Fontos állomásához érkezett a Vajda-Papír dunaföldvári beruházása
Mérföldkőhöz érkezett a higiéniai papírtermékek piacán vezető magyar tulajdonú Vajda-Papír Kft. dunaföldvári gyárbővítő beruházása: elkészült az alappapírgyártó-csarnok, az alappapír-raktár és a cellulóz tárolási- és előkészítési területek is – közölte a cég kedden az MTI-vel.
A fejlesztés a terveknek megfelelően halad, így várhatóan 2022 áprilisára készül el a 16 milliárd forintból fejlesztett újabb üzemegység és elindulhat a próbaüzem is – ismertette a közleményben Vajda Attila, a Vajda-Papír Kft. ügyvezető igazgatója.
A fejlesztéssel a háromszorosára növeli alappapír-gyártási kapacitásait a Vajda-Papír.
Vajda Attila kiemelte: a kapacitásbővítéssel teljessé válik a higiéniai papírtermékeket gyártó piacvezető cég alapanyag-ellátása.
Az új üzem legfontosabb berendezését, az alappapírgyártó-gépet gyári tesztsorozatot követően átvették a cég műszaki szakemberei, és megtörténtek a működtetésével, kezelésével kapcsolatos első oktatások is. A beruházás következő jelentősebb állomása a gyártógép november elején induló telepítése lesz.
A beruházással 600 munkahelyet véd meg a vállalat és 50 új munkahelyet teremt, amelyhez a kormány 5,5 milliárd forintos támogatást nyújt a Nagyvállalati beruházási támogatási program keretében.
Vajda Attila azt is hangsúlyozta, hogy az új üzemnek köszönhetően az innovatív termékfejlesztés és az elérhető legmodernebb, energiahatékony technológia segítségével a magyar tulajdonú vállalat piacvezető pozíciója a régió még több országára kiterjedhet.
Az új gépsor termelését belföldön és külföldön egyaránt értékesítik majd, a többletbevétel várhatóan eléri az évi 21 milliárd forintot
2020-ban a cégcsoport összesített árbevétele 52 milliárd forint lett, ami 10 százalékos növekedést jelent az előző évihez viszonyítva. Az első háromnegyedévben mintegy 10 százalékkal nőtt a bevétel az egy évvel korábbi időszakhoz képest, míg az értékesítés volumene mintegy 8 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit.
2021-ben a cégcsoport összesített árbevétele várhatóan több mint 57,8 milliárd forint lesz.
A vállalat Skandináviába, a Baltikumba és Kelet-Közép-Európa több mint 30 országába szállítja termékeit. A koronavírus-járvány kitörése óta az eddigi, átlagosan napi 2 millió tekercs gyártását 3 millióra emelte a toalettpapír termékekből, papírtörlőből 20 százalékkal, papír zsebkendőből pedig 10 százalékkal emelték a termelést. Egy magyar fogyasztó évi 9 kilogramm higiéniai papírterméket használ fel évente, így a cégcsoport egy átlagos évben 13 millió ember higiéniai papírszükségleteit elégítheti ki – sorolta a cég közleménye. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Bővíti speciális fehérjetermékeket előállító gyárát a Nestlé Németországban
A Rosbach vor der Höhe-i telephelyen a Nestlé Vitaflo üzletága…
Tovább olvasom >Trendek a papírformán túl
A toalettpapír-piacon a fenntarthatóság érdekében növekvő elkötelezettség tükröződik az újrahasznosított…
Tovább olvasom >Bővíti Aperol-gyártóüzemét a Campari Olaszországban
Az olasz szeszesital-óriás, a Campari Group 6500 négyzetméterrel bővítette 60…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Dinamikus bővülés a SPAR franchise hálózatában: 19 új üzlet Magyarországon
A SPAR franchise hálózata 2024 első félévében 19 új üzlettel…
Tovább olvasom >Ezért fáradtak nyáron a magyarok
Évente átlagosan 44 óra alvásvesztést okoz a globális felmelegedés egy…
Tovább olvasom >