Magazin: Fontos apróságok a háztartásban
Fólia, sütőzacskó, grilltálca, szemeteszsák – sokféle terméket tartalmaz ez a komplex kategória. A válság ellenére szinte minden háztartásban megtalálhatók e praktikus kellékek, bár a piac az olcsóbb irányba mozdul el. Az őszi szezonhoz leginkább a téli tároláshoz, a takarításhoz, a szendvicscsomagoláshoz használatos áruféleségek illenek. A legnagyobb szegmens a szemeteszsáké, itt a méret, az ár-érték arány és az extra tulajdonságok differenciálják a cikkeket.
A szemeteszsákok piacán, ahogy a háztartási csomagolók kategóriájában is, az olcsóbb brandek és a saját márkás termékek térnyerése volt megfigyelhető az elmúlt években, egyértelműen a fogyasztók szűkülő költési lehetőségei és az elhúzódó válság miatt.
– Könnyen előfordul, hogy együttes jelenlét esetén, két különbözően pozicionált márka hasonló terméke közül az alacsonyabb árral rendelkező kannibalizálja a másikat, ennek elkerülése érdekében lényeges feladat a hatékony portfólió-menedzsment kialakítása. Például korlátozottabb szortiment tartása egy adott márkából, vagy a közel azonos cikkek egyidejű polcra kerülésének eredményes befolyásolása – vág a kategóriabemutatás közepébe Deli Károly, a Sarantis Hungary Kft. brand managere.
Van egy meghatározott vásárlóréteg, aki márkahű, a megbízható, biztonságos termékeket keresi, amiket már régóta ismer és használ.
– A Vileda forgalmának nagy részét a padlóápolási termékek (felmosók, vödrök, partvisok stb), kendők, kesztyűk és szárítóállványok, vasalódeszkák teszik ki. Mindezek mellett forgalmazunk magas minőségű fóliákat, sütőpapírt, sütőzacskót és szemeteszsákokat is, abszolút az alaptermékekre fókuszálva – hangsúlyozza Oláh Edit, a Freudenberg Háztartási Cikkek Bt. (Vileda) marketingmenedzsere.
Mitől jó egy szemeteszsák?
Nincs annál bosszantóbb, ha egy szemeteszsák nem illeszkedik a szemetesbe. A háziasszony hiába nyújtja, húzgálja, előbb-utóbb megnyúlik, kiszakad. Ezért nagyon fontos a megfelelő méretezés és a fogyasztók következetes tájékoztatása, ami történhet a termékcsomagoláson, interneten, eladáshelyen, publikációkban és még sok formában.
Sokszor az óriási választék is zavaró. Mi lehet a különbség ugyanazon méretű termék rózsaszín és fekete változata között? – hallani a dilemmát az áruházak polcainál. Csak a színe – vélik a férfi vásárlók. Biztos van más is – gyanítják a hölgyek. Ilyen egyszerű, rutintermékeknél is felmerül tehát a kommunikációs igény.
A nyár végén zsákokba kerülnek a strandcikkek, kerti bútorok és játékok, medencék, így kiemelt fontosságúak ebben az időszakban a praktikus kukazsákok.
A szegmens jobb áttekintéséhez Deli Károly magyarázza el a részleteket. A szemetesek piacát két nagyobb csoportra lehet bontani, egyik az erősebb (Low Density, alacsony sűrűségű), másik a kevésbé teherbíró (High Density, magas sűrűségű) termékek kategóriája. Ez utóbbi alacsonyabb árának és sokféle típusának köszönhetően nagyobb népszerűséggel bír a fogyasztók körében, hiszen kapható illatosított, köthető füles, vagy környezetbarát módon lebomló, illetve önzáró változatokban is.
A Sarantis Hungary Kft. legnépszerűbb termékei is a Hewa Önzáró szalagos szemeteszsákok, melyeket szorosan követnek a kiváló minőségű, köthető füles Hewa Easy Pack szemetesek. A nagy méretű – 110, 135, 150, 160 literes – , nagy teherbírású kukazsákokat általában fekete színben és 10 darabos kiszerelésben kínálja a Hewa. Az extra funkcióval ellátott szemeteszsákok általában színesek – kék, zöld, narancs, sárga, pink stb. –, valamilyen zárómegoldással – köthető füllel, önzáró szalaggal – ellátottak, és több esetben illatosítottak is.
– Praktikus és egyszerű használatuk miatt a fogyasztók leginkább a különböző méretű önzáró szalagos szemeteseket kedvelik, ezért cégünk jelenlegi portfólióját két új Hewa Magnum önzáró szalagos 35 és 60 l-es szemetessel bővíti ebben a kategóriában, amelyek mindenki számára prémium minőséget garantálnak elérhető áron. Ahogy minden új termékünk, a Hewa Magnum szemetesek is optimális kiszereléssel, kínálókartonban kerülnek forgalomba, hogy megkönnyítsék a partnerek munkáját a kihelyezés során, valamint átlátható, vonzó polcképet nyújtsanak a vásárlóknak – teszi hozzá a Sarantis szakembere.
Egyre erősebb webes jelenlét
A Sarantis adatai szerint egy évben három alkalommal figyelhető meg forgalomnövekedés a normál értékesítési volumenhez viszonyítva a különböző méretű, fajtájú, nagyságú szemetesek esetében. Az első a tavaszi, a nagytakarítás és a kezdődő kerti munkák idején, majd a következő, de kisebb, pozitív kilengés nyár elején érzékelhető. A harmadik nagyobb hullám pedig ősszel, a nagytakarítással és lombhullással kapcsolatos feladatok idején jelentkezik, ezért eladáshelyi aktivitásaikat is ezek szerint ütemezik.
Print megjelenéseik mellett folyamatosan egyre nagyobb teret kapnak a különböző online felületek. Első lépésként megújították a Hewa weboldalát, ahol a fogyasztók egy rendkívül könnyen kezelhető, barátságos és informatív környezetben tájékozódhatnak termékeikről. A jövőben számos, az oldalhoz köthető aktivitást, játékot, promóciót terveznek.
Különböző POS-anyagokkal folyamatosan támogatják, erősítik bolti jelenlétüket. Fém- és kartondisplayekkel, in-out és másodkihelyezésekkel is készülnek többször az év során, például az őszi nagytakarítási szezon alkalmával. Céljuk, hogy a fogyasztók minél többször találkozzanak a Hewa termékeivel. Emellett folyamatosan árpromóciókkal, mennyiségi ajánlatokkal kedveskednek a partnerek és a fogyasztók számára egyaránt.
– Fontos még megemlíteni, hogy a teljes Hewa termékcsalád új, modern csomagolást kap idén, ennek részeként a különböző szemetesek is megnyerő, még vonzóbb designnal állnak a fogyasztók rendelkezésére.
A Vileda választékában 40 és 60 literes, fehér, erős szemeteszsák található 20 és 15 darabos kiszerelésben. Fekete, erős, higiénikus és könnyen használható kukazsákot pedig 2 méretben, 110 és 160 literes változatban kínálnak 10 darabos kiszerelésben.
A Vileda termékeit saját weboldalán, webáruházában és a Facebokon is népszerűsíti. A rajongók lájkolhatják kedvenc termékeiket, amiket bizonyos feltételek teljesülése esetén meg is nyerhetnek. Ezeken a fórumokon a fogyasztók tapasztalatokat cserélhetnek a termékeket és használatukat, de az egész háztartást illetően is. A Vileda szakemberei hasznos tanácsokkal, praktikákkal, az újdonságok bemutatásával segítik a háziasszonyokat a könnyebb eligazodásban és a legmegfelelőbb megoldások megtalálásában. A rajongók és a viledabolt.hu vásárlói speciális ajánlatokat, kedvezményeket is kaphatnak, ha követik a márka online tevékenységét.
Konyhai kiegészítők
Sok kellék hozzájárulhat a mindennapok kényelméhez, a háztartási feladatok gyorsabb, rugalmasabb megoldásához.
A Vileda 10, 20, 30 méteres alumíniumfóliát grillezéshez és általános konyhai használatra, a 30 méteres frissen tartó fóliát pedig az ételek frissességének megőrzéséhez ajánlja. A 8 méteres szilikonos sütőpapír bevonatának köszönhetően semmi nem ragad le sütéskor.
A Vileda a sütőzacskókat 5 darabos vegyes csomagban, 2-féle – 3 db normál és 2 db extra – méretben kínálják. A sütőzacskó használata egészséges, hiszen zsiradék hozzáadása nélkül készülhetnek benne az ízletes, ropogós sültek. Ugyanakkor energiatakarékos megoldás is, mert a benntartott hő kuktaként működik és a hús hamarabb megsül. Ráadásul kényelmes és higiénikus, mert nem kell utána a tepsit mosogatni.
Különösen aktuális a Hewa választékában a befőzéshez kapcsolódó Befőzési celofán, Befőzési fólialap és a Gumigyűrű. A márka honlapján a napi tippek között a befőzési technikákhoz is kötődnek javaslatok. Iskolaszezonban, de táborozásokhoz, kirándulásokhoz is praktikus a 100 darabos Hewa uzsonnástasak vagy a 20 db 1literes és 30 db 2 literes tasakot tartalmazó Duó kiszerelés. A zöldségszezonra a mélyhűtésre is alkalmas Hewa Hűtő- és uzsonnatasakot ajánlják 3 méretváltozatban. Ide kapcsolódik még a praktikus, önzáró technológiával ellátott Hewa Jégkockatasak is.
A Hewa portfólióban található még 30 méteres zsírpapír és 20, 30 és 45 méteres Frissentartó fólia, Szilikonos Íves Sütőpapír, Extra és Normál Sütőzacskó is.
– Az említett kategóriákban cégünk Hewa és Fox márkái az elmúlt években folyamatosan növekedtek megfelelő pozicionálásuknak és széles, minden igényt kielégítő termékválasztékuknak köszönhetően. 2013-ban is hasonló bővülést várunk mindkét brandtől – összegzi végül a rövid távú várakozásokat Deli Károly.
K. I.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >