelemként üdvözlik, az érdekvédelmi szervezetek arra figyelmeztetnek, hogy az új szabályozásoknak arányosnak és a gazdasági valóságokhoz igazodónak kell lenniük.
Az intézkedés célja, hogy a fogyasztók csak annyi árut vásárolhassanak meg, amennyit ténylegesen szükségük van, ezzel csökkentve az élelmiszer-pazarlást és a környezetkárosító csomagolásokat. Az Egyesült Királyságban évente átlagosan 76 kilogramm élelmiszert dobnak ki egy fő, ami komoly környezeti és gazdasági problémákat okoz. Az új intézkedések bevezetésével remélik, hogy ez a szám csökken és a csomagolások környezetbarátabbá válnak az egész országban.
Kapcsolódó cikkeink
Zöldség-filharmonikusok – A nap videója
Hogyan szól az uborka? Milyen hangot ad a répa? Az…
Tovább olvasom >K&H fenntarthatósági index: több a jó szándék, de a tettek még váratnak magukra
A 300 millió forintnál nagyobb árbevételű hazai vállalatok körében végzett…
Tovább olvasom >Őrzi piacvezető pozícióját a tavaly 20 éves Lidl
Tavaly ünnepelte 20 éves magyarországi jelenlétét hazánk piacvezető FMCG-lánca, a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új lendületet kap a LoveRaw: felvásárolta a Smart Organic
A bolgár székhelyű Smart Organic felvásárolta a brit LoveRaw vegán…
Tovább olvasom >Idén magához térhet a spanyol online élelmiszerpiac
Két év csökkenés után újra növekedésnek indulhat a spanyol online…
Tovább olvasom >Kevesebb hús, változatlan íz: hibrid darált marhahússal kísérletezik a Lidl Belgiumban
A Lidl Belgiumban bevezette első „hibrid” hús termékét: az új…
Tovább olvasom >