foodora: Az ételrendelésben nincs uborkaszezon
A szabadságolások, az iskolai szünet és a kánikula is hatással vannak a magyarok fogyasztási szokásaira. A hőség kerüléséről szóló mindennapjaink az ételrendelési szokásainkon is visszaköszönnek. A foodora összeállításából kiderül hogyan vészeljük át a nagy meleget és mennyiben változnak a rendeléseink a nyáron.
Az ételrendeléseinket és online bevásárlásainkat az évszakok is befolyásolják, változik, hogy milyen ételek és termékek kerülnek a leggyakrabban a kosárba. A vezető gyorskereskedelmi platform adatai szerint a nyári időszakban a könnyű, friss ételek kerülnek előtérbe, míg télen a tartalmasabb, laktatóbb fogások a népszerűek. A top 10 leggyakrabban rendelt ételtípus között nyáron több saláta, tenger gyümölcsei és grill étel található, míg télen a burgerek és sült ételek dominálnak. 2024 nyarán kiemelkedő népszerűségnek örvendenek a thai és görög konyha különlegességei a korábbi évek hasonló időszakához képest.
Strandételek a lakás hűvösében
A nyári strandhangulat elengedhetetlen eleme a lángos és a főtt kukorica. És ahogy várható, a lángos rendelések száma is jelentősen megnő a nyári hónapokban. 2024 júniusa és augusztusa között közel 15000 lángos fogyott a foodorán. Míg 2023-ban közel 70 étterem kínálta ezt a magyar kedvencet, addig 2024-ben már több mint 80 helyen is elérhetővé vált. Így már nem csak a strandok és piacok közelében élvezhetjük a magyar klasszikust.
A hőségben az ásványvíz, a rostos és szénsavas üdítők rendelési számai is nagyot ugranak. A terméklistát egyértelműen az ásványvizek vezetik, ezek közül a szénsavmentest preferálják a foodora felhasználók, második helyen a cukormentes üdítők foglalnak helyet. Nyáron gyakoribb, hogy az ebéd vagy vacsora rendelés mellé ásványvíz, vagy üdítő ital, is a kosárba kerül.
Így néz ki Magyarország fagyitérképe
A foodora market 30 percen belüli kiszállítást ígér, az elmúlt két év statisztikái azonban azt mutatják, hogy átlagosan 26-29 percen belül az ügyfélnél van a megrendelt termék. Ezért nem meglepő, hogy már fagyit és jégkrémet is egyre többen rendelnek az applikációban. A 2023-as és 2024-es adatok szerint a fagylaltok rendelési száma jelentősen megugrik júniustól kezdődően. A legtöbb jégkrém Budapest belvárosában fogyott. A fővárosban már tavasszal megdőlt egy korábbi, közel 85 éve fennálló melegrekord, amikor áprilisban 29,8 fokot mértek Újpesten. Ez azonban még csak a bemelegítés volt, Budapest havi átlaghőmérséklete júliusban és augusztusban a legmagasabb. A júliusi rekord hőmérséklet 38.5 fok volt. A kiugró belvárosi kánikulák összefüggésben lehetnek a fagylaltrendelések számával is.
A foodora market országos statisztikáiból az is kiderül, hogy az örök klasszikusok mellett, a különlegesebb ízek iránt is rajonganak a foodora felhasználók, csakúgy mint a túrós, kókuszos-mangós és erdei gyümölcsös jégkrémekért. A foodora adataiból az is kiderül, hogy leginkább dobozos jégkrémet rendelünk online.
A nyári időszakban elérhetőek különböző napvédő krémek is, amelyek gyakran visszatérő elemei a heti nagybevásárlásoknak.
Ha valami fontos kimarad a bevásárlásból, azt online pótoljuk
Az FMCG termékek piacán a GKID felmérése alapján a foodora market országosan a 9. helyen áll a hazai online kereskedők között. A foodora az online ételrendelés mellett már közel négy éve a saját boltjaiból, a foodora marketekből Magyarországon öt városban szállítja házhoz a bevásárlást. A budapesti boltok mellett Szegeden, Debrecenben, Pécsen és Győrben is működik egy-egy szupermarket. Az úgynevezett dark store-ok lényege, hogy az utcáról betérő vásárlók számára nem nyitott, a boltokból csak online lehet rendelni.
„A foodora market célja, hogy időt és energiát takarítson meg felhasználóinknak, amelyet a bevásárlás helyett másra, például nyári programokra vagy strandolásra is fordíthatnak. A nyári gyümölcsök közül a csemegekukorica, görögdinnye és sárgadinnye is kiemelkedően népszerűek a foodora marketen, a gyümölcs és zöldség rendelés volumene pedig évről évre növekszik. ”
– mondja Garay Péter, a foodora kereskedelmi igazgatója.
A szakember szerint a foodora marketekből kezdetben akkor rendeltek, ha a nagybevásárlások között elfogyott valami, vagy ha éppen elfogyott egy hozzávaló az aznapi vacsorához. Mostanra azonban úgy látják, hogy a heti nagybevásárlást
Kapcsolódó cikkeink
Új játékosok, új stratégiák
Az e-kereskedelem rohamos fejlődése nagymértékben átalakította az FMCG-piacot, különösen a…
Tovább olvasom >Hosszabb lett a Rossmann-nyár
A Rossmann-nál tovább tart a nyár: a drogéria népszerű strandkiegészítői…
Tovább olvasom >Ezek voltak a nyár legkeresettebb termékei
Az idei nyár a pihenés és a szórakozás jegyében telt,…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: a kiskereskedelmi forgalom 4,1, százalékkal emelkedett augusztusban az előző év azonos időszakához viszonyítva
Augusztusban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint 3,2,…
Tovább olvasom >Nyolc hónapja töretlen a fogyasztás bővülése, augusztusban 4,1 százalékra gyorsult a kiskereskedelmi forgalom növekedése
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) legfrissebb adatai alapján 2024 augusztusában…
Tovább olvasom >10 500 iskolás gyermek kapott tanszert az Auchan-gyűjtésből
10 500 gyermek megfelelő felszereléssel vághatott neki az idei tanévnek…
Tovább olvasom >