Forradalmasítja a fizikai üzletek működését a Kende Retail Operation és a Mastercard innovációja
Egy fizikai üzlet esetén számos tényező – köztük a nyitva tartás – befolyásolja a vásárlással eltöltött időt, amihez a vásárlóknak alkalmazkodniuk kell. Egy innovatív technológiai újítás azonban új perspektívákat nyitott azzal, hogy a vásárlás teljes folyamatát automatizálttá teszi. Nincs sorban állás, pénztárnál bíbelődés: a vásárló csak besétál a boltba, leveszi a polcról a kívánt cikkeket, majd kisétál az üzletből. Ez nem a jövő, sőt, már nem is kell Amerikáig utazni érte: Magyarországon két ilyen üzlet is elérhető. Egyik közülük mozgatható is, további mobilitást biztosítva az üzemeltetőknek.
Egyszerűen levenni a polcról a kívánt termékeket, és kisétálni velük az üzletből – vonzó lehetőség az időhöz kötött vásárlók számára. A Kende Retail Operation vállalat technológiája a Mastercard támogatásával képes a személyzet nélküli vásárlások biztonságos lebonyolítására a nap minden órájában, ezzel egyesítve az e-kereskedelem kényelmét a fizikai vásárlás előnyeivel.
Kamerák és súlyérzékelők együttes segítségével követi a rendszer a vásárlást. A vásárló letölt egy applikációt az okostelefonjára, amelyhez hozzárendeli a bankkártyáját. Ez egy egyszeri, néhány perc alatt elvégezhető folyamat. A vásárlás megkezdése előtt csak elindítja az appot, majd az üzletben kiválasztja a megvásárolni kívánt termékeket, melyeket akár a saját táskájába is tehet. A rendszer pontos, fix polckép alapján nyomon követi a teljes folyamatot, ez alapján jelzi a fizetendő összeget, amit a vásárlás befejeztével a háttérben, az applikáción keresztül automatikusan ráterhel a számlára, miután a vevő elhagyta a kijáratot.
A rendszer a zökkenőmentes vásárlási élmény mellett biztosítja a valós idejű készletnyilvántartást, és pontos képet ad a napi fogyások alakulásáról.
A Kende Retail Operation innovációja számos előnyt jelent a kereskedők és a vásárlók számára egyaránt. Az akár 24/7 időszakban is működőképes modell zavartalan kiszolgálást biztosít, és hatványozottan több tranzakciót tesz lehetővé, mint a hagyományos üzletek. Mivel nincs várakozás és sor, javul a vásárlói élmény, és mivel nincs szükség kasszazónára sem, több áru elhelyezésére van lehetőség. Mindez elégedett és visszatérő vásárlókat jelent, ami többszörösen megtérül.
A mesterséges intelligencia alapú információs rendszer elemzi az adatokat, valós idejű visszacsatolást és riportokat biztosít az aktuális forgalomról és készletről, ezáltal támogatni tudja a vezetői döntéseket.
Az is nyilvánvaló, hogy a gyorsan forgó fogyasztási cikkek rutinszerű vásárlását sokan unalmasnak vagy egyenesen zavarónak tartják. Az automata bolt úgy nyújt valódi élményt, hogy találkozik a vásárlók elvárásaival, és a minden mérésben problémaként felsorolt várakozást és a feleslegesen eltöltött időt is minimálisra csökkenti. Akár közvetlenül a vásárlást követően, akár később is kaphatunk visszajelzést a vásárlói elégedettségről az applikáción keresztül, úgy, hogy ezt együtt elemezzük ki a vásárlás körülményeiről szóló információkkal. Pontos statisztikákat kapunk arról, hogy a vásárlók mennyi időt töltöttek az üzletben, milyen termékeket vettek le a polcról és melyeket tettek vissza, továbbá, hogy az egyes vásárlói csoportok milyen szokásokkal bírnak, milyen vásárlási mintázat jellemző rájuk. Ezzel számos in-store felmérést kiváltunk. (x)
„Nagyon büszkék vagyunk rá, hogy ezt a világújdonságnak számító innovációt mi forgalmazzuk és kínáljuk az érdeklődő kiskereskedőknek Magyarországon és az EU-ban. A TAKE IT EASY! kávézó mellett már egy mobil konténer üzletet is megvalósítottunk. Azzal, hogy a vásárlás sorban állás és várakozás nélkül, gyakorlatilag egy-két percen belül lezajlik, eddig ismeretlen vásárlói élményt nyújthatunk most már a hazai fogyasztók részére is. Minden mértékadó iparági előrejelzés arról számol be, hogy a vásárlók és a kereskedők is a zökkenőmentes vásárlást biztosító megoldások piaci bevezetését tartják a közeljövő legkritikusabb feladatának. A Mastercarddal jelenleg azon dolgozunk, hogy ez a folyamat bankkártyával, akár applikáció nélkül is elérhetővé váljon, még egyszerűbbé téve a teljes folyamatot.” //
„A Mastercardnál egyre inkább azt látjuk, hogy legyen szó akár online akár offline vásárlásról, azok a megoldások törnek előre, amelyek kitörnek a régi konvenciókból. Erre a Kende Retail Operation megoldása a legjobb példa, hiszen ez a technológia szükségtelenné teszi a pénztárak használatát az üzletekben, ami még néhány évvel ezelőtt is elképzelhetetlen volt. Ebben az üzletben gyakorlatilag a check-in a check-out, hiszen a mentett kártyás fizetéssel a teljes fizetési folyamat kényelmesen, automatikusan a háttérben megy végbe, miközben ugyanolyan biztonságos, mint a hagyományos kártyás fizetések.” //
Kapcsolódó cikkeink
Alufix Prémium 3in1 Airfryer Sütőpapír
A piacon egyedülálló 3in1 szilikonozott sütőpapír. Alkalmazható: forrólevegős sütőhöz, multicookerhez…
Tovább olvasom >Verbena Menta-alma cukorka C- és D-vitaminnal 60 g
A már jól ismert Verbena gyógynövényes cukorkák legújabb íze, amely…
Tovább olvasom >Élményekkel teli csizma: Az európai Z generáció kedvenc ajándékai
Bár a legújabb AirPodsra vagy egy dizájner táskára sem mondanak…
Tovább olvasom >További cikkeink
„Csak úgy!” – Egy különleges kampány a Moments ostyával
A Moments ostya idei őszi kampánya nem csupán egy új…
Tovább olvasom >IT-biztonsági megoldás közép- és nagyvállalatoknak a Yetteltől
Elsősorban közepes méretű és nagyvállalatok számára vezetett be fejlett IT-biztonsági…
Tovább olvasom >Kompromisszummentes a vegán étkezés a Vegajóval
Egészségesebb élet, boldogabb állatok, zöldebb bolygó – csupa olyan hívószavak,…
Tovább olvasom >