Forgalmazópartnerre vár a világ első porított söre az Egyesült Királyságban
A német Klosterbräuerei Neuzelle sörfőzde a világ első porított sörével rukkolt elő: egy kétéves fejlesztés eredményeképpen két 0,0%-os sör – egy normál és egy gluténmentes – prototípusát dolgozta ki.
Mindkét termék 45 g-os tasakban, por formájában kerül forgalomba. A porhoz 500 ml víz hozzáadásával kapott ital íze teljesen megegyezik a sörével, szénsavas és a tetején hab képződik, állítja a Klosterbräuerei Neuzelle, amely azonban az összetevőkről és a gyártási folyamatról nem kívánt részleteket elárulni.
Mivel a tasak sokkal könnyebb, mint a palack, illetve a sörösdoboz, a sörfőzde szerint a termék „fordulópontot” jelenthetnek a sörexport szén-dioxid-kibocsátásának csökkentésében is.
„Ha a formátumot valamennyi exportáló németországi sörfőzde alkalmazná, akkor az ország CO2-kibocsátása mintegy 3-5%-kal lenne csökkenthető” – mondta el Stefan Fritsche, a Klosterbräuerei Neuzelle igazgatója. „A globális CO2-kibocsátás pedig 0,5%-kal lenne mérsékelhető.”
Fritsche szerint a receptúra módosításával a sörfőzde a jövőben „bármilyen sört” képes lehet előállítani.
Azt, hogy először a 0,0%-os változatokat készítették el, az alkoholmentes és alacsony alkoholtartalmú italok iránti növekvő kereslet magyarázza. A sörfőzde szerint a fogyasztókat leginkább az íz érdekli, az alkohol már nem annyira fontos számukra, különösen az egészségesebb életmód felé mutató trend okán. Bár az alkoholmentes változatot minden bizonnyal a 4-5% sör követi majd.
A sörfőzde jelenleg forgalmazó partnert keres – és máris lát némi érdeklődést – az Egyesült Királyságbeli termékbevezetéshez.
Kapcsolódó cikkeink
2025 lesz a magyar sörturizmus éve?
18 magyar, kisüzemi sörfőzdébe kalauzol el a Bakancslista 2025 –…
Tovább olvasom >Ceres ZRt.: Fenntarthatósági mérföldkő a győri üzem tetején
A fenntarthatóságot és az innovációt tűzte zászlajára a Ceres ZRt.,…
Tovább olvasom >Megtérül a fenntarthatóság
Az EY 2024-es Fenntartható Érték Tanulmánya szerint a fenntarthatósági beruházások…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >