foodora: Az ételrendelésben nincs uborkaszezon
A szabadságolások, az iskolai szünet és a kánikula is hatással vannak a magyarok fogyasztási szokásaira. A hőség kerüléséről szóló mindennapjaink az ételrendelési szokásainkon is visszaköszönnek. A foodora összeállításából kiderül hogyan vészeljük át a nagy meleget és mennyiben változnak a rendeléseink a nyáron.

A hőségben az ásványvíz, a rostos és szénsavas üdítők is nagyon mennek
Az ételrendeléseinket és online bevásárlásainkat az évszakok is befolyásolják, változik, hogy milyen ételek és termékek kerülnek a leggyakrabban a kosárba. A vezető gyorskereskedelmi platform adatai szerint a nyári időszakban a könnyű, friss ételek kerülnek előtérbe, míg télen a tartalmasabb, laktatóbb fogások a népszerűek. A top 10 leggyakrabban rendelt ételtípus között nyáron több saláta, tenger gyümölcsei és grill étel található, míg télen a burgerek és sült ételek dominálnak. 2024 nyarán kiemelkedő népszerűségnek örvendenek a thai és görög konyha különlegességei a korábbi évek hasonló időszakához képest.
Strandételek a lakás hűvösében
A nyári strandhangulat elengedhetetlen eleme a lángos és a főtt kukorica. És ahogy várható, a lángos rendelések száma is jelentősen megnő a nyári hónapokban. 2024 júniusa és augusztusa között közel 15000 lángos fogyott a foodorán. Míg 2023-ban közel 70 étterem kínálta ezt a magyar kedvencet, addig 2024-ben már több mint 80 helyen is elérhetővé vált. Így már nem csak a strandok és piacok közelében élvezhetjük a magyar klasszikust.
A hőségben az ásványvíz, a rostos és szénsavas üdítők rendelési számai is nagyot ugranak. A terméklistát egyértelműen az ásványvizek vezetik, ezek közül a szénsavmentest preferálják a foodora felhasználók, második helyen a cukormentes üdítők foglalnak helyet. Nyáron gyakoribb, hogy az ebéd vagy vacsora rendelés mellé ásványvíz, vagy üdítő ital, is a kosárba kerül.
Így néz ki Magyarország fagyitérképe
A foodora market 30 percen belüli kiszállítást ígér, az elmúlt két év statisztikái azonban azt mutatják, hogy átlagosan 26-29 percen belül az ügyfélnél van a megrendelt termék. Ezért nem meglepő, hogy már fagyit és jégkrémet is egyre többen rendelnek az applikációban. A 2023-as és 2024-es adatok szerint a fagylaltok rendelési száma jelentősen megugrik júniustól kezdődően. A legtöbb jégkrém Budapest belvárosában fogyott. A fővárosban már tavasszal megdőlt egy korábbi, közel 85 éve fennálló melegrekord, amikor áprilisban 29,8 fokot mértek Újpesten. Ez azonban még csak a bemelegítés volt, Budapest havi átlaghőmérséklete júliusban és augusztusban a legmagasabb. A júliusi rekord hőmérséklet 38.5 fok volt. A kiugró belvárosi kánikulák összefüggésben lehetnek a fagylaltrendelések számával is.
A foodora market országos statisztikáiból az is kiderül, hogy az örök klasszikusok mellett, a különlegesebb ízek iránt is rajonganak a foodora felhasználók, csakúgy mint a túrós, kókuszos-mangós és erdei gyümölcsös jégkrémekért. A foodora adataiból az is kiderül, hogy leginkább dobozos jégkrémet rendelünk online.
A nyári időszakban elérhetőek különböző napvédő krémek is, amelyek gyakran visszatérő elemei a heti nagybevásárlásoknak.
Ha valami fontos kimarad a bevásárlásból, azt online pótoljuk
Az FMCG termékek piacán a GKID felmérése alapján a foodora market országosan a 9. helyen áll a hazai online kereskedők között. A foodora az online ételrendelés mellett már közel négy éve a saját boltjaiból, a foodora marketekből Magyarországon öt városban szállítja házhoz a bevásárlást. A budapesti boltok mellett Szegeden, Debrecenben, Pécsen és Győrben is működik egy-egy szupermarket. Az úgynevezett dark store-ok lényege, hogy az utcáról betérő vásárlók számára nem nyitott, a boltokból csak online lehet rendelni.
„A foodora market célja, hogy időt és energiát takarítson meg felhasználóinknak, amelyet a bevásárlás helyett másra, például nyári programokra vagy strandolásra is fordíthatnak. A nyári gyümölcsök közül a csemegekukorica, görögdinnye és sárgadinnye is kiemelkedően népszerűek a foodora marketen, a gyümölcs és zöldség rendelés volumene pedig évről évre növekszik. ”
– mondja Garay Péter, a foodora kereskedelmi igazgatója.
A szakember szerint a foodora marketekből kezdetben akkor rendeltek, ha a nagybevásárlások között elfogyott valami, vagy ha éppen elfogyott egy hozzávaló az aznapi vacsorához. Mostanra azonban úgy látják, hogy a heti nagybevásárlást
Kapcsolódó cikkeink
Fagyiban mérve is nagy a különbség: a németek panaszkodnak, a magyaroknak meg alig jut
A németek közel kétharmada szerint túl drága lett a fagylalt…
Tovább olvasom >Filmvetítéssel és késő esti nyitvatartással is várják a fővárosi fürdők nyáron a közönséget
Az iskolai nyári szünet kezdetével változatos programokkal várják a vendégeket…
Tovább olvasom >Fuvarozás egy kattintásra: közeleg a kamionos Uber kora?
Ha valakinek van egy biciklije vagy robogója, könnyen lehet belőle…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >