Forradalmasítja a fizikai üzletek működését a Kende Retail Operation és a Mastercard innovációja
Egy fizikai üzlet esetén számos tényező – köztük a nyitva tartás – befolyásolja a vásárlással eltöltött időt, amihez a vásárlóknak alkalmazkodniuk kell. Egy innovatív technológiai újítás azonban új perspektívákat nyitott azzal, hogy a vásárlás teljes folyamatát automatizálttá teszi. Nincs sorban állás, pénztárnál bíbelődés: a vásárló csak besétál a boltba, leveszi a polcról a kívánt cikkeket, majd kisétál az üzletből. Ez nem a jövő, sőt, már nem is kell Amerikáig utazni érte: Magyarországon két ilyen üzlet is elérhető. Egyik közülük mozgatható is, további mobilitást biztosítva az üzemeltetőknek.
Egyszerűen levenni a polcról a kívánt termékeket, és kisétálni velük az üzletből – vonzó lehetőség az időhöz kötött vásárlók számára. A Kende Retail Operation vállalat technológiája a Mastercard támogatásával képes a személyzet nélküli vásárlások biztonságos lebonyolítására a nap minden órájában, ezzel egyesítve az e-kereskedelem kényelmét a fizikai vásárlás előnyeivel.
Kamerák és súlyérzékelők együttes segítségével követi a rendszer a vásárlást. A vásárló letölt egy applikációt az okostelefonjára, amelyhez hozzárendeli a bankkártyáját. Ez egy egyszeri, néhány perc alatt elvégezhető folyamat. A vásárlás megkezdése előtt csak elindítja az appot, majd az üzletben kiválasztja a megvásárolni kívánt termékeket, melyeket akár a saját táskájába is tehet. A rendszer pontos, fix polckép alapján nyomon követi a teljes folyamatot, ez alapján jelzi a fizetendő összeget, amit a vásárlás befejeztével a háttérben, az applikáción keresztül automatikusan ráterhel a számlára, miután a vevő elhagyta a kijáratot.
A rendszer a zökkenőmentes vásárlási élmény mellett biztosítja a valós idejű készletnyilvántartást, és pontos képet ad a napi fogyások alakulásáról.
A Kende Retail Operation innovációja számos előnyt jelent a kereskedők és a vásárlók számára egyaránt. Az akár 24/7 időszakban is működőképes modell zavartalan kiszolgálást biztosít, és hatványozottan több tranzakciót tesz lehetővé, mint a hagyományos üzletek. Mivel nincs várakozás és sor, javul a vásárlói élmény, és mivel nincs szükség kasszazónára sem, több áru elhelyezésére van lehetőség. Mindez elégedett és visszatérő vásárlókat jelent, ami többszörösen megtérül.
A mesterséges intelligencia alapú információs rendszer elemzi az adatokat, valós idejű visszacsatolást és riportokat biztosít az aktuális forgalomról és készletről, ezáltal támogatni tudja a vezetői döntéseket.
Az is nyilvánvaló, hogy a gyorsan forgó fogyasztási cikkek rutinszerű vásárlását sokan unalmasnak vagy egyenesen zavarónak tartják. Az automata bolt úgy nyújt valódi élményt, hogy találkozik a vásárlók elvárásaival, és a minden mérésben problémaként felsorolt várakozást és a feleslegesen eltöltött időt is minimálisra csökkenti. Akár közvetlenül a vásárlást követően, akár később is kaphatunk visszajelzést a vásárlói elégedettségről az applikáción keresztül, úgy, hogy ezt együtt elemezzük ki a vásárlás körülményeiről szóló információkkal. Pontos statisztikákat kapunk arról, hogy a vásárlók mennyi időt töltöttek az üzletben, milyen termékeket vettek le a polcról és melyeket tettek vissza, továbbá, hogy az egyes vásárlói csoportok milyen szokásokkal bírnak, milyen vásárlási mintázat jellemző rájuk. Ezzel számos in-store felmérést kiváltunk. (x)
„Nagyon büszkék vagyunk rá, hogy ezt a világújdonságnak számító innovációt mi forgalmazzuk és kínáljuk az érdeklődő kiskereskedőknek Magyarországon és az EU-ban. A TAKE IT EASY! kávézó mellett már egy mobil konténer üzletet is megvalósítottunk. Azzal, hogy a vásárlás sorban állás és várakozás nélkül, gyakorlatilag egy-két percen belül lezajlik, eddig ismeretlen vásárlói élményt nyújthatunk most már a hazai fogyasztók részére is. Minden mértékadó iparági előrejelzés arról számol be, hogy a vásárlók és a kereskedők is a zökkenőmentes vásárlást biztosító megoldások piaci bevezetését tartják a közeljövő legkritikusabb feladatának. A Mastercarddal jelenleg azon dolgozunk, hogy ez a folyamat bankkártyával, akár applikáció nélkül is elérhetővé váljon, még egyszerűbbé téve a teljes folyamatot.” //
„A Mastercardnál egyre inkább azt látjuk, hogy legyen szó akár online akár offline vásárlásról, azok a megoldások törnek előre, amelyek kitörnek a régi konvenciókból. Erre a Kende Retail Operation megoldása a legjobb példa, hiszen ez a technológia szükségtelenné teszi a pénztárak használatát az üzletekben, ami még néhány évvel ezelőtt is elképzelhetetlen volt. Ebben az üzletben gyakorlatilag a check-in a check-out, hiszen a mentett kártyás fizetéssel a teljes fizetési folyamat kényelmesen, automatikusan a háttérben megy végbe, miközben ugyanolyan biztonságos, mint a hagyományos kártyás fizetések.” //
Kapcsolódó cikkeink
Ma kezdődik a World Science Forum Budapesten
Ma kezdődik Budapesten a World Science Forum (WSF – Tudomány…
Tovább olvasom >Bekuckózós élmény a novemberi hűvös napokra!
Megérkezett a limitált kiadású Mizo narancsos-csoki ízű tejital! Nincs is melengetőbb…
Tovább olvasom >Unicum, Unicum Szilva, Unicum Barista díszdobozban
Unicum/Unicum Szilva/Unicum Barista 0,7 l díszdobozban 2 minitermékkel Unicum/Unicum Szilva/Unicum…
Tovább olvasom >További cikkeink
Aranyérmes borok a Lidl kínálatában
A Lidl Magyarország tíz évvel ezelőtt kötelezte el magát a…
Tovább olvasom >memoQ: Innováció a többnyelvű vállalati kommunikáció világában
A memoQ fordításmenedzsment-rendszer (TMS) forradalmasítja a vállalatok többnyelvű kommunikációját, megoldást…
Tovább olvasom >Vidd magaddal bárhova: fenntartható csomagolás aktív fogyasztóknak
Az aktív fogyasztóknak szánt, ,,on-the-go” élelmiszerek kategóriája egyre nagyobb teret…
Tovább olvasom >