Fornetti: mintegy 12 százalékos árbevétel-növekedés 2015-ben
Az előzetes adatok szerint a Fornetti csoport árbevétele 25 milliárd forint körül alakult 2015-ben, ami a 2014-es 22 milliárd forinthoz képest mintegy 12 százalékos növekedést jelent – közölte hétfőn a cég az MTI-vel. Az idei évre további 10 százalékos növekedéssel számolnak a vállalatnál.
A Fornetti Kft.-t tavaly vette meg a svájci Aryzta AG. A tranzakcióval az Európában piacvezető pékárugyártó svájci cég kelet-közép-európai jelenlétét kívánta erősíteni.
Az akkori tájékoztatás szerint a Fornetti termékei 11 országban, több mint 2000 sütési ponton – 1800 „pékség a boltban” típusú üzletben, valamint franchise boltokban – találhatók meg. A Fornetti Kft. Magyarországon 970 alkalmazottat foglalkoztat, külföldi leányvállalatainál még 500 dolgozója van. A vállalat 2014-ben mintegy 40 ezer tonna pékárut értékesített.
Teljesítménye alapján a Fornettit választotta a tavalyi év franchise hálózatának a Magyar Franchise Szövetség – tájékoztatott a cég.
A közlemény idézi, Sebastian Goodingot, a Fornetti ügyvezető igazgatóját, aki kiemelte: a vállalatcsoport elsődleges célja a növekedés. A cseh, szlovák és ukrán megállapodásokat követően már több mint 4700 Fornetti üzlet működik a régióban, míg az elkövetkező évek feladata, hogy a meglévő stabil alapokra felépítsenek egy Németországtól Bulgáriáig terjedő hálózatot.
A Fornetti anyacége, a több tőzsdén is jegyzett Aryzta AG a világ egyik legnagyobb fagyasztott pékipari termékeket forgalmazó vállalata, négy kontinensen üzemeltet pékségeket, több mint 60 márkanév alatt. Élelmiszeripari árbevételének 47-47 százaléka származik Észak-Amerikából, illetve Európából. A társaság legutóbbi tőzsdei jelentése szerint 2014-ben árbevétele 4,8 milliárd euró, adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti eredménye (EBITDA) 566 millió euró volt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Már több mint 1,1 millió Munch ételmentő csomag talált gazdára a SPAR-üzletekben
Összesen több mint 1,1 millió Munch élelmiszermentő csomagot vettek meg…
Tovább olvasom >Randstad: az FMCG és a HORECA szektor a legbizakodóbb árbevétel emelkedés terén
A megkérdezett magyarországi vállalatok 50 százaléka nettó árbevételének emelkedésére számít…
Tovább olvasom >Megvannak az Év Kereskedője 2024 nyertesei
A Trade magazin idén már 10. alkalommal hívta versenyezni a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Németországban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi árak emelkedése februárban
Németországban februárban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi…
Tovább olvasom >Egyensúly és szépség a mindennapokban – A Balance by Béres Alexandra termékei már elérhetők a Rossmannban
Béres Alexandra Balance márkája új szépségápolási termékekkel debütált a Rossmannban,…
Tovább olvasom >Március 14-én fogyasztóvédelmi napot tartanak az Auchan áruházak
Az Auchan Magyarország 2017-től a Covid járvány megjelenéséig minden évben…
Tovább olvasom >