Fontos az alfa-generációs gyerekek szülei számára az élelmiszerek egészségessége
Az alfa-generációs (9 éves és fiatalabb) gyerekeket nevelő szülők többsége számára fontos, hogy a zöldség-gyümölcs és más egészséges élelmiszerek vásárlása, de a McDonald’s látogatása is gyakori dolog – derül ki a Morning Consult márciusban közzétett felméréséből.
A washingtoni székhelyű piackutató cég decemberben 2000 alfa-generációs gyermek és 1000 18 évnél fiatalabb gyermek szüleit kérdezte.
Arra a kérdésre, hogy mi az, ami „nagyon fontos”, amikor a gyermekeiknek választanak élelmiszert és italt, az alfa-generációs gyerekek szüleinek 66%-a a gyümölcsöket és zöldségeket jelölte meg, amit a friss élelmiszerek (53%) és a változatos ételek (53%) követtek. A cukros italok (46%) és a cukor fogyasztásának korlátozása pedig 39% számára bír kiemelt jelentőséggel.
Az alfa-generációs gyermekek szüleinek 36%-a mondta, hogy nagyon fontosnak tartja a gyorséttermi ételek fogyasztásának korlátozását, de 43% jelezte, hogy gyermekeik legalább heti rendszerességgel esznek ilyen ételeket. Az évente legalább 100 000 dollárt kereső szülők 44%-a mondta, hogy hetente vacsorázik, szemben az 50 000 dollárnál kevesebbet kereső megkérdezettek 23%-ával.
Amikor a 9 évnél fiatalabb gyermekek szüleit arról kérdezték, hogy van-e kedvenc étterme a gyermekeiknek, a nyitott kérdésre adott válaszok 37%-ában a McDonald’s került említésre, míg a válaszok 7%-ában valamey pizzéria (Domino’s, Pizza Hut és a Papa Johns) szerepelt.
Kapcsolódó cikkeink
Otthon főz a magyar fiatal – nem trendi a gyorsétterem
A magyar fiatalok többsége ritkán vagy egyáltalán nem jár gyorsétterembe,…
Tovább olvasom >Hamburgerkép 2025 – így esznek hamburgert a magyarok
Magyarország kedvence egyértelműen a marhahúsos hamburger, lehetőleg sok sajttal, baconnel,…
Tovább olvasom >Shake, rendszerváltás, generációváltás – A győri McDonald’s és a Tutti közös története 35 év távlatából
1990. május 19-én a győri Lenin út 23. alatt –…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Kik nyertek és kik buktak 2024-ben? – Látványos eredménykülönbségek az élelmiszer-kiskereskedelemben
A 2024-es üzleti év mérlege az élelmiszer-kiskereskedelmi szektorban látványosan kettévált:…
Tovább olvasom >Felfutóban a hazai ginpiac – A SPAR szerint a vásárlók egyre tudatosabbak, és nyitottak a magyar márkákra
A gin értékesítése az elmúlt években látványosan erősödött a magyar…
Tovább olvasom >