Forgalmazópartnerre vár a világ első porított söre az Egyesült Királyságban
A német Klosterbräuerei Neuzelle sörfőzde a világ első porított sörével rukkolt elő: egy kétéves fejlesztés eredményeképpen két 0,0%-os sör – egy normál és egy gluténmentes – prototípusát dolgozta ki.
Mindkét termék 45 g-os tasakban, por formájában kerül forgalomba. A porhoz 500 ml víz hozzáadásával kapott ital íze teljesen megegyezik a sörével, szénsavas és a tetején hab képződik, állítja a Klosterbräuerei Neuzelle, amely azonban az összetevőkről és a gyártási folyamatról nem kívánt részleteket elárulni.
Mivel a tasak sokkal könnyebb, mint a palack, illetve a sörösdoboz, a sörfőzde szerint a termék „fordulópontot” jelenthetnek a sörexport szén-dioxid-kibocsátásának csökkentésében is.
„Ha a formátumot valamennyi exportáló németországi sörfőzde alkalmazná, akkor az ország CO2-kibocsátása mintegy 3-5%-kal lenne csökkenthető” – mondta el Stefan Fritsche, a Klosterbräuerei Neuzelle igazgatója. „A globális CO2-kibocsátás pedig 0,5%-kal lenne mérsékelhető.”
Fritsche szerint a receptúra módosításával a sörfőzde a jövőben „bármilyen sört” képes lehet előállítani.
Azt, hogy először a 0,0%-os változatokat készítették el, az alkoholmentes és alacsony alkoholtartalmú italok iránti növekvő kereslet magyarázza. A sörfőzde szerint a fogyasztókat leginkább az íz érdekli, az alkohol már nem annyira fontos számukra, különösen az egészségesebb életmód felé mutató trend okán. Bár az alkoholmentes változatot minden bizonnyal a 4-5% sör követi majd.
A sörfőzde jelenleg forgalmazó partnert keres – és máris lát némi érdeklődést – az Egyesült Királyságbeli termékbevezetéshez.
Kapcsolódó cikkeink
Korán érkezik a nyár a Borsodi Friss új ízével
Új, egzotikus ízvilágú taggal bővül a Borsodi Friss termékcsalád. A…
Tovább olvasom >A JYSK folyamatosan dolgozik a környezeti lábnyomának csökkentésén
A dán vállalat, JYSK, ismét fontos lépéseket tesz a környezetvédelem…
Tovább olvasom >Több mint 500ezer adag ételt adományoz a brit Aldi jótékonysági szervezeteknek idén húsvétkor
Az Aldi több mint félmillió adag ételt adományoz helyi jótékonysági…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >