Magazin: Fontos apróságok a háztartásban
Fólia, sütőzacskó, grilltálca, szemeteszsák – sokféle terméket tartalmaz ez a komplex kategória. A válság ellenére szinte minden háztartásban megtalálhatók e praktikus kellékek, bár a piac az olcsóbb irányba mozdul el. Az őszi szezonhoz leginkább a téli tároláshoz, a takarításhoz, a szendvicscsomagoláshoz használatos áruféleségek illenek. A legnagyobb szegmens a szemeteszsáké, itt a méret, az ár-érték arány és az extra tulajdonságok differenciálják a cikkeket.
A szemeteszsákok piacán, ahogy a háztartási csomagolók kategóriájában is, az olcsóbb brandek és a saját márkás termékek térnyerése volt megfigyelhető az elmúlt években, egyértelműen a fogyasztók szűkülő költési lehetőségei és az elhúzódó válság miatt.
– Könnyen előfordul, hogy együttes jelenlét esetén, két különbözően pozicionált márka hasonló terméke közül az alacsonyabb árral rendelkező kannibalizálja a másikat, ennek elkerülése érdekében lényeges feladat a hatékony portfólió-menedzsment kialakítása. Például korlátozottabb szortiment tartása egy adott márkából, vagy a közel azonos cikkek egyidejű polcra kerülésének eredményes befolyásolása – vág a kategóriabemutatás közepébe Deli Károly, a Sarantis Hungary Kft. brand managere.
Van egy meghatározott vásárlóréteg, aki márkahű, a megbízható, biztonságos termékeket keresi, amiket már régóta ismer és használ.
– A Vileda forgalmának nagy részét a padlóápolási termékek (felmosók, vödrök, partvisok stb), kendők, kesztyűk és szárítóállványok, vasalódeszkák teszik ki. Mindezek mellett forgalmazunk magas minőségű fóliákat, sütőpapírt, sütőzacskót és szemeteszsákokat is, abszolút az alaptermékekre fókuszálva – hangsúlyozza Oláh Edit, a Freudenberg Háztartási Cikkek Bt. (Vileda) marketingmenedzsere.
Mitől jó egy szemeteszsák?
Nincs annál bosszantóbb, ha egy szemeteszsák nem illeszkedik a szemetesbe. A háziasszony hiába nyújtja, húzgálja, előbb-utóbb megnyúlik, kiszakad. Ezért nagyon fontos a megfelelő méretezés és a fogyasztók következetes tájékoztatása, ami történhet a termékcsomagoláson, interneten, eladáshelyen, publikációkban és még sok formában.
Sokszor az óriási választék is zavaró. Mi lehet a különbség ugyanazon méretű termék rózsaszín és fekete változata között? – hallani a dilemmát az áruházak polcainál. Csak a színe – vélik a férfi vásárlók. Biztos van más is – gyanítják a hölgyek. Ilyen egyszerű, rutintermékeknél is felmerül tehát a kommunikációs igény.
A nyár végén zsákokba kerülnek a strandcikkek, kerti bútorok és játékok, medencék, így kiemelt fontosságúak ebben az időszakban a praktikus kukazsákok.
A szegmens jobb áttekintéséhez Deli Károly magyarázza el a részleteket. A szemetesek piacát két nagyobb csoportra lehet bontani, egyik az erősebb (Low Density, alacsony sűrűségű), másik a kevésbé teherbíró (High Density, magas sűrűségű) termékek kategóriája. Ez utóbbi alacsonyabb árának és sokféle típusának köszönhetően nagyobb népszerűséggel bír a fogyasztók körében, hiszen kapható illatosított, köthető füles, vagy környezetbarát módon lebomló, illetve önzáró változatokban is.
A Sarantis Hungary Kft. legnépszerűbb termékei is a Hewa Önzáró szalagos szemeteszsákok, melyeket szorosan követnek a kiváló minőségű, köthető füles Hewa Easy Pack szemetesek. A nagy méretű – 110, 135, 150, 160 literes – , nagy teherbírású kukazsákokat általában fekete színben és 10 darabos kiszerelésben kínálja a Hewa. Az extra funkcióval ellátott szemeteszsákok általában színesek – kék, zöld, narancs, sárga, pink stb. –, valamilyen zárómegoldással – köthető füllel, önzáró szalaggal – ellátottak, és több esetben illatosítottak is.
– Praktikus és egyszerű használatuk miatt a fogyasztók leginkább a különböző méretű önzáró szalagos szemeteseket kedvelik, ezért cégünk jelenlegi portfólióját két új Hewa Magnum önzáró szalagos 35 és 60 l-es szemetessel bővíti ebben a kategóriában, amelyek mindenki számára prémium minőséget garantálnak elérhető áron. Ahogy minden új termékünk, a Hewa Magnum szemetesek is optimális kiszereléssel, kínálókartonban kerülnek forgalomba, hogy megkönnyítsék a partnerek munkáját a kihelyezés során, valamint átlátható, vonzó polcképet nyújtsanak a vásárlóknak – teszi hozzá a Sarantis szakembere.
Egyre erősebb webes jelenlét
A Sarantis adatai szerint egy évben három alkalommal figyelhető meg forgalomnövekedés a normál értékesítési volumenhez viszonyítva a különböző méretű, fajtájú, nagyságú szemetesek esetében. Az első a tavaszi, a nagytakarítás és a kezdődő kerti munkák idején, majd a következő, de kisebb, pozitív kilengés nyár elején érzékelhető. A harmadik nagyobb hullám pedig ősszel, a nagytakarítással és lombhullással kapcsolatos feladatok idején jelentkezik, ezért eladáshelyi aktivitásaikat is ezek szerint ütemezik.
Print megjelenéseik mellett folyamatosan egyre nagyobb teret kapnak a különböző online felületek. Első lépésként megújították a Hewa weboldalát, ahol a fogyasztók egy rendkívül könnyen kezelhető, barátságos és informatív környezetben tájékozódhatnak termékeikről. A jövőben számos, az oldalhoz köthető aktivitást, játékot, promóciót terveznek.
Különböző POS-anyagokkal folyamatosan támogatják, erősítik bolti jelenlétüket. Fém- és kartondisplayekkel, in-out és másodkihelyezésekkel is készülnek többször az év során, például az őszi nagytakarítási szezon alkalmával. Céljuk, hogy a fogyasztók minél többször találkozzanak a Hewa termékeivel. Emellett folyamatosan árpromóciókkal, mennyiségi ajánlatokkal kedveskednek a partnerek és a fogyasztók számára egyaránt.
– Fontos még megemlíteni, hogy a teljes Hewa termékcsalád új, modern csomagolást kap idén, ennek részeként a különböző szemetesek is megnyerő, még vonzóbb designnal állnak a fogyasztók rendelkezésére.
A Vileda választékában 40 és 60 literes, fehér, erős szemeteszsák található 20 és 15 darabos kiszerelésben. Fekete, erős, higiénikus és könnyen használható kukazsákot pedig 2 méretben, 110 és 160 literes változatban kínálnak 10 darabos kiszerelésben.
A Vileda termékeit saját weboldalán, webáruházában és a Facebokon is népszerűsíti. A rajongók lájkolhatják kedvenc termékeiket, amiket bizonyos feltételek teljesülése esetén meg is nyerhetnek. Ezeken a fórumokon a fogyasztók tapasztalatokat cserélhetnek a termékeket és használatukat, de az egész háztartást illetően is. A Vileda szakemberei hasznos tanácsokkal, praktikákkal, az újdonságok bemutatásával segítik a háziasszonyokat a könnyebb eligazodásban és a legmegfelelőbb megoldások megtalálásában. A rajongók és a viledabolt.hu vásárlói speciális ajánlatokat, kedvezményeket is kaphatnak, ha követik a márka online tevékenységét.
Konyhai kiegészítők
Sok kellék hozzájárulhat a mindennapok kényelméhez, a háztartási feladatok gyorsabb, rugalmasabb megoldásához.
A Vileda 10, 20, 30 méteres alumíniumfóliát grillezéshez és általános konyhai használatra, a 30 méteres frissen tartó fóliát pedig az ételek frissességének megőrzéséhez ajánlja. A 8 méteres szilikonos sütőpapír bevonatának köszönhetően semmi nem ragad le sütéskor.
A Vileda a sütőzacskókat 5 darabos vegyes csomagban, 2-féle – 3 db normál és 2 db extra – méretben kínálják. A sütőzacskó használata egészséges, hiszen zsiradék hozzáadása nélkül készülhetnek benne az ízletes, ropogós sültek. Ugyanakkor energiatakarékos megoldás is, mert a benntartott hő kuktaként működik és a hús hamarabb megsül. Ráadásul kényelmes és higiénikus, mert nem kell utána a tepsit mosogatni.
Különösen aktuális a Hewa választékában a befőzéshez kapcsolódó Befőzési celofán, Befőzési fólialap és a Gumigyűrű. A márka honlapján a napi tippek között a befőzési technikákhoz is kötődnek javaslatok. Iskolaszezonban, de táborozásokhoz, kirándulásokhoz is praktikus a 100 darabos Hewa uzsonnástasak vagy a 20 db 1literes és 30 db 2 literes tasakot tartalmazó Duó kiszerelés. A zöldségszezonra a mélyhűtésre is alkalmas Hewa Hűtő- és uzsonnatasakot ajánlják 3 méretváltozatban. Ide kapcsolódik még a praktikus, önzáró technológiával ellátott Hewa Jégkockatasak is.
A Hewa portfólióban található még 30 méteres zsírpapír és 20, 30 és 45 méteres Frissentartó fólia, Szilikonos Íves Sütőpapír, Extra és Normál Sütőzacskó is.
– Az említett kategóriákban cégünk Hewa és Fox márkái az elmúlt években folyamatosan növekedtek megfelelő pozicionálásuknak és széles, minden igényt kielégítő termékválasztékuknak köszönhetően. 2013-ban is hasonló bővülést várunk mindkét brandtől – összegzi végül a rövid távú várakozásokat Deli Károly.
K. I.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >