Fontos megismertetni a gyermekekkel a tej minden élettani hatását
Fontos megismertetni a felnövekvő generációval a tej minden élettani hatását – mondta Nagy István agrárminiszter pénteken a Tej Terméktanács tejtermékeket népszerűsítő iskolai edukációs programján a Győri Szakképzési Centrum Bolyai János Általános Iskolában, Mosonmagyaróváron.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/11/Kepernyofoto-2023-11-10-19.04.15.png)
A mai gyerekek nem mind tudják, honnan jön a tej
A tárcavezető – aki a térség fideszes országgyűlési képviselője is – hangsúlyozta: a gyermekeknek tudniuk kell, hogyan keletkezik a tej, mert sok téves információ kering a növényi alapú tejekről is. Fontos látni azt, hogy „a tej élet, erő, egészség, az egyik legtáplálóbb étel, legteljesebb élelmiszer” – tette hozzá.
A Tej Terméktanács iskolai ismeretterjesztő programjáról elmondta, hogy a gyermekek érzékenyek a világra és amit megismernek, azt később természetesnek tartják.
Hozzátette: a mai gyermekek életmódja megváltozott, nincs lehetőségük a nagyszülőknél ellesni, vagy vidéki házaknál megnézni, hogy hogyan fejik a tehenet és megkóstolni a friss, meleg tejet, így virtuális eszközökkel, játékosan mutatják meg nekik mindezt.
Ezeken az eseményeken azt is megtanulják játszva a gyermekek, hogy a tejen kívül milyen tejtermékek vannak még, köztük a rögös túró, amit a világon csak idehaza ismerünk és fogyasztunk – mondta.
Nagy István beszélt arról is, hogy míg a világban a tejtermékek fogyasztásának csökkenése figyelhető meg, addig idehaza lassú növekedés.
Harcz Zoltán, a Tej Terméktanács ügyvezető igazgatója elmondta, hogy mintegy két évtizede hirdeti meg a terméktanács a tejtermékeket népszerűsítő iskolai programot, aminek részeként egy osztályfőnöki órán egy dietetikus beszélget a gyermekekkel, akik ezt követően több játékot is kipróbálhatnak. Fontosnak nevezte, hogy már a legkisebbek is megismerjék a tej útját, hogy az hogyan jut el az asztalukig.
Az idén ősszel 60 tanítási napon játrák az országot, naponta 6-8 órát tartanak a karácsonyi szünetig – mondta, hozzátéve, hogy a programot a terméktanács közösségi marketingalapjából finanszírozzák.
Kapcsolódó cikkeink
Megújította együttműködési megállapodását a Tetra Pak Hungária Zrt. és a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács.
Ismételten megújította együttműködési megállapodását a Tetra Pak Hungária Zrt. és…
Tovább olvasom >Innovációk napja idén már negyedszer
Ismét megrendezésre került a Trade magazin által 2021-ben életre hívott…
Tovább olvasom >Válságban a magyar tejipar: drámai veszteségek és növekvő költségek
2023-ban a magyar tejipar jelentős kihívásokkal nézett szembe, és ez…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >