Fónagy János: folyamatos az élelmiszerárak esése
Folyamatos az élelmiszerárak esése, a kormány által az év végére prognosztizált egyszámjegyű infláció nagy biztonsággal elérhető – mondta a Gazdaságfejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára a Kossuth rádió Vasárnapi újság című műsorában.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/02/dollarstores_pexels-rfstudio-4177709.jpg)
Csökkennek az árak a GFM szerint
Fónagy János hangsúlyozta: rendkívül hatékonynak bizonyult az egy hónapja működő online árfigyelő rendszer, a megfigyelt 62 termékkategóriában az átlagárak csaknem 8 százalékkal csökkentek.
A részletekről szólva ismertette, hogy az elmúlt hónapban a legnagyobb mértékben, mintegy 15 százalékkal a spagetti ára esett vissza, több mint 14 százalékkal csökkent a zöldségek és 7 százalékkal a gyümölcsök ára. A kenyerek, a margarin, a sertészsír és a tejtermékek árai átlagosan 10 százalékkal mérséklődtek egy hónap alatt. A húsok közül leginkább a pulykamell ára csökkent, közel 11 százalékkal, míg a csirkeszárnyé több mint 6 százalékkal – sorolta az államtitkár.
Fontos változásként említette, hogy augusztus 1-jétől megszűnt az élelmiszerárstop, emelkedett a kötelező akciózás mértéke és SZÉP-kártyával is lehet hidegélelmiszert venni az üzletekben.
Az árstop kivezetésével együtt a kormány az árverseny további fokozása érdekében 10-ről 15 százalékra emelte a kötelező akciózás mértékét, a korábbi árstopos termékek is ebbe a körbe kerültek. Az akciózásnak és az online árfigyelő rendszernek komoly árleszorító hatása van, a kiskereskedelmi hálózatok között erős, esetenként kíméletlen árverseny indult meg – fejtette ki Fónagy János.
Az államtitkár kiemelte, hogy az ellenőrzés nagyon szigorú, és az esetleges jogsértő magatartás, hibás adatszolgáltatás, rosszhiszemű eljárás esetén rendkívül szigorúak a szankciók. Hozzátette, hogy a kiskereskedelmi hálózatok túlnyomó többsége jogkövető.
A piac jó működése a vásárlóknak és élelmiszer-kereskedelmi láncoknak is érdeke – fogalmazott. Fónagy János kitért arra is, hogy a fogyasztók még tudatosabbak lettek, rövid idő alatt megismerték és használják az online árfigyelőt.
Kapcsolódó cikkeink
MBH Bank: A januári inflációs adat után 4,6%-ra emeljük idei inflációs prognózisunkat
A decemberi 4,6%-os év/év alapú áremelkedést követően 2025. januárban 5,5%-kal…
Tovább olvasom >Nem magyar sajátosság a kiugró januári infláció – ekkor fékezhet az áremelkedés
Az év eleji áremelések hatásai egyértelműen megmutatkoznak a legfrissebb inflációs…
Tovább olvasom >Árstopok és gazdasági intézkedések Közép-Európában: egyre több ország védekezik az infláció ellen
Miközben Magyarországon ismét napirendre került az árstopok bevezetése, Lengyelországban az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Valentin-nap hétvégéjének estéin a szerelmeseké lesz a McDonald’s megújult Nyugati téri étterme
A szerelmeseket várja február 14-én és 15-én péntek és szombat…
Tovább olvasom >Immár ajándékozni is tudunk a Wolt-applikáción keresztül
Új funkció a Wolton: immár ajándékozni is tudunk az applikáción…
Tovább olvasom >K&H: mit mutat a fiatalok pénztárcája? Minden negyedik magyar huszonéves képtelen félretenni
Bár a fiatalok 57 százaléka rendelkezik valamekkora megtakarítással, 25 százalékuk…
Tovább olvasom >