Fornetti: mintegy 12 százalékos árbevétel-növekedés 2015-ben
Az előzetes adatok szerint a Fornetti csoport árbevétele 25 milliárd forint körül alakult 2015-ben, ami a 2014-es 22 milliárd forinthoz képest mintegy 12 százalékos növekedést jelent – közölte hétfőn a cég az MTI-vel. Az idei évre további 10 százalékos növekedéssel számolnak a vállalatnál.
A Fornetti Kft.-t tavaly vette meg a svájci Aryzta AG. A tranzakcióval az Európában piacvezető pékárugyártó svájci cég kelet-közép-európai jelenlétét kívánta erősíteni.
Az akkori tájékoztatás szerint a Fornetti termékei 11 országban, több mint 2000 sütési ponton – 1800 „pékség a boltban” típusú üzletben, valamint franchise boltokban – találhatók meg. A Fornetti Kft. Magyarországon 970 alkalmazottat foglalkoztat, külföldi leányvállalatainál még 500 dolgozója van. A vállalat 2014-ben mintegy 40 ezer tonna pékárut értékesített.
Teljesítménye alapján a Fornettit választotta a tavalyi év franchise hálózatának a Magyar Franchise Szövetség – tájékoztatott a cég.
A közlemény idézi, Sebastian Goodingot, a Fornetti ügyvezető igazgatóját, aki kiemelte: a vállalatcsoport elsődleges célja a növekedés. A cseh, szlovák és ukrán megállapodásokat követően már több mint 4700 Fornetti üzlet működik a régióban, míg az elkövetkező évek feladata, hogy a meglévő stabil alapokra felépítsenek egy Németországtól Bulgáriáig terjedő hálózatot.
A Fornetti anyacége, a több tőzsdén is jegyzett Aryzta AG a világ egyik legnagyobb fagyasztott pékipari termékeket forgalmazó vállalata, négy kontinensen üzemeltet pékségeket, több mint 60 márkanév alatt. Élelmiszeripari árbevételének 47-47 százaléka származik Észak-Amerikából, illetve Európából. A társaság legutóbbi tőzsdei jelentése szerint 2014-ben árbevétele 4,8 milliárd euró, adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti eredménye (EBITDA) 566 millió euró volt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A legnagyobb értékben a gabonafélék árbevétele nőtt
A mezőgazdasági és élelmiszeripari termékek 24 árucsoportja közül 14 exportértéke…
Tovább olvasom >Új üdítő a Fornetti kínálatában: megállapodás a Sparkly márkával
Szeptembertől közel 200 Fornetti üzlet kínálatában megjelent a WhisperTon által…
Tovább olvasom >Jól boldogul a Beiersdorf a Niveának köszönhetően
Komoly növekedésbe lendült a Nivea az év első felében, ami…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >