Forgalmazópartnerre vár a világ első porított söre az Egyesült Királyságban
A német Klosterbräuerei Neuzelle sörfőzde a világ első porított sörével rukkolt elő: egy kétéves fejlesztés eredményeképpen két 0,0%-os sör – egy normál és egy gluténmentes – prototípusát dolgozta ki.
Mindkét termék 45 g-os tasakban, por formájában kerül forgalomba. A porhoz 500 ml víz hozzáadásával kapott ital íze teljesen megegyezik a sörével, szénsavas és a tetején hab képződik, állítja a Klosterbräuerei Neuzelle, amely azonban az összetevőkről és a gyártási folyamatról nem kívánt részleteket elárulni.
Mivel a tasak sokkal könnyebb, mint a palack, illetve a sörösdoboz, a sörfőzde szerint a termék „fordulópontot” jelenthetnek a sörexport szén-dioxid-kibocsátásának csökkentésében is.
„Ha a formátumot valamennyi exportáló németországi sörfőzde alkalmazná, akkor az ország CO2-kibocsátása mintegy 3-5%-kal lenne csökkenthető” – mondta el Stefan Fritsche, a Klosterbräuerei Neuzelle igazgatója. „A globális CO2-kibocsátás pedig 0,5%-kal lenne mérsékelhető.”
Fritsche szerint a receptúra módosításával a sörfőzde a jövőben „bármilyen sört” képes lehet előállítani.
Azt, hogy először a 0,0%-os változatokat készítették el, az alkoholmentes és alacsony alkoholtartalmú italok iránti növekvő kereslet magyarázza. A sörfőzde szerint a fogyasztókat leginkább az íz érdekli, az alkohol már nem annyira fontos számukra, különösen az egészségesebb életmód felé mutató trend okán. Bár az alkoholmentes változatot minden bizonnyal a 4-5% sör követi majd.
A sörfőzde jelenleg forgalmazó partnert keres – és máris lát némi érdeklődést – az Egyesült Királyságbeli termékbevezetéshez.
Kapcsolódó cikkeink
Őrzi piacvezető pozícióját a tavaly 20 éves Lidl
Tavaly ünnepelte 20 éves magyarországi jelenlétét hazánk piacvezető FMCG-lánca, a…
Tovább olvasom >A technológiai fejlesztésekbe, az üzlethálózatba és a kollégák képzésébe invesztált a dm
A dm a vásárlók hűségét annak a kiegyensúlyozott összteljesítménynek tulajdonítja,…
Tovább olvasom >LED-es polccímkékkel pörgetné fel az eladásokat a Campari Németországban
Az olasz Campari innovatív eszközzel próbálja élénkíteni ikonikus italának, a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Marika hazatér
A magyarországi Ír Nagykövetség a Szent Patrik-napot március 17-én a…
Tovább olvasom >Dohányboltok: kevesebb termék, koncentrált forgalom, új növekedési utak
A nemzeti dohányboltok FMCG-forgalma – tehát a dohánytermékeket nem tartalmazó…
Tovább olvasom >Az Innovációk napján átadtuk az „Inno d’Or – Év innovációja 2025” díjakat
Idén ötödik alkalommal került megrendezésre a Trade magazin által életre…
Tovább olvasom >